Startar ej

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Startar ej

Inlägg av Alsen »

Tjenare!

Jag och min kompis håller på att installera neon på hans moppe (TMS Classic 08 ). Neonet funkar men nu när vi ska starta den så startar den inte. Startmotorn går och all annan el funkar men vi tror att den inte får någon gnista. Den funkade innan vi skulle installera neonet. Vi vore tacksamma om någon där ute skulle kunna hjälpa oss att komma på en lösning. Vi har kollat säkringen vid batteriet, bytat tändstift och tryckt ihop samtliga kontakter.
Tack på förhand :D :D :lol:
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Re: Startar ej

Inlägg av derbi_senda93 »

Alsen skrev:Tjenare!

Jag och min kompis håller på att installera neon på hans moppe (TMS Classic 08 ). Neonet funkar men nu när vi ska starta den så startar den inte. Startmotorn går och all annan el funkar men vi tror att den inte får någon gnista. Den funkade innan vi skulle installera neonet. Vi vore tacksamma om någon där ute skulle kunna hjälpa oss att komma på en lösning. Vi har kollat säkringen vid batteriet, bytat tändstift och tryckt ihop samtliga kontakter.
kolla om ni den har gnista då! daah xD
Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Re: Startar ej

Inlägg av Alsen »

Derbi_senda93 skrev:
Alsen skrev:Tjenare!

kolla om ni den har gnista då! daah xD
hur då? :D
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Tar ut tändstiftet, och har kvar tändhatten på, sen provar ni att kicka, och ser om det kommer gnista vid stiftet.

är inte 100% säker på detta ! för säkerhets skull så kan ni låta någon mer svara på den frågan innan ni provar.
Användarens profilbild
Rasmus93
Elmoped

rasmus

Inlägg av Rasmus93 »

om du ska titta om det är nån gnista till tändstiftet är det bara att ta bort tänstiftet och sätta det i tändhatten och lägga den mot nån mettall och kicka då kommer det gnistra om det funkar
Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Alsen »

DerbiSM skrev:Tar ut tändstiftet, och har kvar tändhatten på, sen provar ni att kicka, och ser om det kommer gnista vid stiftet.

är inte 100% säker på detta ! för säkerhets skull så kan ni låta någon mer svara på den frågan innan ni provar.
Ingen gnista.. :(
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

derbism glömmde säga att metallen på stiftet måste ta emot metall på tex moppen. annars kommer ingen gnista. kommer inte gnista då så prova byta stift, funkar de inte då så kolla att alla kablar sitter å gör dom det så se över tändplattan
Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Alsen »

kallepalle skrev:derbism glömmde säga att metallen på stiftet måste ta emot metall på tex moppen. annars kommer ingen gnista. kommer inte gnista då så prova byta stift, funkar de inte då så kolla att alla kablar sitter å gör dom det så se över tändplattan
Okidoki. 8) , tackar!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Alsen skrev:
kallepalle skrev:derbism glömmde säga att metallen på stiftet måste ta emot metall på tex moppen. annars kommer ingen gnista. kommer inte gnista då så prova byta stift, funkar de inte då så kolla att alla kablar sitter å gör dom det så se över tändplattan
Okidoki. 8) , tackar!
fast jag sa ju de till dej på msn förut :wink:
Användarens profilbild
Alsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av Alsen »

DerbiSM skrev:
Alsen skrev:
Okidoki. 8) , tackar!
fast jag sa ju de till dej på msn förut :wink:
Ja, det sa du. Tack för det. :D :D :D
Låst