Tja !
hade tänkt lackera min cylinder silver, men vet inte vilken färg jag ska använda...
ska ju köpa värmebeständig färg på biltema för att lackera ljuddämparen, går det att använda den färgen till cylindern också ?
den tål 600grader..
tacksam för svar !
Edit: sorry om detta är felpostat, visste inte om jag skulle fråga i cylindertråden eftersom detta har ju inte så mycket med cylindern att göra, utan mer att göra med lackering
men ett broms ok blir ju varmt när man bromsar och en cylinder blir inte så jävla varm för man kan ju ta på den utan att få brännskador över hela handen, så de borde funka men hur varmt den tål vet ja inte
kan även ta o passa på att fråga en sak till om lackering, är biltemas motorfärg något bra ? tänkte lackera den runda motorkåpan på högra sidan med den färgen. hur tror ni det skulle bli, skulle färgen hålla bra o så ?
någon som vet om biltemas motorlack är något bra ? tänkte använda den och lackera högra motorkåpan(den runda), oljekåpan och den vänstra stora motorkåpan. skulle det bli bra tror ni, skulle färgen hålla bra ?
Jo din motor kommer nog inte gå nära 600grader:P då en motor går som bäst runt 70grader. Och biltemas färger har ja bara hört dåligt om så ja har inte provat. Men Maston värmetålig färg vet jag att e bra men fråga inte mig var du hittar den i Sverige annörs kan du ju alltid komma över med båten till Finland och köpa den från Hong Kong
Gl3nn skrev:Jo din motor kommer nog inte gå nära 600grader:P då en motor går som bäst runt 70grader. Och biltemas färger har ja bara hört dåligt om så ja har inte provat. Men Maston värmetålig färg vet jag att e bra men fråga inte mig var du hittar den i Sverige annörs kan du ju alltid komma över med båten till Finland och köpa den från Hong Kong
hehe okej kan ju kolla om jag hittar nån färg som heter Maston här någonstans är även biltemas motorlack dålig ?
blocket blir 70-90 grader en cylinder kan bli typ 200 grader har jag för mig, Köp hagmans då eller nått de finns en annan lack jag gillar, Men kommer ej ihåg va den heter, återkommer om ja kommer på;)
Peter.liindgren skrev:blocket blir 70-90 grader en cylinder kan bli typ 200 grader har jag för mig, Köp hagmans då eller nått de finns en annan lack jag gillar, Men kommer ej ihåg va den heter, återkommer om ja kommer på;)
Peter.liindgren skrev:blocket blir 70-90 grader en cylinder kan bli typ 200 grader har jag för mig, Köp hagmans då eller nått de finns en annan lack jag gillar, Men kommer ej ihåg va den heter, återkommer om ja kommer på;)
okej, heter färgen bara hagmans ska kolla om jag hittar nån färg som heter så, är den speciellt för lackering av cylindrar ?, vet du vart man kan köpa denna färg ?
Cylinder 200 grader ?
nejdu.
beror väll lite på om man har trimmat elr inte , eller ? ?
men ni är säkra på att cylindern inte blir varmare än 150 grader ?
ja vi är säkra köpte hagmans värmebeständiga färg idag på jula som jag tänkte lacka avgasröret med
okej, men jag tänkte köpa motorlack och lackera cylindern med, biltemas tål 150 grader
Ja har lackat en b20 volvomotor med biltemas motorlack och de blev skitbra Blev riktigt fin lack.. har inte kört motorn men det har ingen betydelse om den ska tåla 150 grader
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever