Tjena då vare dags för moppe igen då

Det hela började med att ja saknade de gamla moppetiderna och funderade på att köpa en äldre moppe som var billig då hittade jag en suzuki k50 på blocket för under tusenlappen så ja köpte den de ända negativa var att den hade blivit på körd av en bil så de finns lite sneda så nu står jag här med min sneda men fungerande k50 och ska göra ett projekt av den

*Fixa nytt styre

*ny växelpet

*rikta svingen

*rikta fotpinnarna

*cylinder 65 cc

*större förgasare

*fixa annat baklyse

*polera detaljer

*klä om sadeln

så såg den ut när den kom hem

Update 17/12
Idag började ja lite smått med att skruva bort bak skärmen och kedjeskyddet och polerade lite

Före

Efter

fräschade upp den lite och tog bort bak skärmen ser snyggare ut tycker jag

tycker ni den e sne?

Det skulle va väldigt schysst om ni kom på lite saker som ja kan fixa på den och köpa till den kom ihåg att detta är ett låg budget projekt så vill ha billiga lösningar

Update 18/12
Idag har ja fått ganska mycket gjort på moppen jag har startat den funka skit fint

fotpinnarna va skit snea hehe ska bara slänga dom å köpa nya

helhetsbild på hur den står nu

Update 21/12
Skriftlig update idag då har beställt lite delar till den här kommer en fin lista.
*Cylinderbult
*Framdrev 14T
*Fotstöd
*Fotstegsgummi
*Cylinder Suzuki K50 m.kolv 65cc

*Gummihandtag Custom svarta
*Chokewire
*Mutter M6
Kommer update när ja satt dit allt undrar också om någon har mikuni 16.5 mm förgasare till salu?

Update 28/12
Skriftlig update igen då har inte fått hem grejorna än pga julhelgen å det men kommer troligtvis imorrn.

Update 30/12
Har fått hem grejerna till moppen så nu har ja börjat satt dit lite saker men tyvärr kan ja inte köra med 65cc för toppen va för planad

bara papper

65cc jippi

Update 12/1
Har fått dit 65cc cylinder nu

Kompisens moppe i bakgrunden med

Update 17/2
Jahopp lägger upp en lite update på hur den ser ut just nu, håller även på att leta efter mikuni 16,5 mm förgasare så om nån har en sån till salu så säg till.... ska borra upp insuget och fixa ett avstämt rör med

Kommentera friskt nu så blir det update ofta

Kommentera