Nu är det kallt i vårat avlånga land, tempraturen sjunker och nu står vi på konstant minus.
Som så många vet så fryser vatten till is, vatten finns det i våra sjöar och vad är inte roligare än att kränga på dubbdäck på sitt fordon och ta en sväng?
Så hur många är det här som har fordon dom brukar köra på isen med?
Plogar ni en bana eller sticker ni bara ut och kör och hoppas på det bästa?
Själv så har man ju crossen och så brukar jag ha en bil varje vinter, men vi får se hur det blir med bil detta år. Är taggad till tusen iaf, löra på isen är bland det roligaste som finns! =D
Is brukar jag inte köra på, men jag brukar ta moppen en sväng när det är lite frost. För då kan jag typ spinna upp för hela min backe, bara genom att trycka in kopplingen 1 enda gång
meanzick skrev:Jag ska ut med mina sm däck på isen
Hade vart najs med en bil nu ^^
Sm däck på is?
Jag som höll på att välta när jag stog och spann på en isfläck xD
hahaha XD desamma nästan.. nämen jag körde med sm-däck när det va en massa snö ute och jag ramlade lite smått ibland ^^ men kul är det!
Haha,
Men jag typ stod och spann, fast framdäcket stod på ren asfalt då
Så bakdelen typ åkte iväg, så jag höll på att ramla xD
Samtidigt som jag tryckte in frambromsen, fast det var ju fel broms. Haha
TobbaN skrev:
Sm däck på is?
Jag som höll på att välta när jag stog och spann på en isfläck xD
hahaha XD desamma nästan.. nämen jag körde med sm-däck när det va en massa snö ute och jag ramlade lite smått ibland ^^ men kul är det!
Haha,
Men jag typ stod och spann, fast framdäcket stod på ren asfalt då
Så bakdelen typ åkte iväg, så jag höll på att ramla xD
Samtidigt som jag tryckte in frambromsen, fast det var ju fel broms. Haha
DerbiSM skrev:här är det också bara frost typ, jag kör iaf lite då och då fortfarende
Körde senast igår, höll på att ramla 2 ggr xD Har jävligt sletet framdäck nu
Men nu är det ju fan 4 dubbelt så tjock frost som igår
Om man inte ska testa att åka ut sen en sväng? xD'
DerbiSM skrev:här är det också bara frost typ, jag kör iaf lite då och då fortfarende
Körde senast igår, höll på att ramla 2 ggr xD Har jävligt sletet framdäck nu
Men nu är det ju fan 4 dubbelt så tjock frost som igår
Om man inte ska testa att åka ut sen en sväng? xD'
Btw, Grattis till mig. Mitt 1000:e inlägg
hehe okej, här är det inte så jätte mycket frost bara på en del ställen som det är mycket och jag har sm däck , men deklart man halkar lite då och då men de bara att fortsätta köra
blir de tjok is låvade pappa att ja fick ta ut våran 240 på isen så ja skulle lära mig ut bilen beter sig på ricktigt is
as rolgit lär de ju va har bara kört på snöiga och isiga grusvägar innan, och kör man på en sjö behöver man ju inte precis va rädd för att glida ut lite för långt så man ker i diket:P
Ang ta isär bakdämparen
HeHu skrev:Man måste vara 2 pers till att hålla ihop fjädern, flyger den upp i huvet är du stendöd
Hahhaa, nä den har ingen motor i sig så det blir lite svårt.
Men nu är det fan på G med is, 7 minus här nu iaf och ska vara lika kallt imorrn, på onsdag ska det bli lite vamare men vänder igen sen mot torsdag och då ska det bli 7 minus igen.
Hahhaa, nä den har ingen motor i sig så det blir lite svårt.
Men nu är det fan på G med is, 7 minus här nu iaf och ska vara lika kallt imorrn, på onsdag ska det bli lite vamare men vänder igen sen mot torsdag och då ska det bli 7 minus igen.
IS IS IS =D
6 minus va de här idag, va ute o körde lite idag och de gick bra men jag frös som fan, ska bli plus grader på onsdag ! +2 tror jag de ska va sen som henry sa, blir kallt på torsdagen igen, -4 tror jag de va