http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... ic_id=3318
skrev färgerna på kablarna för man såg inte alla kablar

pengar är inget problem ...drayper skrev:Han har nog inte pengar eftersom han frågar hur han stryper av sin orginal =)Oloof^ skrev:köp en ostrypt!
Svårare än så var det inte.
det vet jag inte säkert....KoNG skrev:En fråga först, kanske har fel men, är verkligen keeway ry8 cdi strypt?
Du behöver inte klippa nånting, bara ta bort den stora 4kantiga kalossen mins inte namnet på den som trycks på cdi boxsen o på undersidan när du ser alla kontakterna så tar du en smal platt mejsel o trycker till kanten som håller fast stiftet så kan du dra ut stiftet med kabeln.ry8forlife skrev:det vet jag inte säkert....KoNG skrev:En fråga först, kanske har fel men, är verkligen keeway ry8 cdi strypt?
men det var ngn som sa att den var strypt...men man vet ju aldrig.
men vissa säger att man ska klippa den grön/vita kabeln men det är ju
dumt att chansa utan att man vet...
men apropå inget men hur gör man under texter typ? eller vad det heter
MVH/simon
Jag vet inte om de e någon strypning eller ej på din, berättade bara hur du skule göra för att slippa klippa av kabeln.ry8forlife skrev:okej äru säker på att det är en strypning på denna CDI![]()
:P
efter man har tagit bort den kabeln så trycker man bara till baka hela klossen eller ?;P
okej.... det är faan ingen som vethaselhoff skrev:Jag vet inte om de e någon strypning eller ej på din, berättade bara hur du skule göra för att slippa klippa av kabeln.ry8forlife skrev:okej äru säker på att det är en strypning på denna CDI![]()
:P
efter man har tagit bort den kabeln så trycker man bara till baka hela klossen eller ?;P
Ja de e bara montera åter klossen på cdi boxsen efter du plockat kabeln.
Men du får söka vidare om de finns någon strypning o hur du tar bort den i såna fall.
haselhoff skrev:Vad toppar den nu då?
Om du har mät upp den med gps underlättar för mätarna spökar.
På gammla sym när man koplade ur kabeln så blev de skildnad, toppade max 55km/h o kopla man ur den så gjorde den 85km/h förutom polarens sym som toppade 120km/h i bänk o 105km/h på gps fast den symen va hel vrikad för jag trimade min senare med effekt rör, 70cc, 20förknasare, annan variator, ny rem, o toppade bara 110km/h.
aha okej ..haselhoff skrev:Du behöver inte ens köra om du inte vill. räker du står stilla med bakdäcket i luften o varvar ut den, om de finns en strypning o du koplar ur den så ska moppen varva betydligt längre.