Söndagsauktion! NY REGEL!

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

TobbaN skrev:Dagens auktion Malossi MHR 80cc cylinder.
4 januari 2009.

Bra att det äntligen är lite grejer till crossmoppar.
Eller vad säger ni, grabbar? 8)

Synd bara att folk börjar bjuda så mycket. För tidigt :(
väldigt bra att dem börjar med lite cross/sm grejjer !!! sen så är de vääldigt synd att folk jämt ska buda myckeet och tiidigt :cry: :cry:
Peter.liindgren
Svårstartad skrothög

Inlägg av Peter.liindgren »

Den som kammar hem Auktionen idag vill du ha en stage 6 24mm förgasare Helt gratis/ lovar ej att den funkar, men du får iaf byta kopp och trottel nål! så sak den funka sedan, pma mig Isåfall du får den gratis,/ fast frakt får du stå för !
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

ett tips, kan inte ni lägga in auktitionen kl 23:00 istället ? annars blir de ju bara en massa som budar skit mycket..

skulle iaf bli mycket bättre för alla om ni la in autitionen kl 23:00, elr iaf för oss medlemar, för då skulle vi få produkten mycket billigare.

och sen kan ni också ge varning till den som buder mer än 100 kr på en gång, typ...

Mvh / derbiSM
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

DerbiSM skrev:ett tips, kan inte ni lägga in auktitionen kl 23:00 istället ? annars blir de ju bara en massa som budar skit mycket..

skulle iaf bli mycket bättre för alla om ni la in autitionen kl 23:00, elr iaf för oss medlemar, för då skulle vi få produkten mycket billigare.

och sen kan ni också ge varning till den som buder mer än 100 kr på en gång, typ...

Mvh / derbiSM

skulle alldrig funka. tänk på jonas han tjänar ju på att folk budar mkt...
fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

asså förstår inte hur ni tänker när ni tror ni får den för 100 kr bara ni väntar till sista minuten det finns alltid nån bort skämd unge som vill ha saken 500kr billigare men han vill verkligen ha cylindern tex så då bjuder han 1700kr sista sekunden och får cylindern för dom andra bjöd 10 kr så då blir han nöjd han fick en billigare cylinder en pris i affären som tex var 2300kr det kommer alltid finns lika många såna typer som bjuder mycket sista sekunder som dom som bjuder tidigt ?

OCH SOM SAGT VI SOM SITTER HÄR BORDE JU VILJA ATT TS DRAR IN SÅ MYCKE PENGAR SOM MÖJLIGT INTE SITTA OCH TÄNKA NU SKA JAG FÅ SAKEn SUPER BILLIGT ÅT HELVETE MED TWOSTROKE
Användarens profilbild
Jonas
Legenden

Inlägg av Jonas »

Funderar allvarligt på att ta bort auktionerna i fortsättningen. Det är en kul grej tycker vi på redaktionen men om ni inte kan sluta posta kommentarer i själva auktionen finns det ingen vits med det.

Sen om ni tycker att "kalle" är en jävla idiot som höjer med x antal kr så ta det här inne istället. Här får ni gapa men det är inte mot reglerna eller något annat att lägga ett högt bud. Man får buda när man vill så enkelt är det. Sen kan vi inte starta den 23:00 eller en minut i tolv som vissa vill. Ingen skulle ha en chans och ingen skulle kunna berätta vad det är för auktion idag.

Skärp er snälla. Det är en grej som vi kört länge och vill fortsätta med hur länge som helst. Men ge er att kommentera i själva auktionen. Ta det här.

"Vill inte se ett ända bud till nu förren 23.30!!
Ge en bra anledning till varför priset ska trissas upp i onödan redan nu? Oseriösa bud kommer resulteras i en varning! Det innebär att höjja med några hundra = Varning" DET DÄR GÄLLER INTE. LYSSNA INTE PÅ VAD FOLK SÄGER I AUKTIONERNA. BUDA HUR NI VILL NÄR NI VILL.

Ha överseende med hur jag skrev det här inlägget.
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

SÅ!
Blev ni glada nu för jag höjde inte med mer än 10 kr par gång.
Användarens profilbild
Extreme16
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Extreme16 »

själv tycker jag att det är en rolig grej ni kommit på med auktioner :D, jag tycker det är mest barnungar som klagar, om någon bjuder högt är det ju deras val? Man kan ju knappast säga att det förstör för andra, det är ju en auktion den som bjuder högst får det, och om priset blir för högt, lägg er då! klaga inte.

Jag tror heller inte att det skulle vara någon skillnad ifall autkionen startade 23:00 istället.

Så twostroke fortsätt med auktioner! :P

Så nu ska den duktiga idioten hålla käften xD.
Riktiga män rakar pungen med vinkelslip!
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

psykopatrik skrev:SÅ!
Du spammade,,, onödigt
Bild
Användarens profilbild
jeppa
Svårstartad skrothög

Inlägg av jeppa »

psykopatrik skrev:SÅ!
varför gjorde du det ? du gör det ju bara dyrare för dig om du skulle vinna. haha
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat.
Användarens profilbild
victoor
Svårstartad skrothög

Inlägg av victoor »

hej. jag udrar hur lång tid de tar innan man blir kontakta om varan man har köpt på söndags auktionen? Hur lång tid tar det innan de skickas?
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

victoor skrev:hej. jag udrar hur lång tid de tar innan man blir kontakta om varan man har köpt på söndags auktionen? Hur lång tid tar det innan de skickas?
Jonas kommer nog kontakta dej snart :wink:
x255z3D
Svårstartad skrothög

Inlägg av x255z3D »

visst, ja tkr inte heller om att folk lägger höga bud så tidigt, men asså många av er som klagar går verkligen till överdrift

angående "chatningen" i kommentarsrutan:
borde man inte kunna lägga in två kommenteringsrutor? en för budande och en för kommentarer ? :)

fortsätt gärna med AM6 grejer oxå :D
Användarens profilbild
Jonas
Legenden

Inlägg av Jonas »

Idag bjuder på vi på tre auktioner. Hoppas det uppskattas! Inget jidder och oproffsigt snack i auktionerna så kanske vi kan göra så här oftare!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Jonas skrev:Idag bjuder på vi på tre auktioner. Hoppas det uppskattas! Inget jidder och oproffsigt snack i auktionerna så kanske vi kan göra så här oftare!
GRYMT BRA!! ha 3 auktioner varje gång :wink:
Användarens profilbild
fuck_rooster
Svårstartad skrothög

Inlägg av fuck_rooster »

härligt 8)
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket

Inlägg av wildhorse »

så här skulle det va varje gång :)
och en ebs cylinder skulle ju inte sitta fel heller :D
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Hoppas detta blir bra nu :)
Användarens profilbild
Drac_01
The One And Only!

Inlägg av Drac_01 »

hur mäter koso mätaren hastigheten? :P
Fullt ös medvetslös..

DT70R UPDATE 6/12 Kolla! :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 889#177889
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Jonas skrev:Idag bjuder på vi på tre auktioner. Hoppas det uppskattas! Inget jidder och oproffsigt snack i auktionerna så kanske vi kan göra så här oftare!
Det uppskattas :) riktigt bra initiativ! Även om det bara är scooter grejer så är det riktigt kul med flera saker :) Nästa gång kanske det bara blir till cross istället så börja inte sura nu ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Det har ju vart en hel del cross delar så de här är inte mer än rättvist ;)
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

auktionen på cylindern går ju hur bra som hellst! alla buder lite i taget! fortsätt så nu :P
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

vrf e man så dum och höjja flera hundra kr det räcker o höja typ 10 jr åt gången j*¤%A skit
Användarens profilbild
Derbilia
Varnad
Kontakt:

Inlägg av Derbilia »

Bra när det är 3 auktioner :D hoppas det blir det nästa söndag också fast med crossdelar då istället :wink:
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Ta de lugnt nu, har ngn höjt mer än vad ni vill blir det inte bättre att ni tjafsar.
Var glada att jonas lagt upp 3 st auktioner idag :)
jagheterjonte
Elmoped

Inlägg av jagheterjonte »

Skulle vara lite bättre om man vann en auktion på en cylinder så fick man en som passar sin moped oxå , det är ju inte så ofta alla mopeder passar alla cylindrar , ;/ som idag , jag e sugen på cylindern men det står att den inte passar någon keeway , så jag tkr man skulle få säga va man har för moped så fick man en som passa till just din , eftersom det är just du som ska ha den ..

Annars tkr jag att auktionerna e riktigt bra
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

riktigt bra idee att ha 3 auktioner! denna gången tkr jag också att buden har varit hur bra som helst! det är nästan ingen som budit mycket direkt, alla buder 1-50kr mer än varandra! specielt auktionen med cylindern!

sen så tkr jag de va lite tråkigt att det inte är några cross/sm delar idag, nästa gång tkr jag ni ska ha bara cross/sm grejer istället :P och sen i fortsättningen tkr jag ni ska ha blandat :wink:

mvh/DerbiSM
Användarens profilbild
senda99
Svårstartad skrothög

Inlägg av senda99 »

är detta samma som en red reve http://twostrokerider.se/artiklar/1187
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

GRYMT!!!

Längtat efter sån dära 10 auktions söndag, men detta räckte :D
Bild
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

de va en som fråga om vi ligger på 600 elr 700, vi ligger på 700:-! sen så kan du ta och fråga här istället för i auktionen.
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

änyligen så har boysen lärt sig att auktionera iaf på cylindern :D
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

men fan tydligen inte för då kommer årets fucko och total sabbar allt från 211kr på cylindern till 399 bara så. tack så jävla mycke marcusandersson!
Användarens profilbild
meanzick
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Kanske onödigt men budet i sista ändan kommer i vilket fall som helst sluta långt över 400 :wink:
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

de förstår väl ändå jag men det skulle bli mycke lägre om han skulle fått lära sig lite vett och etikett lite tidigare
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

?

de är en som har budit först 750:- och sen utan att nån budit över honom så har han budit över sitt andra bud med 100:- :? (cylinder auktionen)...Onödigt.
Skriv svar