Avgasrörs-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

TobbaN skrev:Hur går ett underliggande Tk egentligen?

http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... J17-005-41
;)
Lirar rätt så fint till orginalcylinder...

Även till en sport är det helt okey !

SP,SCR,Malossi supertmotard är naturligtvis vassare.


Jag har ett helt nytt turbokit som du kan få billigt..
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Inlägg av TobbaN »

MarcusAndersson skrev:
TobbaN skrev:Hur går ett underliggande Tk egentligen?

http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... J17-005-41
;)
Lirar rätt så fint till orginalcylinder...

Även till en sport är det helt okey !

SP,SCR,Malossi supertmotard är naturligtvis vassare.


Jag har ett helt nytt turbokit som du kan få billigt..
Okej, nice :P
Men jag har inte så mkt pengar nu xD
Men jag kanske kan höra av mig när tiden är inne? :)
f.d TSR-Crew
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Inlägg: 2699
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:03
Ort: sjöbo
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

TobbaN skrev:
MarcusAndersson skrev:
TobbaN skrev:Hur går ett underliggande Tk egentligen?

http://www.cykelkraft.se/index.php?cont ... J17-005-41
;)
Lirar rätt så fint till orginalcylinder...

Även till en sport är det helt okey !

SP,SCR,Malossi supertmotard är naturligtvis vassare.


Jag har ett helt nytt turbokit som du kan få billigt..

Okej, nice :P
Men jag har inte så mkt pengar nu xD
Men jag kanske kan höra av mig när tiden är inne? :)
Absolut :)

PMa.
Derbi_Senda_SM
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 december 2008, 16:20
Ort: Jönköping

Inlägg av Derbi_Senda_SM »

bensinskalle skrev:
Rabxorzz skrev:
Holmstrom_93 skrev:Det sägs att det ska vara olika "form" på giannelli 2t till AM6 och Derbi och jag undrar om det stämmer? :?
Ja de stämmer!

Dels är ju Derbi röret högerliggande :P
Nu gjorde du bort dig rab-kex ^^ Alla Sendor har vänsterdraget avgasystem förutom DRD Pro som har höger ;)

Mynningen är annorlunda mellan motorerna, och kröken har en annan form, samma egenskaper troligen, men som sagt annan form... Sen är röret bakåt annorlunda osv, fästen mm
Till: skrev:Derbi_Senda_SM
Jag skulle nästan ha köpt ett prorace ( helst överliggande :P =snyggast )

De tror ja är bäst, för du ska garanterat slänga på en hyperpipa ;) Det finns ingen mening att hålla på och larva sig med midrace osv, ta de bästa bara ;)

Ett till alternativ är ju riktiga MHR supermoto men det har en lägre effektkurva så ja tror att PR pumpar på bättre ;)
Jag tror jag ska köpa ett MHR Supermoto. Men tror du det skiljer mycket mellan replican och det "riktiga"?Det är väl bara matrialet. Jag kommer ändå stoppa om dämparen sen.
Användarens profilbild
wildhorse
Kinaraket
Inlägg: 821
Blev medlem: 11 juli 2008, 23:30

Inlägg av wildhorse »

Derbi_Senda_SM skrev:
bensinskalle skrev:
Rabxorzz skrev: Ja de stämmer!

Dels är ju Derbi röret högerliggande :P
Nu gjorde du bort dig rab-kex ^^ Alla Sendor har vänsterdraget avgasystem förutom DRD Pro som har höger ;)

Mynningen är annorlunda mellan motorerna, och kröken har en annan form, samma egenskaper troligen, men som sagt annan form... Sen är röret bakåt annorlunda osv, fästen mm
Till: skrev:Derbi_Senda_SM
Jag skulle nästan ha köpt ett prorace ( helst överliggande :P =snyggast )

De tror ja är bäst, för du ska garanterat slänga på en hyperpipa ;) Det finns ingen mening att hålla på och larva sig med midrace osv, ta de bästa bara ;)

Ett till alternativ är ju riktiga MHR supermoto men det har en lägre effektkurva så ja tror att PR pumpar på bättre ;)
Jag tror jag ska köpa ett MHR Supermoto. Men tror du det skiljer mycket mellan replican och det "riktiga"?Det är väl bara matrialet. Jag kommer ändå stoppa om dämparen sen.
Klart det är skillnad!
eller va snackar du om?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

mh replican e ett sportrör och de riktiga mhr röret är ett vasst hyper rör.
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

kallepalle skrev:mh replican e ett sportrör och de riktiga mhr röret är ett vasst hyper rör.
Nej.

Mhr supermoto är ett rör som är gjort för bana, där av ett mycket körbart register.
Men att det skulle vara ett "vasst hyper" rör är bara fel, snarare Midrace om man ska säga något.
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Henry skrev:
kallepalle skrev:mh replican e ett sportrör och de riktiga mhr röret är ett vasst hyper rör.
Nej.

Mhr supermoto är ett rör som är gjort för bana, där av ett mycket körbart register.
Men att det skulle vara ett "vasst hyper" rör är bara fel, snarare Midrace om man ska säga något.
Mjo där håller ja me henry ;) Du kommer inte och bli nöjd med MHR:et om du vill ha fart i maskinen, för det är gjort för tävlingsmotarder med 80 cc ;)

Réplican är ju bara ett sportrör ja så det är inget att satsa på!

Köp PR, ja kan nästan garantera att de blir bäst ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Derbi_Senda_SM
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 december 2008, 16:20
Ort: Jönköping

Inlägg av Derbi_Senda_SM »

bensinskalle skrev:
Henry skrev:
kallepalle skrev:mh replican e ett sportrör och de riktiga mhr röret är ett vasst hyper rör.
Nej.

Mhr supermoto är ett rör som är gjort för bana, där av ett mycket körbart register.
Men att det skulle vara ett "vasst hyper" rör är bara fel, snarare Midrace om man ska säga något.
Mjo där håller ja me henry ;) Du kommer inte och bli nöjd med MHR:et om du vill ha fart i maskinen, för det är gjort för tävlingsmotarder med 80 cc ;)

Réplican är ju bara ett sportrör ja så det är inget att satsa på!

Köp PR, ja kan nästan garantera att de blir bäst ;)
Men vad menar ni med Pr, prorace?. Jag vill ha ett rör som arbetar bra genom hela registret och går bra med denna setupen:
Derbi Senda
* 70cc Hebo manston
* Mallossi insug
* 21mm dellerto
* Doopler vev 18000rpm
* omdrevad
* Hårdare kopling
* NGK tändhat
* Ostrypt CDI (ducati)4
* Stage 6 snabbgas
* Borttagen oljepump

Det ska var ett rimligt pris på röret också. Under 2500kr
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

det är ngn här på fprumet som säljer ett underliggande prorace begagnat men rostfritt för 1800kr. minns ej vem de vqar dock
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Derbi_Senda_SM skrev:
bensinskalle skrev:
Henry skrev: Nej.

Mhr supermoto är ett rör som är gjort för bana, där av ett mycket körbart register.
Men att det skulle vara ett "vasst hyper" rör är bara fel, snarare Midrace om man ska säga något.
Mjo där håller ja me henry ;) Du kommer inte och bli nöjd med MHR:et om du vill ha fart i maskinen, för det är gjort för tävlingsmotarder med 80 cc ;)

Réplican är ju bara ett sportrör ja så det är inget att satsa på!

Köp PR, ja kan nästan garantera att de blir bäst ;)
Men vad menar ni med Pr, prorace?. Jag vill ha ett rör som arbetar bra genom hela registret och går bra med denna setupen:
Derbi Senda
* 70cc Hebo manston
* Mallossi insug
* 21mm dellerto
* Doopler vev 18000rpm
* omdrevad
* Hårdare kopling
* NGK tändhat
* Ostrypt CDI (ducati)4
* Stage 6 snabbgas
* Borttagen oljepump

Det ska var ett rimligt pris på röret också. Under 2500kr
PR ä ProRace ja ;)

Satsa på ett överliggande, de ä lätt snyggast :D Underliggande slår man bara sönder om man åker över gupp ^^ Om du inte vill köpa ett nytt så är de ju bara att jaga ett begagnat ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

bensinskalle skrev: PR ä ProRace ja ;)

Satsa på ett överliggande, de ä lätt snyggast :D Underliggande slår man bara sönder om man åker över gupp ^^ Om du inte vill köpa ett nytt så är de ju bara att jaga ett begagnat ;)
Eller när man ska leka lite på crossbanan, lalalala (A).


Men som sagt, lira på prorace om du är ute efter toppeffekt.
Men om du ska köra till vardags skulle jag nästan rekomendera ett SP eller ett Polini, lite tidigare effektkurva och kan vara skönt att inte behöva varva sönder sktien när man kör i stan vid rödljus osv.

Men bor du på landet och ska köra fort så är det bara PR som gäller. :wink:
Derbi_Senda_SM
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 december 2008, 16:20
Ort: Jönköping

Inlägg av Derbi_Senda_SM »

Henry skrev:
bensinskalle skrev: PR ä ProRace ja ;)

Satsa på ett överliggande, de ä lätt snyggast :D Underliggande slår man bara sönder om man åker över gupp ^^ Om du inte vill köpa ett nytt så är de ju bara att jaga ett begagnat ;)
Eller när man ska leka lite på crossbanan, lalalala (A).


Men som sagt, lira på prorace om du är ute efter toppeffekt.
Men om du ska köra till vardags skulle jag nästan rekomendera ett SP eller ett Polini, lite tidigare effektkurva och kan vara skönt att inte behöva varva sönder sktien när man kör i stan vid rödljus osv.

Men bor du på landet och ska köra fort så är det bara PR som gäller. :wink:
Jag bor på Landet =) mycket långa rakor ;) Men vilket prorace går bäst??
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Derbi_Senda_SM skrev:
Henry skrev:
bensinskalle skrev: PR ä ProRace ja ;)

Satsa på ett överliggande, de ä lätt snyggast :D Underliggande slår man bara sönder om man åker över gupp ^^ Om du inte vill köpa ett nytt så är de ju bara att jaga ett begagnat ;)
Eller när man ska leka lite på crossbanan, lalalala (A).


Men som sagt, lira på prorace om du är ute efter toppeffekt.
Men om du ska köra till vardags skulle jag nästan rekomendera ett SP eller ett Polini, lite tidigare effektkurva och kan vara skönt att inte behöva varva sönder sktien när man kör i stan vid rödljus osv.

Men bor du på landet och ska köra fort så är det bara PR som gäller. :wink:
Jag bor på Landet =) mycket långa rakor ;) Men vilket prorace går bäst??
Underliggande har högre effektkurva.
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 540
Blev medlem: 22 oktober 2008, 21:57
Ort: Stockholm

Inlägg av RiejuForce »

Jag har ett prorace rör till salu om du e intresserad?xD :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Henry skrev:
Derbi_Senda_SM skrev:
Henry skrev: Eller när man ska leka lite på crossbanan, lalalala (A).


Men som sagt, lira på prorace om du är ute efter toppeffekt.
Men om du ska köra till vardags skulle jag nästan rekomendera ett SP eller ett Polini, lite tidigare effektkurva och kan vara skönt att inte behöva varva sönder sktien när man kör i stan vid rödljus osv.

Men bor du på landet och ska köra fort så är det bara PR som gäller. :wink:
Jag bor på Landet =) mycket långa rakor ;) Men vilket prorace går bäst??
Underliggande har högre effektkurva.
jupp... Du gör helt som du vill, men ja tycker överliggande eftersom de ä snyggast :D De är nog med stor sannorlikhet goare botten o vrid i överliggande också ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Derbi_Senda_SM
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 27 december 2008, 16:20
Ort: Jönköping

Inlägg av Derbi_Senda_SM »

RiejuForce skrev:Jag har ett prorace rör till salu om du e intresserad?xD :)
Vad då för något?? :?: :D Överliggande eller underliggande ?? :P
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

underliggande för 1800kr (han sa de i chatten iaf)
RacerDT
Elmoped
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 december 2008, 18:12
Ort: Älmhult

rör

Inlägg av RacerDT »

jag hade valt ett tk eftersom om du skulle ha ett mk thrower så är det lågvarvigt och ett tk är för det mesta högvarvigt.... men köp ett gannelli det är mitt råd, både bra axx och topp....
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 540
Blev medlem: 22 oktober 2008, 21:57
Ort: Stockholm

Inlägg av RiejuForce »

kallepalle skrev:underliggande för 1800kr (han sa de i chatten iaf)
Japp under liggande Om du pröjsar frakt är de ditt:D
Användarens profilbild
victoor
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 22 oktober 2008, 15:15
Ort: tyresö

Inlägg av victoor »

va ska jag ha för rör
det är en rrx och och setupen verkar bli

Malossi MHR Replica 80cc
21 mm fög

Lär köra på org veven :oops:
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

victoor skrev:va ska jag ha för rör
det är en rrx och och setupen verkar bli

Mhr 80cc ej team
21 mm fög

Lär köra på org veven :oops:
Vad vill du ha för effektregister? är det mhr och inte mhr replica rekomenderar jag dig att byta vev, kommer bli lite mycket för originalveven. För bästa möjliga effekt så rekomenderar jag malossi mhr röret (inte replican) till vanliga mhr cylindern, dock lite väl dyrt. Annars duger metrakit sp bra för den cylindern. Vill du ha en lågvarvig setup så kör på leovince v6, då har du riktigt bra med vridmoment och bra för stadskörning och axxet kommer bli underbart :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
victoor
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 22 oktober 2008, 15:15
Ort: tyresö

Inlägg av victoor »

chifen skrev:
victoor skrev:va ska jag ha för rör
det är en rrx och och setupen verkar bli

Mhr 80cc ej team
21 mm fög

Lär köra på org veven :oops:
Vad vill du ha för effektregister? är det mhr och inte mhr replica rekomenderar jag dig att byta vev, kommer bli lite mycket för originalveven. För bästa möjliga effekt så rekomenderar jag malossi mhr röret (inte replican) till vanliga mhr cylindern, dock lite väl dyrt. Annars duger metrakit sp bra för den cylindern. Vill du ha en lågvarvig setup så kör på leovince v6, då har du riktigt bra med vridmoment och bra för stadskörning och axxet kommer bli underbart :)
Lågt efektregister efter som jag inte har nå ork att byta vev nu men den har bara gått 250 mil så den ska någ klara en stund det är i alla fal c3 lager orginal :P
Användarens profilbild
Franken
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 1 maj 2008, 11:38
Ort: Kungälv
Kontakt:

Inlägg av Franken »

ska man ha ett tk lacada underligg. eller ett sp?? 8)
Holmstrom_93
Elmoped
Inlägg: 70
Blev medlem: 19 november 2008, 18:34

Inlägg av Holmstrom_93 »

Franken skrev:ska man ha ett tk lacada underligg. eller ett sp?? 8)
Helt klart sp! :wink:
Användarens profilbild
Franken
Svårstartad skrothög
Inlägg: 277
Blev medlem: 1 maj 2008, 11:38
Ort: Kungälv
Kontakt:

Inlägg av Franken »

Holmstrom_93 skrev:
Franken skrev:ska man ha ett tk lacada underligg. eller ett sp?? 8)
Helt klart sp! :wink:
problemet med sp:et ja ska köpa har en liten buckla på undersidan och ser ut att vara lite rostigt men får de för 700 spänn och tk köper ja isåfall nytt men ere värt de??
Användarens profilbild
RiejuForce
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 540
Blev medlem: 22 oktober 2008, 21:57
Ort: Stockholm

Inlägg av RiejuForce »

Franken skrev:
Holmstrom_93 skrev:
Franken skrev:ska man ha ett tk lacada underligg. eller ett sp?? 8)
Helt klart sp! :wink:
problemet med sp:et ja ska köpa har en liten buckla på undersidan och ser ut att vara lite rostigt men får de för 700 spänn och tk köper ja isåfall nytt men ere värt de??
SP!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

RiejuForce skrev:
Franken skrev:
Holmstrom_93 skrev: Helt klart sp! :wink:
problemet med sp:et ja ska köpa har en liten buckla på undersidan och ser ut att vara lite rostigt men får de för 700 spänn och tk köper ja isåfall nytt men ere värt de??
SP!
även ett dåligt sp är bättre än tk ;) Röret går ju att fräscha till :D blästra o polera kanske?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
XPS_POJKEN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 434
Blev medlem: 12 mars 2008, 21:16

Inlägg av XPS_POJKEN »

http://www.tradera.com/Ljuddampare-metr ... n_82329394

tänkte bara tipsa om detta rör! ett kap om man får det för 500kr!
wiiie
Användarens profilbild
tokful
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 26 augusti 2008, 18:34
Ort: skara

Inlägg av tokful »

bästa rör till en orginal beta rr 07 överliggande?
söker fru
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

mhr replica
wertyuiopq
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 3 februari 2008, 12:53

Inlägg av wertyuiopq »

tokful skrev:bästa rör till en orginal beta rr 07 överliggande?
Urpluggat original :P
Användarens profilbild
tokful
Elmoped
Inlägg: 37
Blev medlem: 26 augusti 2008, 18:34
Ort: skara

Inlägg av tokful »

bästa rör till orginal beta rr 07 överliggande AM6. Är Yasuni Cross ML bra till orginal?
söker fru
x255z3D
Svårstartad skrothög
Inlägg: 196
Blev medlem: 21 september 2008, 18:44

Inlägg av x255z3D »

tänkte dra en liten koll åt en kompis

han vill ha ett lågvarvigt rör till sin Derbi Senda extreme -06
vilket rör rekommenderar ni?
gianelli ska vara förjävla bra till orginal cylinder va?
och om han ska ha trimrör måste han väl ha avstrypt cdi för att det ska göra skillnad?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

gianelli lirar sjukt bra till orginal.
ja du behöver ostrypt cdi, om de inte redan sitter på.
men, gianelli är inte lågvarvigt. lågvarviga rör är leovince v6 och metrakit thrower
Skriv svar