DOMMA: http://www.twostroke.se/product.asp?product=7472
tacksam för hjälp!

skulle bli mkt lättare om du bara köper en strömbrytare, då har du en knapp, så tänder du dem när du villkarlssonpower skrev:KoNG skrev:Kopplar du den med batteriet så sätts dom på när du startar mopden, annars så skaffar du en strömbrytare,
Okej (: men hade tänkt att om man har de vanliga lyset på så ska dom inte lysa... men när man stänger av de vanliga lyset sak dom tändas? gåre lr? XD
ja om man kopplar det direkt till batteriet så, men jag tror kong menar tex till kablarna från framlysetDerbiSM skrev:skulle bli mkt lättare om du bara köper en strömbrytare, då har du en knapp, så tänder du dem när du villkarlssonpower skrev:KoNG skrev:Kopplar du den med batteriet så sätts dom på när du startar mopden, annars så skaffar du en strömbrytare,
Okej (: men hade tänkt att om man har de vanliga lyset på så ska dom inte lysa... men när man stänger av de vanliga lyset sak dom tändas? gåre lr? XD![]()
KoNG: om man kopplar dem till batterit, är inte dem på hela tiden då ?![]()
Mvh / DerbiSM
näe itne om man har en strömbrytareDerbiSM skrev:skulle bli mkt lättare om du bara köper en strömbrytare, då har du en knapp, så tänder du dem när du villkarlssonpower skrev:KoNG skrev:Kopplar du den med batteriet så sätts dom på när du startar mopden, annars så skaffar du en strömbrytare,
Okej (: men hade tänkt att om man har de vanliga lyset på så ska dom inte lysa... men när man stänger av de vanliga lyset sak dom tändas? gåre lr? XD![]()
Mvh / DerbiSM
ne de vet jag, men trodde han menade utan strömbrytarekarlssonpower skrev:näe itne om man har en strömbrytareDerbiSM skrev:skulle bli mkt lättare om du bara köper en strömbrytare, då har du en knapp, så tänder du dem när du villkarlssonpower skrev:
Mvh / DerbiSMmen om man ska sätta dom i framlampan lr där så måpste man vell borra hål?x]
okej.DerbiSM skrev:ne de vet jag, men trodde han menade utan strömbrytarekarlssonpower skrev:näe itne om man har en strömbrytareDerbiSM skrev: skulle bli mkt lättare om du bara köper en strömbrytare, då har du en knapp, så tänder du dem när du vill![]()
Mvh / DerbiSMmen om man ska sätta dom i framlampan lr där så måpste man vell borra hål?x]
![]()
kolla om de finns nått litet hål elr nått liknande innan, annars måste man nog borra(inte säker).
tulken skrev:Om du vill att dom ska tändas när du tänder t,ex framlyset så kopplar du dioderna på det. Annars så kan du göra som kong sa. det föredrar jag helst. då jag tycker det är mycket smidigare. men att du också sätter en strömbrytare någon stanns på plusbabeln till diodern eller minus.
Varför ska han ha en säkring och en säkringshållare?henric92 skrev:tycker du ska köpa biltemas grejor, mycket bra kvallitet och mycket billigare
såfall köper du x antal dioder
kabelhärva
kabelskor
säkring
säkringshållare
switch
=ca 200-300kr beroende på hur många dioder (slipepr frakt kostnad åsså)
förstår inte vad du menar men klart man ska ha säkring3tchu skrev:Varför ska han ha en säkring och en säkringshållare?henric92 skrev:tycker du ska köpa biltemas grejor, mycket bra kvallitet och mycket billigare
kabelhärva
kabelskor
säkring
säkringshållare
switch
Det är väl bara att koppla in alla jordkablar i en sockerbit och alla röda i en annan socker bit, sedan drar du varsin sladd till batteriet och dela av den röda sladden med en switch? elr har jag fel?
Vad gör säkringen då?henric92 skrev:förstår inte vad du menar men klart man ska ha säkring3tchu skrev:Varför ska han ha en säkring och en säkringshållare?henric92 skrev:tycker du ska köpa biltemas grejor, mycket bra kvallitet och mycket billigare
kabelhärva
kabelskor
säkring
säkringshållare
switch
Det är väl bara att koppla in alla jordkablar i en sockerbit och alla röda i en annan socker bit, sedan drar du varsin sladd till batteriet och dela av den röda sladden med en switch? elr har jag fel?
typ om nått skulle fakkas i sladarna typ eller kort slutas så klipper säkringen strömmen så inte sladarna börjar brinna typ..och mer grejor tar skada3tchu skrev:Vad gör säkringen då?henric92 skrev:förstår inte vad du menar men klart man ska ha säkring3tchu skrev: Varför ska han ha en säkring och en säkringshållare?