Eftersom min Kymco ZX EU-25 vägrar att köra snabbare än 40 vare sig det är plan mark eller brant nerförsbacke tänkte jag att det kunde bero på CDI-strypningen.
Enligt guiderna på nätet så ska man jorda den gröna kabeln från CDI;n och vipps så ska den vara ostrypt. Testade att göra så, kastade ur allt skräp ur baljan och körde till en lång backe.
Väl där la jag mig platt som en pankaka över scootern och vred gasreglaget så hårt att svetten rann, men den jäveln vägrade att komma upp över 40.
Lite nojjig över att jag nu kan gjort fel och jordat nåt som absolut inte ska jordas, hehe.
Så här ser det ut.
http://img244.imageshack.us/my.php?imag ... ingbc2.jpg
De vita pilarna pekar på den gröna kabeln jag antog att jag skulle jorda.
1. CDI (hoppas jag

2. CDI-hållaren (eventuellt hållare av något annat om det inte är CDI;n jag mixtrat med

3. Kablen som jag kopplat mellan den gröna kabeln och - på batteriet.
4. Själva kopplingen mellan den gröna kabeln och min förlägningslabel.
Allt rätt gjort? eller har jag stängt av oljepumpen eller dylikt? hehe
(Ja, jag vet att motorn är skitig, ska tvätta när jag får tid)