2 frågor

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

2 frågor

Inlägg av Robiin937 »

Haj, Jag kör en Mh Ryz Pro Racing urbanbike 07 med
Kundo banzai trimrör
14/52 drevning
19mm dellorto förgasare ska snart på
också funderar jag på att köpa en airsal 70cc sport, måste jag byta vev då? och måste eller borde jag köpa ett sportluftfilter?
Användarens profilbild
derbi_senda93
Tk & Snabbgas!

Inlägg av derbi_senda93 »

nej du måste inte byta vev men om du sätter på lite värre saker senare så kan du behöva byta :)

den kommer ju gå lite bättre med sportluft, några kilometer extra också kanske men nackdelen är ju att den kommer dra mer soppa :P
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Okej :)
Senast redigerad av Robiin937 den 7 januari 2009, 20:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
jeppa
Svårstartad skrothög

Inlägg av jeppa »

Om du skaffar 70cc så kan ett sportluft filter vara bra så motorn kan andas ordentligt :P
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat.
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

sportluftfilter kan vara bra att skaffa, kommer ju ge effekt också(alltså om du trimmar och sätter på sportluftfilter), sen så är de ju inte så dyrt heller 150-250kr, men nackdelen är ju somsagt att du ska ha större munstycke då=drar mer bensin :wink:
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Behöver inte ny vev och behöver inte sportluftfilter, speciellt inte till en sportcylinder. Se till att luftboxen är ostrypt så ska du inte ha några problem med luft tillförseln, det ända "sportluftfiltret" gör är att låta lite mer, dra mer soppa och dra till sig ofta oönskad uppmärksamhet :) Om nu luftboxen av någon anledning inte skulle släppa igenom tillräckligt så får du ta och borra några hål i sidan av den så får du mer luft (såklart där filtret sitter så du får ren luft)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

chifen skrev:Behöver inte ny vev och behöver inte sportluftfilter, speciellt inte till en sportcylinder. Se till att luftboxen är ostrypt så ska du inte ha några problem med luft tillförseln, det ända "sportluftfiltret" gör är att låta lite mer, dra mer soppa och dra till sig ofta oönskad uppmärksamhet :) Om nu luftboxen av någon anledning inte skulle släppa igenom tillräckligt så får du ta och borra några hål i sidan av den så får du mer luft (såklart där filtret sitter så du får ren luft)
men grejen är den att de är gabska onödigt att borra sönder originalgrejer, när man lika gärna bara kan köpa ett filter ;)

De är så mycke enklare, sportfilter klarar uppgiften lika bra, och de finns sportfilter som inte låter så gräsligt mycke ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

bensinskalle skrev:
chifen skrev:Behöver inte ny vev och behöver inte sportluftfilter, speciellt inte till en sportcylinder. Se till att luftboxen är ostrypt så ska du inte ha några problem med luft tillförseln, det ända "sportluftfiltret" gör är att låta lite mer, dra mer soppa och dra till sig ofta oönskad uppmärksamhet :) Om nu luftboxen av någon anledning inte skulle släppa igenom tillräckligt så får du ta och borra några hål i sidan av den så får du mer luft (såklart där filtret sitter så du får ren luft)
men grejen är den att de är gabska onödigt att borra sönder originalgrejer, när man lika gärna bara kan köpa ett filter ;)

De är så mycke enklare, sportfilter klarar uppgiften lika bra, och de finns sportfilter som inte låter så gräsligt mycke ;)
Ger tillräckligt med luft utan att borra i den också, den delen på luftboxen går på runt 50-100kr också så blir billigare ändå. Sportluftfilter ger inte lika ren luft som du får i luftboxen heller så det skadar motorn mer. Men smaken är som baken :P jag rekomenderar boxen iaf, samma effekt och renare luft. Räcker gott och väl till för 70 sport. Undrar varför inte crossar/mc har öppna filter? kan vara för det blir så mycket renare luft när man använder sig av box och effekten är nära inpå den samma ;) värt att tänka på.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Robiin937
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Robiin937 »

Okej , tack så mkt, :)
Låst