Har du totalt gett upp som moderator? Du ska hjälpa till och kollar inte ens igenom länkarna till de du ska hjälpa så du vet inte ens vilken cylinder du pratar om från början. Skrev "den lär vara gjort som en replica av originalcylindern med motsvarande godstjocklek osv." Dvs förmodligen lär den vara motsvarande, inte nödvändigtvis att den är detHenry skrev: hahahahhaa, är det tnt's gjutjärns cylinder så är den inte ens värd att montera.
Monterat på ett tiotal på jobbet, 8 av 10 har kommit tillbaka och köpt Original då "den inte funkar längre". Den skar dvs.
Och det med märken....oftast är det så att märkeskläder har iaf bra råvaror, bra tyg osv.
Kollar du på tnt's råvaror så kan man tro att dom skrapat ihop material från gatan. Cylindern och kolven tillverkas i kina och görs för folk som inte har några krav. Sen att även ett flertal är skadade från fabrik och taskigt gjorde är ju inte heller något att skryta med.
Ditt resonemang om att gods tjocklek är samma som org och samma material är också fel.
Kolla tex på Baotian som skryter om att dom har "yamaha-motor", ja visst. Dom har en motor som yamaha ritat, men inte tillverkat. När dom tillverkar så byter dom ut flera olika material och minskar på gods tjockleken.
Som sagt, jag hade ALDRIG satt på något sådant där på min hoj, kanske skillnad mot dig men ibland bedrar snålheten visheten.

Tycker att det är lite dumt, du har ju skött dig rätt bra nu ett tag och varit schysst, men nu sitter kung henry på sin tron igen och går till personangrepp. Du kallar mig snål men känner mig inte? Tror det är lite skillnad på hur vi lever du och jag. Det finns lite mer pengar i din familj än i min, men jag jobbar, sparar och sliter för att få råd med mina saker för mina föräldrar betalar inte för grejerna och jag får inte mycket pengar gratis, ändå köper jag kvalitéts prylar och när jag inte har råd med sakerna så gör jag egna lösningar och sparar tills jag har råd.
Behövde bara skriva av mig lite...
Barikit gör rätt bra grejer, vilken tänkte du på då? 74cc kitet? Kommer att funka rätt bra med sp även fast det är ett sport kitjimmyskoglund skrev:chifen skrev:dyrare men passar bäst = metrakit spjimmyskoglund skrev:tjo!
jag har en Derbi Senda med metrakit sp, och jag undrar vilken cylinder som funkar bra med röret? och helst inte för dyrt heller
Billigare alternativet men inte riktigt lika vasst = arisal t6
barkit då? äre bra saker?