fel gjuten handmade cylinder?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Jag har sett exakt samma sak för 5-6 månader sen i en annan tråd.
Alla trodde det var ett fel m.m

Men sen kom dem fram till att det SKA vara så.
Som nämnt tidigare, tror jag att det var för kylning. Du som nämnde om kylarvatten i loppet, tror du den bara kyls ner på ett sätt?

Bensinen och oljan kyler också ner.

Hålen kunde också på något sätt vara effekthöjande eller var det var.

Menmen, ingen feltillverkning alltså.
drac123 skrev:nu vet jag inte vad dom håller på med......
skickade en hyffsat bra bild där man inte kan missa skadan till startuning

svaret jag fick var:
> Det är väldigt svårt att se någon skada där så lättast är nog att du
> skickar in cylinderkitet till oss så får vi kontrollera det.

jag ska givetvist skicka in den så fort som möjligt
Dem ser ingen skada, för att det finns ingen skada! Dem ser inte hålet i cylindern som en skada, då det ska vara där. Dem kollar ju efter riktiga skador som inte ska vara där.
drac123
Elmoped

Inlägg av drac123 »

Rexxy skrev:....
så du är helt säker på att det ska se ut så?
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

drac123 skrev:
fråga dem om det ska va sådär istället :P
luddemuregard
Kinaraket

Inlägg av luddemuregard »

Det ska nog inte vara någon fara att köra på den för att kolvringarna går inte så långt ner :S
Malossi hyper racing
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

lämna tillbaka dirr
Powerered by BRL
drac123
Elmoped

Inlägg av drac123 »

jag ville inte lämna tillbaka den för om det skulle vara så så skulle jag få betala 400kr....
jag skickade ännu ett mail till startuning.... säkert 6e mailet med samma fråga.... och den här gången så sa dom att det skulle vara så....
det är tillochmed gropar i kolven under kolvringarna som ska matcha groparna i cylindern..... jag skulle chansa att det har nått med smörjning/kylning att göra....
nu behöver jag bara ett större munstyckessats för att få på skiten....
tror inte jag vågar köra på 95(som är det största jag har) när jag vet andra som kör med 108 med samma förgasare som jag.
Användarens profilbild
johann
Elmoped

Inlägg av johann »

startuning har lingonvecka 24/7 - helt klart
Bild
Peter.liindgren
Svårstartad skrothög

Inlägg av Peter.liindgren »

haha jag hade skickat till bax den och Krävt ersättning för den! men om du nu ska prova den:P lägg inte upp en tråd sedan om den pajjar!
drac123
Elmoped

Inlägg av drac123 »

Peter.liindgren skrev:haha jag hade skickat till bax den och Krävt ersättning för den! men om du nu ska prova den:P lägg inte upp en tråd sedan om den pajjar!
haha...... det slutar ju bara med att jag får betala 400 då....
för jag får ju förfaan ingen ersättning om det ska vara så(som dom påstår)
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Peter.liindgren skrev:haha jag hade skickat till bax den och Krävt ersättning för den! men om du nu ska prova den:P lägg inte upp en tråd sedan om den pajjar!
men om dom säger att det ska vara så och den pajjar och drac123 har mejlat dom om det och dom säger att det ska vara så så måste dom ersätta skadorna för att dom har utgett(stavas?) felaktig information rätta mig om jag har fel
drac123
Elmoped

Inlägg av drac123 »

Dt_pojken^^ skrev:
men om dom säger att det ska vara så och den pajjar och drac123 har mejlat dom om det och dom säger att det ska vara så så måste dom ersätta skadorna för att dom har utgett(stavas?) felaktig information rätta mig om jag har fel
det är en trimvara.... finns väll inget företag som ger garanti på sånt?
från startunings egen sida
"Vi lämnar inga garanter på trimprodukter då detta räknas som förslitningsprodukter."
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

drac123 skrev:
Dt_pojken^^ skrev:
"Vi lämnar inga garanter på trimprodukter då detta räknas som förslitningsprodukter."
men be dom att skicka en bild på ngn som är likadan så ser du juh om det ska vara så!!! så hade jag gjort annars får du reklamera varan och vad e det som kostar 400 kr??
x255z3D
Svårstartad skrothög

Inlägg av x255z3D »

Dt_pojken^^ skrev:
drac123 skrev:
Dt_pojken^^ skrev: men om dom säger att det ska vara så och den pajjar och drac123 har mejlat dom om det och dom säger att det ska vara så så måste dom ersätta skadorna för att dom har utgett(stavas?) felaktig information rätta mig om jag har fel
men be dom att skicka en bild på ngn som är likadan så ser du juh om det ska vara så!!! så hade jag gjort annars får du reklamera varan och vad e det som kostar 400 kr??
löner är inte gratis vet du, frakt + deras ansträngning till att undersöka varan + ännu mer frakt ;)
drac123
Elmoped

Inlägg av drac123 »

Dt_pojken^^ skrev: men be dom att skicka en bild på ngn som är likadan så ser du juh om det ska vara så!!! så hade jag gjort annars får du reklamera varan och vad e det som kostar 400 kr??
det som kostar 400 är om jag reklamerar den och det verkligen ska vara så.... då har dom inte skickat ut en felaktig vara och jag har packat på dom mer jobb
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

drac123 skrev:
Inte helt säker, men skulle inte förvåna mig att det ska vara så.

Då kolvringen inte går så långt ner är det ändå ingen risk. Om den nu skulle gå så långt ner är det ändå som en vanlig boostport, ingen nämnvärd slitage.

Bara att köra på, den kommer inte "skära" p.g.a det hålet. I sådana fall skulle den skära av alla andra portar i cylindern...
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young

Inlägg av Weckis »

Kolla med Konsumentvägledningen på din hemort..

Kolla med en annan butik om dom har samma "fel" på sina... Skicka en bild å fråga..
Senast redigerad av Weckis den 9 januari 2009, 12:04, redigerad totalt 1 gånger.
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
x255z3D
Svårstartad skrothög

Inlägg av x255z3D »

orkar du så kan du vänta nåra dar så kollar ja om de är lika dant på min...med lite tur får ja den imorn lr på freda :)
x255z3D
Svårstartad skrothög

Inlägg av x255z3D »

montera cylindern igår kväll ...den ska vara så
du kanske inte la märke till de men det är precis lika dana "hål" i kolven oxå ;)
Låst