Söndagsauktion! NY REGEL!

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

Derbisendafille skrev:Fick jag variatorn elr inte ?:D
ja du fick den :)
blev du inte kontaktad?
Nyxorzz
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

Jag undrar vad som händer om man lägger ett bud och sedan ändrar det?
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

psykopatrik skrev:Jag undrar vad som händer om man lägger ett bud och sedan ändrar det?
står ju att ändrade bud inte gills, ett bud är bindande :wink:
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

så om jag lägger ett skit högt bud ganska tidigt i en auktion så att ingen annan budar högre och sedan ändrar mitt bud så blir det ogiltligt.

Har jag fattat rätt?

Om jag då gjör ändringen 23.59 så blir mitt skit höga bud ogiltlig.

Kan jag då lägga ett lågt bud med en gång och på det sättet vara säker på att vinna auktionen till ett lågt pris?
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

psykopatrik skrev:så om jag lägger ett skit högt bud ganska tidigt i en auktion så att ingen annan budar högre och sedan ändrar mitt bud så blir det ogiltligt.

Har jag fattat rätt?

Om jag då gjör ändringen 23.59 så blir mitt skit höga bud ogiltlig.

Kan jag då lägga ett lågt bud med en gång och på det sättet vara säker på att vinna auktionen till ett lågt pris?
Nog är du lite psyko nu alltid...
Lägger du ett lågt bud kommer någon nästa garanterat att bjuda över det?
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

Om dom hinner.
Men alltså tekniskt sett så kan man gjöra så eller har jag fel?
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

psykopatrik skrev:Om dom hinner.
Men alltså tekniskt sett så kan man gjöra så eller har jag fel?
:? asså du bjuder och sen ger nån mer än dej osv.. du kan ju inte buda skit högt och sen sänka det i sista sekunden ,
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

psykopatrik, ja tekniskt sett så kan man göra det ja.
Användarens profilbild
jeppa
Svårstartad skrothög

Inlägg av jeppa »

Bra bud på Hebo röret :)
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat.
El_loco
Elmoped

Inlägg av El_loco »

Tycker jag med, när jag kolla på blocket så hitta jag ingen som låg under 1000lappen å då är dom beg, så vf inte köpa ett nytt för 1000?(:
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

El_loco skrev:Tycker jag med, när jag kolla på blocket så hitta jag ingen som låg under 1000lappen å då är dom beg, så vf inte köpa ett nytt för 1000?(:
du kunde fått de billigare ! om inte han innan gett ett bud som var onödigt högt. skulle alla buda 1-10kr varje gång så skulle de bli väldigt billigt, synd att det alltid är någon som inte är med på de :(

men 1000kr är också ett ganska bra pris för det röret, men hur bra hade de inte varit om någon fått de för t.ex. 500:- ! och de skulle ju någon kunnat om man gör som jag skrev innan, buda 1-10kr åt gången. :)

men jag vet ! man får buda hur mycket man vill, men skulle inte alla känna på att buda lite åt gången, speciellt han som får röret elr vad de nu är så billigt.

tycker inte de va så jätte stor auktion idag faktiskt, bara 2 bud :roll:

Mvh/ DerbiSM
El_loco
Elmoped

Inlägg av El_loco »

Joo det är klart, Visst då skulle det ha vart mer liv i auktionen om han inte hade budat så högt, men med höga bud så är det ju större chans att man vinner, tråkigare men säkrare typ ;P
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Bättre att höjja med flera hundra minuten innan auktionen tar slut om jag fattat rätt för de är nog ingen beredd på (:
Tillhör mille!
falken
Elmoped

Inlägg av falken »

DerbiSM skrev:
El_loco skrev:Tycker jag med, när jag kolla på blocket så hitta jag ingen som låg under 1000lappen å då är dom beg, så vf inte köpa ett nytt för 1000?(:
du kunde fått de billigare ! om inte han innan gett ett bud som var onödigt högt. skulle alla buda 1-10kr varje gång så skulle de bli väldigt billigt, synd att det alltid är någon som inte är med på de :(

men 1000kr är också ett ganska bra pris för det röret, men hur bra hade de inte varit om någon fått de för t.ex. 500:- ! och de skulle ju någon kunnat om man gör som jag skrev innan, buda 1-10kr åt gången. :)

men jag vet ! man får buda hur mycket man vill, men skulle inte alla känna på att buda lite åt gången, speciellt han som får röret elr vad de nu är så billigt.

Mvh/ DerbiSM
varför det inte blir nån stor auktion är för att det finns sånna jävla idioter :evil: som bjuder 900 på en gång sånna mäninskor borde BANNAS.
OM ALLA HÖJER MAX 10KR PER GÅNG SÅ BLIR ALLT BILIGT!!!!
Polis: Varför hänger det så där ? så pekade hon på min 39 år gamla inredning.

Jag: Bilen är säkert älldre än dig och du vet väl att det börjar hänga i den åldern.
El_loco
Elmoped

Inlägg av El_loco »

mjoo, när jag såg budet blev jag lite förvånad över att första person bjuder så mkt, men skitsamma, hans liv å hans pengar (A)
falken
Elmoped

Inlägg av falken »

El_loco skrev:Joo det är klart, Visst då skulle det ha vart mer liv i auktionen om han inte hade budat så högt, men med höga bud så är det ju större chans att man vinner, tråkigare men säkrare typ ;P
Det spelar ingen roll han kommer inte få det för 900 ändå!! det finns ALTID folk som höjer i sista minuten!!!

Jag: Bilen är säkert älldre än dig och du vet väl att det börjar hänga i den åldern.
El_loco
Elmoped

Inlägg av El_loco »

Nej de klart han inte kmr få de för 900 för jag kmr få de för 1000, lr inte;p
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

falken skrev:
DerbiSM skrev:

Mvh/ DerbiSM
varför det inte blir nån stor auktion är för att det finns sånna jävla idioter :evil: som bjuder 900 på en gång sånna mäninskor borde BANNAS.
skrev ju de, höj 1-10kr åt gången :) verkligen synd att han buda 900kr direkt, jag hade också velat ha de röret , men de klart man inte budar när man ser att nån höjt till 900 direkt, isf budar man i sista sekunden 8)
falken
Elmoped

Inlägg av falken »

DerbiSM skrev:
falken skrev:
DerbiSM skrev: du kunde fått de billigare ! om inte han innan gett ett bud som var onödigt högt. skulle alla buda 1-10kr varje gång så skulle de bli väldigt billigt, synd att det alltid är någon som inte är med på de :(

Mvh/ DerbiSM
skrev ju de, höj 1-10kr åt gången :) verkligen synd att han buda 900kr direkt, jag hade också velat ha de röret , men de klart man inte budar när man ser att nån höjt till 900 direkt, isf budar man i sista sekunden 8)
tyst vi får ju inte avslöja hemligheten för idioterna! :D

El_loco
Elmoped

Inlägg av El_loco »

det är väll ändå bättre å få bort all konkurens direkt? visst de blir tråkigare men större chans å få saken Eller hur din illa luktande fisk som kallar alla idioter (A) nej jag är inte seriös
falken
Elmoped

Inlägg av falken »

El_loco skrev:det är väll ändå bättre å få bort all konkurens direkt? visst de blir tråkigare men större chans å få saken Eller hur din illa luktande fisk som kallar alla idioter (A) nej jag är inte seriös
NEJ du får inte bort konkuransen genom buda 1000 nu! det finns altid folk som höjer 10-100 kr 23.59!!! hur svårt ska det vara att förstå det?
måste jag hjälpa dig med att tänka?

El_loco
Elmoped

Inlägg av El_loco »

falken skrev:
El_loco skrev:det är väll ändå bättre å få bort all konkurens direkt? visst de blir tråkigare men större chans å få saken Eller hur din illa luktande fisk som kallar alla idioter (A) nej jag är inte seriös
NEJ du får inte bort konkuransen genom buda 1000 nu! det finns altid folk som höjer 10-100 kr 23.59!!! hur svårt ska det vara att förstå det?
måste jag hjälpa dig med att tänka?
Okey mena inte all, utan en del (A) snälla hjälp mig tänka din get. Men vafan, du verkar som en skön typ så ääsch de va inge tjjaddå
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

För helvete grabbar sluta whiiina , ni bjuder det ni känner för thats it !
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

MarcusAndersson skrev:För helvete grabbar sluta whiiina , ni bjuder det ni känner för thats it !
du måste väll hålla med om att det va ett väldigt onödigt bud (de första), och om du jätte gärna skulle vilja ha de där röret så skulle du nog också bli lite irriterad.

men du har rätt, man får bjuda så mycket man vill.
Användarens profilbild
psykopatrik
Elmoped

Inlägg av psykopatrik »

Ursäkta men är ni dumma i huvet??
Nu är det någon som är villig att betala 1000 kr för röret vad är då skilnaden om han lägger budet tidigt eller väntar till 23.59.
Jag vill också ha röret men jag vill bara ge 500 så jag tycker det är bra att han la budet så tidigt för nu behöver jag inte ha några falska förhoppningar.
falken
Elmoped

Inlägg av falken »

psykopatrik skrev:Ursäkta men är ni dumma i huvet??
Nu är det någon som är villig att betala 1000 kr för röret vad är då skilnaden om han lägger budet tidigt eller väntar till 23.59.
Jag vill också ha röret men jag vill bara ge 500 så jag tycker det är bra att han la budet så tidigt för nu behöver jag inte ha några falska förhoppningar.
Man strävar väl efter att allt ska bli så billigt som möjligt!
detta är ett mål som kommer bli omöjligt om sånna som han och du finns!
Om alla börjar buda 23.50 så blir det billigt!
over and out!

Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

om man ska buda 10 minuter innan då hade auktion tiden varit 10 minuter?istället för hela dagen
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

Är det någon som vet om man får med en plugg till röret ? vill alltså inte att mopeden ska gå mer än 52km/h även när jag har röret monterat.
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

De fås med ;)
Tillhör mille!
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

meanzick skrev:De fås med ;)
Okeey :P
Användarens profilbild
wuedde
TSR SkåningeN
Kontakt:

Inlägg av wuedde »

http://www.blocket.se/vi/19630949.htm?ca=23_2_s

haha, är det röret från gårdagens auktion?:P
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

wuedde skrev:http://www.blocket.se/vi/19630949.htm?ca=23_2_s

HAAHAHAHAHAH JA !
Buskaas
Elmoped

Inlägg av Buskaas »

MarcusAndersson skrev:
wuedde skrev:http://www.blocket.se/vi/19630949.htm?ca=23_2_s

HAAHAHAHAHAH JA !

HAHAHAHAHAHHAHA fyfan :wink:
MVH Buskaas^^
Tomaz
King of the street

Inlägg av Tomaz »

haha, aa de ä'r de ju :P han kännar 400:- om han får sålt de :lol:
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street

Inlägg av TobbaN »

Dagens auktion Malossi MHR 80cc cylinder.
4 januari 2009.

Bra att det äntligen är lite grejer till crossmoppar.
Eller vad säger ni, grabbar? 8)

Synd bara att folk börjar bjuda så mycket. För tidigt :(
f.d TSR-Crew
Skriv svar