ta bara varmt vatten och efter torkar du filtret med en hårtårk som du kör i..men inte för varmt eller förlänge för då bränner du luftporerna...sen tar du lite lagom med luftfilter olja och smörer in i...då fastnar smutts bättre
ok, kör med lite vanlig avfettning men vad för olja till filtret? biltema/jula/mekonomen verkar itne ha luftfilterolja. Ska man dränka in det i lite vanlig 2-takts olja istället ?
Snusen skrev:ok, kör med lite vanlig avfettning men vad för olja till filtret? biltema/jula/mekonomen verkar itne ha luftfilterolja. Ska man dränka in det i lite vanlig 2-takts olja istället ?
biltema,mackerna,åf alla dessa och flera har garanterat "luftfilterolja" det är bara fråga dom när du är där så 100% att du får tag i luftfilter olja..
Frukt Soda skrev:biltema,mackerna,åf alla dessa och flera har garanterat "luftfilterolja" det är bara fråga dom när du är där så 100% att du får tag i luftfilter olja..
Jag måste vara jäkligt dålig att leta i deras kataloger då Får väl åka in och fråga de istället.
Matte_smt skrev:
SÖK ! Guider finns om sån! Underhåll står det på tror jag! RENGÖRING AV LUFTFILTER! SÖK FÖRST! Tack.men sök! så finner du svaren
Mvh
Nej, det finns ingen guide med information som besvarar min fråga. Självklart vet jag att produkterna finns hos vilken ÅF som helst men nu letade jag efter billigare alternativ.
Tänker inte betala 500 för lite kallavfettning och motorolja bara för att någon photoshopat fram snygga etiketter.
Vanlig motorolja.10/30 el 10w/40
Fungerar precis lika bra som "luftfilterolja"
På jordfräsar,gräsklippare samt många andra maskiner rekommenderas vanlig motorolja.Finns ingen som helst anledning att köpa speciell olja.
Detta är bara till för att okunniga människor skall pungslås på pengar!!
Slå lite grann över filtret,kläm sedan ihop filterinnsatsen mellan dina fingrar för att få ut onödig olja.