Ska inte sitta strypt innan 04, finns tom vissa 04or som är ostrypt.DerbiSM skrev:har alla 04:or och neråt ostrypt ? kan inte stämma.. min är ju en 01:a och har strypt ! och nej det är inget fel på den, när jag skulle köpa ny cdi-box så gick jag till ÅF och frågade vad jag skulle ha för nån(strypt/ostrypt) så sa dem att det skulle sitta en strypt cdi-box på den orginal![]()
Mvh/DerbiSM
5.an är väll nån spännings grejs kommer inte riktigt ihåg her mä elen att göra iaf!!beckvall skrev:den första är till tändning och lampornaDerbi_senda93 skrev:hej kommer lägga upp lite bilder + frågor jag undar
1. vad är detta för sladd ? (ursäkta all skit!)
2. sen, vad är detta för nåt?
3. vilket verktyg behöver man för att få bort dessa? ^^
4. näst sista, kan man strypa av denna på nåt sätt? ^^
5. och så sista, är detta blinkersrelät? om man ska byta, är det bara att ta ut kablarna och sen stoppa in dom igen på det nya? =)
Tack för all hjälp!!<3
den andra är förgasar värmaren så den ska gå lika bra i alla väder
den tredje vet jag inte insex nyckel kanske?
den fjärde nej... du kan byta til ducati obegrensad
den femte det är voltregulator
okej, så du körde så helt öppet? jag har ett 70 munstycke i och den får redan för mycket soppa med dragen plugg på luftburken ^^DerbiSM skrev:jag körde så ett bra tagtyp 1 månad, (väntade på att min slang till luftburken skulle komma), den gick skit bra ! ljudet blev också myckeet goare
men lägg nått filter där elr liknande om du ska köra så
(och glöm inte byta munstycke)
Japp, körde exakt så, hellt öppetDerbi_senda93 skrev:okej, så du körde så helt öppet? jag har ett 70 munstycke i och den får redan för mycket soppa med dragen plugg på luftburken ^^DerbiSM skrev:jag körde så ett bra tagtyp 1 månad, (väntade på att min slang till luftburken skulle komma), den gick skit bra ! ljudet blev också myckeet goare
men lägg nått filter där elr liknande om du ska köra så
(och glöm inte byta munstycke)
funkar de utmärkt så ska du inte pilla mer me munstycket !Derbi_senda93 skrev:okej. men asså mitt stift är ganska cp för att det är alltid ena halvan som är en annan färg än andra halvannu är ena halvan väldigt mörkbrun och andra lite ljusare.. men skit samma jag kör med 70 nu och det funkar utmärkt!
jappDerbiSM skrev:funkar de utmärkt så ska du inte pilla mer me munstycket !Derbi_senda93 skrev:okej. men asså mitt stift är ganska cp för att det är alltid ena halvan som är en annan färg än andra halvannu är ena halvan väldigt mörkbrun och andra lite ljusare.. men skit samma jag kör med 70 nu och det funkar utmärkt!
exaktDerbiSM skrev:-Vad gör lågfarts munstycket ?
-Vilken storlek är det på de ? Är en Derbi, 01:a.
Kanske skulle skriva i munstycketråden, men tänkte att de har ju me Derbi att göra så jag skrev här, bensinskalle sa ju en gång att all informatition om Derbi skulle vara här
okej, så det gör så moppen går bra på låga varv kan man säga, elr ?bensinskalle skrev:exaktDerbiSM skrev:-Vad gör lågfarts munstycket ?
-Vilken storlek är det på de ? Är en Derbi, 01:a.
Kanske skulle skriva i munstycketråden, men tänkte att de har ju me Derbi att göra så jag skrev här, bensinskalle sa ju en gång att all informatition om Derbi skulle vara här
Men ja vet faktiskt intealdrig pillat ut lågfartaren o kollat storleken
Men gissar på 10-30 kanske
Har typ 40 i 125:an har ja för mej
Lågfartmunstycket ger ju bensin på lågvarven, vid lågvarv blir luftströmmen i förgasaren svag så då blir det för dålig ström i huvudmunstycket så då hjälper lågfartaren till med bensin( och så kan man ju justera hur mycke bensin de ska vara på tomgång osv
DerbiSM skrev:okej, så det gör så moppen går bra på låga varv kan man säga, elr ?bensinskalle skrev:exaktDerbiSM skrev:-Vad gör lågfarts munstycket ?
-Vilken storlek är det på de ? Är en Derbi, 01:a.
Kanske skulle skriva i munstycketråden, men tänkte att de har ju me Derbi att göra så jag skrev här, bensinskalle sa ju en gång att all informatition om Derbi skulle vara här
Men ja vet faktiskt intealdrig pillat ut lågfartaren o kollat storleken
Men gissar på 10-30 kanske
Har typ 40 i 125:an har ja för mej
Lågfartmunstycket ger ju bensin på lågvarven, vid lågvarv blir luftströmmen i förgasaren svag så då blir det för dålig ström i huvudmunstycket så då hjälper lågfartaren till med bensin( och så kan man ju justera hur mycke bensin de ska vara på tomgång osv
om man har för stort, hur märker man det ?
![]()
har litet problem med Derbi'n, därför jag undrar: jag har bytt munstycke till 62, kör orginal. men den verkar fortfarande få för mycket bensin..fattar inte vad de kan varaså jag tänkte att de kan va lågfartsmunstycket,, men de tror jag inte.. asså den går skit bra när man ska köra precis, sen när man kört 15 minuter typ så verkar den få för mkt bensin, den börjar bli lite "klen" i uppförsbackar och varvar inte lika mkt.. exakt så den brukade bli när jag körde med ett för stort munstycke
choken är nerre, så de beror inte på den. vet du kanske vad det kan vara för fel ?
jag låter bensinskalle försöka klura ut ditt problem medans jag kan säga att storleken på mitt lågfartsmunstycke är 33DerbiSM skrev:okej, så det gör så moppen går bra på låga varv kan man säga, elr ?bensinskalle skrev:exaktDerbiSM skrev:-Vad gör lågfarts munstycket ?
-Vilken storlek är det på de ? Är en Derbi, 01:a.
Kanske skulle skriva i munstycketråden, men tänkte att de har ju me Derbi att göra så jag skrev här, bensinskalle sa ju en gång att all informatition om Derbi skulle vara här
Men ja vet faktiskt intealdrig pillat ut lågfartaren o kollat storleken
Men gissar på 10-30 kanske
Har typ 40 i 125:an har ja för mej
Lågfartmunstycket ger ju bensin på lågvarven, vid lågvarv blir luftströmmen i förgasaren svag så då blir det för dålig ström i huvudmunstycket så då hjälper lågfartaren till med bensin( och så kan man ju justera hur mycke bensin de ska vara på tomgång osv
om man har för stort, hur märker man det ?
![]()
har litet problem med Derbi'n, därför jag undrar: jag har bytt munstycke till 62, kör orginal. men den verkar fortfarande få för mycket bensin..fattar inte vad de kan varaså jag tänkte att de kan va lågfartsmunstycket,, men de tror jag inte.. asså den går skit bra när man ska köra precis, sen när man kört 15 minuter typ så verkar den få för mkt bensin, den börjar bli lite "klen" i uppförsbackar och varvar inte lika mkt.. exakt så den brukade bli när jag körde med ett för stort munstycke
choken är nerre, så de beror inte på den. vet du kanske vad det kan vara för fel ?
Aa, tkr också det verkar som den får för mkt bensin/för lite luft..bensinskalle skrev:ja de låter ju som för mycke bensin
Har du kollat vart nålen sitter? mittenhacket är alltid bäst
Sen kan du ju ta o se över luftskruven, den kanske ger för lite luft
Och kanske göra rent luftfiltret om inget annat hjälper ( om de inte ä rent redan iofs ) annars får vi gå djupare
Nej den blöddrar inte, stiftet är MÖRK brunt.. den känns lite "klen" och varvar lite sämre i upp försbackarblöddrar den eller ser du det på stiftet? om du ser det på stiftet så kan de va att den får för lite luft...
du måste ju inte ha luftskruven utskruvad så mycket men den varvar ju mer dåDerbiSM skrev:Aa, tkr också det verkar som den får för mkt bensin/för lite luft..bensinskalle skrev:ja de låter ju som för mycke bensin
Har du kollat vart nålen sitter? mittenhacket är alltid bäst
Sen kan du ju ta o se över luftskruven, den kanske ger för lite luft
Och kanske göra rent luftfiltret om inget annat hjälper ( om de inte ä rent redan iofs ) annars får vi gå djupare
Nålen har jag inte kollat, snackade med kallepelle om det för ett tag sen om det, men sen kollade jag aldrig nålen, bytte munstycke istället, och då gick den genast bättre, men de är ju som sagt efter 15 minuter ungefär man märker att den får för mkt bensin.
Luftskruven har jag kollat4,5 varv utåtskruvad, rätt ?
![]()
tror inte de är luftfiltret, köpt ett nytt precis, så de behövs nog inte rengöras![]()
Va kan de vara mer ?![]()
Nej den blöddrar inte, stiftet är MÖRK brunt.. den känns lite "klen" och varvar lite sämre i upp försbackarblöddrar den eller ser du det på stiftet? om du ser det på stiftet så kan de va att den får för lite luft...![]()
Derbi_senda93: okej tack, ska kolla om mitt också är 33, men du är säker på att de är orginal ?ser man vad de står på de utan att behöva ta toss de?
Edit: bensinskalle: va menar du me egr ventil ?![]()
okey, nemen asså jag vill att den ska varva mycket, så jag vill t.o.m skruva ut luftskruven merDerbi_senda93 skrev:du måste ju inte ha luftskruven utskruvad så mycket men den varvar ju mer dåDerbiSM skrev:Aa, tkr också det verkar som den får för mkt bensin/för lite luft..bensinskalle skrev:ja de låter ju som för mycke bensin
Har du kollat vart nålen sitter? mittenhacket är alltid bäst
Sen kan du ju ta o se över luftskruven, den kanske ger för lite luft
Och kanske göra rent luftfiltret om inget annat hjälper ( om de inte ä rent redan iofs ) annars får vi gå djupare
Nålen har jag inte kollat, snackade med kallepelle om det för ett tag sen om det, men sen kollade jag aldrig nålen, bytte munstycke istället, och då gick den genast bättre, men de är ju som sagt efter 15 minuter ungefär man märker att den får för mkt bensin.
Luftskruven har jag kollat4,5 varv utåtskruvad, rätt ?
![]()
tror inte de är luftfiltret, köpt ett nytt precis, så de behövs nog inte rengöras![]()
Va kan de vara mer ?![]()
Nej den blöddrar inte, stiftet är MÖRK brunt.. den känns lite "klen" och varvar lite sämre i upp försbackarblöddrar den eller ser du det på stiftet? om du ser det på stiftet så kan de va att den får för lite luft...![]()
Derbi_senda93: okej tack, ska kolla om mitt också är 33, men du är säker på att de är orginal ?ser man vad de står på de utan att behöva ta toss de?
Edit: bensinskalle: va menar du me egr ventil ?![]()
jag har min utskruvad 4,5 varv också och den varvar fint och går hur bra som helst..
jag är inte såker på att mitt lågfartsmunstycke är original men det borde vara det eftersom man aldrig byter det i stort settdet är bara att skruva loss den, är lite pill men inget stort och sen står det på det
![]()
egr-ventil skickar tillbaka avgaser till luftburken för att renas men det är ingenting du eller jag har då vi har sugrörskrök
man kan skruva ut tomgångskruven tills den är helt utskruvad och man håller den i handen xDDerbiSM skrev:okey, nemen asså jag vill att den ska varva mycket, så jag vill t.o.m skruva ut luftskruven merhur många varv kan man skruva ut den ?
okej men jag tar en titt och kollar om mitt är 33 iaf
![]()
okej nemen nån sånn har vi inte(egr-ventil)
men vad kan de vara då ? att den börjar bli "seg" efter att jag kört 15minuter ungefär.. Kan det vara nålen elr ? hur många "hack" ska den vara uppe då ?nån som vet..?
okej men då ska jag skruva ut den lite tillDerbi_senda93 skrev:man kan skruva ut tomgångskruven tills den är helt utskruvad och man håller den i handen xDDerbiSM skrev:okey, nemen asså jag vill att den ska varva mycket, så jag vill t.o.m skruva ut luftskruven merhur många varv kan man skruva ut den ?
okej men jag tar en titt och kollar om mitt är 33 iaf
![]()
okej nemen nån sånn har vi inte(egr-ventil)
men vad kan de vara då ? att den börjar bli "seg" efter att jag kört 15minuter ungefär.. Kan det vara nålen elr ? hur många "hack" ska den vara uppe då ?nån som vet..?
det är typ bara nyare Derbi än våra gamla skruttar som har egrnää våra duger bra!
![]()
kan lägga upp en bild på mitt membran så får bensinskalle kika på det och säga om det behöver bytas eller är om det är i bra/dåligt skick ^^
editar när internet funkar igen -.-
Jaha okej såg inte debensinskalle skrev:ja skrev ju de -.- mittenhacket är bästÄr den slö så kan du kanske testa o sänka ett hack
förresten, kika ditt membran också, de kanske är slitet
Den ska ju inte göra så ^^... Hände aldrig mig när ja hade Pron...DerbiSM skrev:en kompis hade digital på sin Derbi, han hade aldrig problem med de. men kan de inte vara så att du har kopplat den lite fel, elr att det är glapp i någon kapel?mfransson skrev:när jag varvar står det att jag kör typ i 170 ;s har en digital ... ere vanligt på Derbi lr ?