Kvalitet på cylinder :D

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.

Stage6 sport pro 70cc aluminium/polini sport 70cc gutjärn?

Stage6 sport pro 70cc aluminium
2
67%
Polini Sport 70cc gutjärn
1
33%

Antal röster: 3

brothers
Elmoped

Kvalitet på cylinder :D

Inlägg av brothers »

Tjenare!:D

Tänkte höra lite här på forumet om ni vet lite om Stage6 sport pro 70cc cylinder ( original/sport )??

En som jag känner säger att stage6 sport pro 70cc bara går sönder och racklar och inte håller nå länge... och att allt som stage6 nästan gör går sönder. Stämmer det???

Jag ska köra med en stage6 sport pro 70cc cylinder på min Yamaha Aerox -08 med 12mm gurtner förgasare som jag ska bestycka rätt..

Rekommenderar ni att köpa stage6 sport pro 70cc eller???
Går dom bara sönder???

Håller dom länge?? Hur länge?? :/

P.S Kommer jag märka mkt skillnad fast jag kör med 12mm gurtner förgasare på en stage6 sport pro 70cc alu cylinder med yasuni z rör. än att bara köra med ett yasuni z rör???

Tacksam för svar / brothers:D
YAMAHA AEROX -08
brothers
Elmoped

Inlägg av brothers »

bump?....
YAMAHA AEROX -08
Dentar
Elmoped

Inlägg av Dentar »

jag är inte så hightech på detta, men kräver inte en stage6 sport pro 70cc att man använder sig utav en 17.5mm förgasare`? och att dom abra går sönder.. du kan få din cylinder att hålla lika länge som en orginal cylinder, och att dom ba4ra håller 30 mil, det beror helt och hållet på hur du ställer in den/kör in den och när (om) du byter kolvringen och kolven
brothers
Elmoped

Inlägg av brothers »

Tjenare!Very Happy

Tänkte höra lite här på forumet om ni vet lite om Stage6 sport pro 70cc cylinder ( original/sport )??

En som jag känner säger att stage6 sport pro 70cc bara går sönder och racklar och inte håller nå länge... och att allt som stage6 nästan gör går sönder. Stämmer det???

Jag ska köra med en stage6 sport pro 70cc cylinder på min Yamaha Aerox -08 med 12mm gurtner förgasare som jag ska bestycka rätt..

Rekommenderar ni att köpa stage6 sport pro 70cc eller???
Går dom bara sönder???

Håller dom länge?? Hur länge?? :/

P.S Kommer jag märka mkt skillnad fast jag kör med 12mm gurtner förgasare på en stage6 sport pro 70cc alu cylinder med yasuni z rör. än att bara köra med ett yasuni z rör???

Tacksam för svar / brothers:D
YAMAHA AEROX -08
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Cylindertråden
Och nästa gång du bumpar efter en timma får du varning
Låst