Holmstrom_93 skrev:Det sägs att det ska vara olika "form" på giannelli 2t till AM6 och Derbi och jag undrar om det stämmer?
Ja de stämmer!
Dels är ju Derbi röret högerliggande
Nu gjorde du bort dig rab-kex ^^ Alla Sendor har vänsterdraget avgasystem förutom DRD Pro som har höger
Mynningen är annorlunda mellan motorerna, och kröken har en annan form, samma egenskaper troligen, men som sagt annan form... Sen är röret bakåt annorlunda osv, fästen mm
Till: skrev:Derbi_Senda_SM
Jag skulle nästan ha köpt ett prorace ( helst överliggande =snyggast )
De tror ja är bäst, för du ska garanterat slänga på en hyperpipa Det finns ingen mening att hålla på och larva sig med midrace osv, ta de bästa bara
Ett till alternativ är ju riktiga MHR supermoto men det har en lägre effektkurva så ja tror att PR pumpar på bättre
Jag tror jag ska köpa ett MHR Supermoto. Men tror du det skiljer mycket mellan replican och det "riktiga"?Det är väl bara matrialet. Jag kommer ändå stoppa om dämparen sen.
Nu gjorde du bort dig rab-kex ^^ Alla Sendor har vänsterdraget avgasystem förutom DRD Pro som har höger
Mynningen är annorlunda mellan motorerna, och kröken har en annan form, samma egenskaper troligen, men som sagt annan form... Sen är röret bakåt annorlunda osv, fästen mm
Till: skrev:Derbi_Senda_SM
Jag skulle nästan ha köpt ett prorace ( helst överliggande =snyggast )
De tror ja är bäst, för du ska garanterat slänga på en hyperpipa Det finns ingen mening att hålla på och larva sig med midrace osv, ta de bästa bara
Ett till alternativ är ju riktiga MHR supermoto men det har en lägre effektkurva så ja tror att PR pumpar på bättre
Jag tror jag ska köpa ett MHR Supermoto. Men tror du det skiljer mycket mellan replican och det "riktiga"?Det är väl bara matrialet. Jag kommer ändå stoppa om dämparen sen.
kallepalle skrev:mh replican e ett sportrör och de riktiga mhr röret är ett vasst hyper rör.
Nej.
Mhr supermoto är ett rör som är gjort för bana, där av ett mycket körbart register.
Men att det skulle vara ett "vasst hyper" rör är bara fel, snarare Midrace om man ska säga något.
kallepalle skrev:mh replican e ett sportrör och de riktiga mhr röret är ett vasst hyper rör.
Nej.
Mhr supermoto är ett rör som är gjort för bana, där av ett mycket körbart register.
Men att det skulle vara ett "vasst hyper" rör är bara fel, snarare Midrace om man ska säga något.
Mjo där håller ja me henry Du kommer inte och bli nöjd med MHR:et om du vill ha fart i maskinen, för det är gjort för tävlingsmotarder med 80 cc
Réplican är ju bara ett sportrör ja så det är inget att satsa på!
Köp PR, ja kan nästan garantera att de blir bäst
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Nej.
Mjo där håller ja me henry Du kommer inte och bli nöjd med MHR:et om du vill ha fart i maskinen, för det är gjort för tävlingsmotarder med 80 cc
Men vad menar ni med Pr, prorace?. Jag vill ha ett rör som arbetar bra genom hela registret och går bra med denna setupen:
Derbi Senda
* 70cc Hebo manston
* Mallossi insug
* 21mm dellerto
* Doopler vev 18000rpm
* omdrevad
* Hårdare kopling
* NGK tändhat
* Ostrypt CDI (ducati)4
* Stage 6 snabbgas
* Borttagen oljepump
Det ska var ett rimligt pris på röret också. Under 2500kr
Men vad menar ni med Pr, prorace?. Jag vill ha ett rör som arbetar bra genom hela registret och går bra med denna setupen:
Derbi Senda
* 70cc Hebo manston
* Mallossi insug
* 21mm dellerto
* Doopler vev 18000rpm
* omdrevad
* Hårdare kopling
* NGK tändhat
* Ostrypt CDI (ducati)4
* Stage 6 snabbgas
* Borttagen oljepump
Det ska var ett rimligt pris på röret också. Under 2500kr
PR ä ProRace ja
Satsa på ett överliggande, de ä lätt snyggast Underliggande slår man bara sönder om man åker över gupp ^^ Om du inte vill köpa ett nytt så är de ju bara att jaga ett begagnat
Live slow - Die whenever
Satsa på ett överliggande, de ä lätt snyggast Underliggande slår man bara sönder om man åker över gupp ^^ Om du inte vill köpa ett nytt så är de ju bara att jaga ett begagnat
Eller när man ska leka lite på crossbanan, lalalala (A).
Men som sagt, lira på prorace om du är ute efter toppeffekt.
Men om du ska köra till vardags skulle jag nästan rekomendera ett SP eller ett Polini, lite tidigare effektkurva och kan vara skönt att inte behöva varva sönder sktien när man kör i stan vid rödljus osv.
Men bor du på landet och ska köra fort så är det bara PR som gäller.
Men om du ska köra till vardags skulle jag nästan rekomendera ett SP eller ett Polini, lite tidigare effektkurva och kan vara skönt att inte behöva varva sönder sktien när man kör i stan vid rödljus osv.
Jag bor på Landet =) mycket långa rakor Men vilket prorace går bäst??
Henry skrev:
Underliggande har högre effektkurva.
jupp... Du gör helt som du vill, men ja tycker överliggande eftersom de ä snyggast De är nog med stor sannorlikhet goare botten o vrid i överliggande också
Live slow - Die whenever
jag hade valt ett tk eftersom om du skulle ha ett mk thrower så är det lågvarvigt och ett tk är för det mesta högvarvigt.... men köp ett gannelli det är mitt råd, både bra axx och topp....
victoor skrev:va ska jag ha för rör
det är en rrx och och setupen verkar bli
Mhr 80cc ej team
21 mm fög
Lär köra på org veven
Vad vill du ha för effektregister? är det mhr och inte mhr replica rekomenderar jag dig att byta vev, kommer bli lite mycket för originalveven. För bästa möjliga effekt så rekomenderar jag malossi mhr röret (inte replican) till vanliga mhr cylindern, dock lite väl dyrt. Annars duger metrakit sp bra för den cylindern. Vill du ha en lågvarvig setup så kör på leovince v6, då har du riktigt bra med vridmoment och bra för stadskörning och axxet kommer bli underbart
victoor skrev:va ska jag ha för rör
det är en rrx och och setupen verkar bli
Mhr 80cc ej team
21 mm fög
Lär köra på org veven
Vad vill du ha för effektregister? är det mhr och inte mhr replica rekomenderar jag dig att byta vev, kommer bli lite mycket för originalveven. För bästa möjliga effekt så rekomenderar jag malossi mhr röret (inte replican) till vanliga mhr cylindern, dock lite väl dyrt. Annars duger metrakit sp bra för den cylindern. Vill du ha en lågvarvig setup så kör på leovince v6, då har du riktigt bra med vridmoment och bra för stadskörning och axxet kommer bli underbart
Lågt efektregister efter som jag inte har nå ork att byta vev nu men den har bara gått 250 mil så den ska någ klara en stund det är i alla fal c3 lager orginal
Franken skrev:ska man ha ett tk lacada underligg. eller ett sp??
Helt klart sp!
problemet med sp:et ja ska köpa har en liten buckla på undersidan och ser ut att vara lite rostigt men får de för 700 spänn och tk köper ja isåfall nytt men ere värt de??
Franken skrev:ska man ha ett tk lacada underligg. eller ett sp??
Helt klart sp!
problemet med sp:et ja ska köpa har en liten buckla på undersidan och ser ut att vara lite rostigt men får de för 700 spänn och tk köper ja isåfall nytt men ere värt de??
SP!
även ett dåligt sp är bättre än tk Röret går ju att fräscha till blästra o polera kanske?
Live slow - Die whenever
han vill ha ett lågvarvigt rör till sin Derbi Senda extreme -06
vilket rör rekommenderar ni?
gianelli ska vara förjävla bra till orginal cylinder va?
och om han ska ha trimrör måste han väl ha avstrypt cdi för att det ska göra skillnad?
gianelli lirar sjukt bra till orginal.
ja du behöver ostrypt cdi, om de inte redan sitter på.
men, gianelli är inte lågvarvigt. lågvarviga rör är leovince v6 och metrakit thrower