blir det Mid-Race

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
striber-simon
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 14 december 2008, 01:03
Ort: nora
Kontakt:

blir det Mid-Race

Inlägg av striber-simon »

om man portar ett 70cc sport blir det Mid-Race då? och borar upp kanalena
,D
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

bet beror på hur mkt du portar, borrar. du kan göra en 70cc sport til midrace ja. exempel: polini sport=sportcylinder
polini corsa=portad polini sport=midrace
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Nej, om race klasserna körs i sport/midrace/hyper så håller du dig kvar i sport om du portar, om kategorierna är mer utvecklade kan du hamna i 70 sport - tuned.

Har skrivit en hyffsad förklaring om klasserna där, bara att läsa :)
http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... ht=midrace

Skulle förövrigt aldrig borra i portkanalerna ;) kan sluta illa
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
striber-simon
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 14 december 2008, 01:03
Ort: nora
Kontakt:

Inlägg av striber-simon »

chifen skrev:Nej, om race klasserna körs i sport/midrace/hyper så håller du dig kvar i sport om du portar, om kategorierna är mer utvecklade kan du hamna i 70 sport - tuned.

Har skrivit en hyffsad förklaring om klasserna där, bara att läsa :)
http://twostrokerider.se/forum/viewtopi ... ht=midrace

Skulle förövrigt aldrig borra i portkanalerna ;) kan sluta illa

okej okej med det är inte jag som gör det en som jobbar med fin mekaniker
,D
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

okok :) Lycka till då
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

nu ska ja inte säga nåt dumt, men i princip så kan man väl göra en originalcylinder till hyper?

som exempel: skillnaden mellan en 70cc sport och en 70cc hyper är ju endast kompet och utformningen på alla kanaler...

Så skulle man ställa sig och kanske plana toppen, göra om kanalerna helt så borde de gå att göra en värstingcylinder ;)

Med andra ord, de borde gå att göra midrace, men då kräver det förstås mycke jobb :D
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
striber-simon
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 14 december 2008, 01:03
Ort: nora
Kontakt:

Inlägg av striber-simon »

bensinskalle skrev:nu ska ja inte säga nåt dumt, men i princip så kan man väl göra en originalcylinder till hyper?

som exempel: skillnaden mellan en 70cc sport och en 70cc hyper är ju endast kompet och utformningen på alla kanaler...

Så skulle man ställa sig och kanske plana toppen, göra om kanalerna helt så borde de gå att göra en värstingcylinder ;)

Med andra ord, de borde gå att göra midrace, men då kräver det förstås mycke jobb :D


okej okej då vet jag
,D
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

bensinskalle skrev:nu ska ja inte säga nåt dumt, men i princip så kan man väl göra en originalcylinder till hyper?

som exempel: skillnaden mellan en 70cc sport och en 70cc hyper är ju endast kompet och utformningen på alla kanaler...

Så skulle man ställa sig och kanske plana toppen, göra om kanalerna helt så borde de gå att göra en värstingcylinder ;)

Med andra ord, de borde gå att göra midrace, men då kräver det förstås mycke jobb :D
men den går inte under kategorin hyper. Sedan är det ju inte bara durationer som spelar roll utan det mesta med cylindern. Förbränningsrummet med squishband och allt. Vinkel på portarna, hur många portar, när de börjar och när de slutar osv osv :P en hel massa. men det går att göra så de går som satan, men går inte under kategorin hyper ändå. Går som 50cc tuned
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
striber-simon
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 14 december 2008, 01:03
Ort: nora
Kontakt:

Inlägg av striber-simon »

chifen skrev:
bensinskalle skrev:nu ska ja inte säga nåt dumt, men i princip så kan man väl göra en originalcylinder till hyper?

som exempel: skillnaden mellan en 70cc sport och en 70cc hyper är ju endast kompet och utformningen på alla kanaler...

Så skulle man ställa sig och kanske plana toppen, göra om kanalerna helt så borde de gå att göra en värstingcylinder ;)

Med andra ord, de borde gå att göra midrace, men då kräver det förstås mycke jobb :D
men den går inte under kategorin hyper. Sedan är det ju inte bara durationer som spelar roll utan det mesta med cylindern. Förbränningsrummet med squishband och allt. Vinkel på portarna, hur många portar, när de börjar och när de slutar osv osv :P en hel massa. men det går att göra så de går som satan, men går inte under kategorin hyper ändå. Går som 50cc tuned


okej 8)
,D
Låst