tjuvkopplad?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
coffe
Elmoped

tjuvkopplad?

Inlägg av coffe »

har en Derbi drd pro och ja har fixat en massa med den. och plötligt behöver man inte vrida om tändningen för att få igång den utan den är tjuvkopplad. ja har följt kabblrna ifrån tändningslåste osv men ja hittar inget fel? ja undrar om nån har något el schema elr nåt? :shock:
Banken92
Kinaraket

Inlägg av Banken92 »

Hände samma sak för mig en gång och jag hittade kablen som man skulle ansluta från tändningen till nån annan vet inte hur den såg ut men det är iaf en kabel som har lossnat :wink:
danneking
Elmoped

Inlägg av danneking »

Sockerbiten??
Banken92
Kinaraket

Inlägg av Banken92 »

danneking skrev:Sockerbiten??
Vad snackar du om för sockerbit? :P
Användarens profilbild
david92
Svårstartad skrothög

Inlägg av david92 »

Banken92 skrev:
en sockerbit vet du vad det är va? där man kan ta isär sladden typ, ser ut som en sockerbit
Old-school Hall-of-fame TS-Rider
Banken92
Kinaraket

Inlägg av Banken92 »

david92 skrev:
Banken92 skrev:
en sockerbit vet du vad det är va? där man kan ta isär sladden typ, ser ut som en sockerbit
Jahaa! Nu fattar jag ;D Ja, det är en sån sockerbits sladd som har lossnat för dig då ;) Det gjorde den iaf för mig, tror det är samma på drd som drd pro :)
coffe
Elmoped

Inlägg av coffe »

haha jo det fattar ja med. men asså hittar inte just den sladden. vet nånm viken färg erl så på kabeln man ska följa? och varifrån den går till vad?
:D
Användarens profilbild
david92
Svårstartad skrothög

Inlägg av david92 »

den går väl från instrumentpanelen, säkert flera sladdar i ett hölje så äre på DTn 8)
Old-school Hall-of-fame TS-Rider
Banken92
Kinaraket

Inlägg av Banken92 »

david92 skrev:den går väl från instrumentpanelen, säkert flera sladdar i ett hölje så äre på DTn 8)
Japp, det är massa sladdar i ett höje som du sa, det är det på drd tror det är samma på drd pro :P Du får leta dig fram där. Jag har för mig att jag så något program asså en ritning typ hur allt sitter på drd på
www.cykelkraft.se kanske finns drd pro där med. men cykelkraft har ju gjort om sin sida så vet inte ifall det finns kvar.

Jag hittade ett "program" om hur man bygger ihop eller hur den är ihop byggd en drd pro här:
http://www.cykelkraft.se/webshopimages/ ... 5-2006.pdf
Låst