trimma fyrtaktare

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

trimma fyrtaktare

Inlägg av lule »

min kompis vill få sin moppe att gå fortare de e en quinki (ursäkta stavningen) och de e en fyrtaktare men han vill inte köpa något trimm till den, kan säga vad vi ska göra och hur vi ska göra.
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER

Inlägg av perre92 »

klipp rosa sladden som går till CDIn
tomt
MabaJakob
Elmoped

Re: trimma fyrtaktare

Inlägg av MabaJakob »

lule skrev:min kompis vill få sin moppe att gå fortare de e en quinki (ursäkta stavningen) och de e en fyrtaktare men han vill inte köpa något trimm till den, kan säga vad vi ska göra och hur vi ska göra.
finns en tråd om de, men du kan kolla förgasaren finns trottel strypning, sen luftburken, vissa finns de v-ring, och kolla cdi, komihåg att han måste byta munstycke eller bestycka fögasarn mkt ifall han ska ta bort luftburks strypningen,
__OssE__
Elmoped

Inlägg av __OssE__ »

öppna luckan till förgasaren där ser ni en guldig skruv o en liten fjäder... ta bort skruven sen lägg tillbaka fjädern sen e d klart;) min kompis gjorde detta och den toppade ca 70 km/H med helt okej axx:)
MabaJakob
Elmoped

Inlägg av MabaJakob »

__OssE__ skrev:öppna luckan till förgasaren där ser ni en guldig skruv o en liten fjäder... ta bort skruven sen lägg tillbaka fjädern sen e d klart;) min kompis gjorde detta och den toppade ca 70 km/H med helt okej axx:)
70 enligt moppe mätaren sånafall, för man måste ta bort alla strypnignar för den ska gå upp imot 70+
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

köp nya v-vikter 4,5 duger fint... 8) sjävklart trypningen som sitter i förgasaren väldigt simpel strypning... och om den går bättre finns det ju oxå i luftburken :wink: kan finnas en anslags bricka oxå... vet inte riktigt är inte säker cdi strypt kan den bara me.. och då klipper du den ROSA sladden om det finns någon :) :idea:
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

ok tack men var sitter cdi:n på den och luckan till förgasaren?
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

lule skrev:ok tack men var sitter cdi:n på den och luckan till förgasaren?
den dära "luckan" på förgasaren... om den är en likadant som det är på baotian så ska man ta bort sitsen (för att få mer plats) annars öppna bara den lilla luckan i sitsen, då ser du förgasaren och där en ett svart lock som sitter me 2 skruvar, skruva ut dom 2 och luft locket försiktigt.. ( det sitter nämligen en fjäder där i som kan få för sig att försvinna) och vänd på locket du håller i och där sitter antigen en skruv eller en mässig plutt me gängor på. iaf skruva ut den den och sätt tillbaka allt igen och se till så gummi mebranet sitter i "skårerna" på sidorna av förgasaren för annars läcker det och kommer gå dåligt... :wink:

och cdin vet jag inte vart den sitter på denna moppen men på min satt den där man har fötterna i en liten låda alltså vid batteriet, ligger precis bredvid, annars kanske den hänger nånstans vid ramen på höger eller vänster sida.

hoppas jag har vart till någon hjälp

MVH
MabaJakob
Elmoped

Inlägg av MabaJakob »

KinaPuffsen skrev:köp nya v-vikter 4,5 duger fint... 8) sjävklart trypningen som sitter i förgasaren väldigt simpel strypning... och om den går bättre finns det ju oxå i luftburken :wink: kan finnas en anslags bricka oxå... vet inte riktigt är inte säker cdi strypt kan den bara me.. och då klipper du den ROSA sladden om det finns någon :) :idea:
Gossee lilla jag skrev nyss allt de där... och de finns en som har blå ögla också, han skulle inte köpa någe så vikterna behöver han inte bry sig om
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

MabaJakob skrev:
KinaPuffsen skrev:köp nya v-vikter 4,5 duger fint... 8) sjävklart trypningen som sitter i förgasaren väldigt simpel strypning... och om den går bättre finns det ju oxå i luftburken :wink: kan finnas en anslags bricka oxå... vet inte riktigt är inte säker cdi strypt kan den bara me.. och då klipper du den ROSA sladden om det finns någon :) :idea:
Gossee lilla jag skrev nyss allt de där... och de finns en som har blå ögla också, han skulle inte köpa någe så vikterna behöver han inte bry sig om
fast varren är strypt... alltså allt i hela variatorn.... där med vikterna... för många andra moppar kör med 6g vikter org... men våra "kina moppar" har 8org,, och då kan han byta vikter om han vill att det ska gå jämnare och har lite bättre drag och gå fortare... därför tyckte jag att det är bra eftersom min toppade högre hastighet me v-vikter och hade bättre dra... eller vad man ska säga.
MabaJakob
Elmoped

Inlägg av MabaJakob »

KinaPuffsen skrev:
MabaJakob skrev:
fast varren är strypt... alltså allt i hela variatorn.... där med vikterna... för många andra moppar kör med 6g vikter org... men våra "kina moppar" har 8org,, och då kan han byta vikter om han vill att det ska gå jämnare och har lite bättre drag och gå fortare... därför tyckte jag att det är bra eftersom min toppade högre hastighet me v-vikter och hade bättre dra... eller vad man ska säga.
japp, de är sant jag förneka inte att vikterna inte gjorde susen, Men jag själv kör med avstrypt 4.5 grams vikter 2000 rpm/32 kg tryckfjäder... och sportlufta och 98 munstycke och slipat insug, och kapa egr ventilen men gör nada...
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem

Inlägg av Riejumrx »

stryp av CDI:n
dra v-ringen
byt vikter
borra förgasaren :)
Nyxorzz
Användarens profilbild
KinaPuffsen
Svårstartad skrothög

Inlägg av KinaPuffsen »

MabaJakob skrev:
KinaPuffsen skrev:
MabaJakob skrev:Gossee lilla jag skrev nyss allt de där... och de finns en som har blå ögla också, han skulle inte köpa någe så vikterna behöver han inte bry sig om
japp, de är sant jag förneka inte att vikterna inte gjorde susen, Men jag själv kör med avstrypt 4.5 grams vikter 2000 rpm/32 kg tryckfjäder... och sportlufta och 98 munstycke och slipat insug, och kapa egr ventilen men gör nada...
jag har 4,5grams vikter och avstrypt förgasare och avstrypt luftburk eftersom det gick sämst med sportluftfilter gick både slött och axxade sämst av nån anledning och jag har uppborrat munstycke 1mm+ vet inte riktigt men det är iaf större än 1mm. och med detta gör den cirka 75-80 ÄRLIGA. :wink:
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

jag var ute och skulle ta bort mässing skruven men där var ingen.
den gör bara 48km/h
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

hallå ingen som vet
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

röret e inte strypt. dom enda strypningarna den kan ha är: variatorvikterna, variatorbricka, strypt cdi mässingskruven i förgasaren.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Bild
Användarens profilbild
lule
Kinaraket

Inlägg av lule »

tack rabxorzz för länken
Låst