finns en tråd om de, men du kan kolla förgasaren finns trottel strypning, sen luftburken, vissa finns de v-ring, och kolla cdi, komihåg att han måste byta munstycke eller bestycka fögasarn mkt ifall han ska ta bort luftburks strypningen,lule skrev:min kompis vill få sin moppe att gå fortare de e en quinki (ursäkta stavningen) och de e en fyrtaktare men han vill inte köpa något trimm till den, kan säga vad vi ska göra och hur vi ska göra.
70 enligt moppe mätaren sånafall, för man måste ta bort alla strypnignar för den ska gå upp imot 70+__OssE__ skrev:öppna luckan till förgasaren där ser ni en guldig skruv o en liten fjäder... ta bort skruven sen lägg tillbaka fjädern sen e d klart;) min kompis gjorde detta och den toppade ca 70 km/H med helt okej axx:)
den dära "luckan" på förgasaren... om den är en likadant som det är på baotian så ska man ta bort sitsen (för att få mer plats) annars öppna bara den lilla luckan i sitsen, då ser du förgasaren och där en ett svart lock som sitter me 2 skruvar, skruva ut dom 2 och luft locket försiktigt.. ( det sitter nämligen en fjäder där i som kan få för sig att försvinna) och vänd på locket du håller i och där sitter antigen en skruv eller en mässig plutt me gängor på. iaf skruva ut den den och sätt tillbaka allt igen och se till så gummi mebranet sitter i "skårerna" på sidorna av förgasaren för annars läcker det och kommer gå dåligt...lule skrev:ok tack men var sitter cdi:n på den och luckan till förgasaren?
Gossee lilla jag skrev nyss allt de där... och de finns en som har blå ögla också, han skulle inte köpa någe så vikterna behöver han inte bry sig omKinaPuffsen skrev:köp nya v-vikter 4,5 duger fint...sjävklart trypningen som sitter i förgasaren väldigt simpel strypning... och om den går bättre finns det ju oxå i luftburken
kan finnas en anslags bricka oxå... vet inte riktigt är inte säker cdi strypt kan den bara me.. och då klipper du den ROSA sladden om det finns någon
![]()
fast varren är strypt... alltså allt i hela variatorn.... där med vikterna... för många andra moppar kör med 6g vikter org... men våra "kina moppar" har 8org,, och då kan han byta vikter om han vill att det ska gå jämnare och har lite bättre drag och gå fortare... därför tyckte jag att det är bra eftersom min toppade högre hastighet me v-vikter och hade bättre dra... eller vad man ska säga.MabaJakob skrev:Gossee lilla jag skrev nyss allt de där... och de finns en som har blå ögla också, han skulle inte köpa någe så vikterna behöver han inte bry sig omKinaPuffsen skrev:köp nya v-vikter 4,5 duger fint...sjävklart trypningen som sitter i förgasaren väldigt simpel strypning... och om den går bättre finns det ju oxå i luftburken
kan finnas en anslags bricka oxå... vet inte riktigt är inte säker cdi strypt kan den bara me.. och då klipper du den ROSA sladden om det finns någon
![]()
japp, de är sant jag förneka inte att vikterna inte gjorde susen, Men jag själv kör med avstrypt 4.5 grams vikter 2000 rpm/32 kg tryckfjäder... och sportlufta och 98 munstycke och slipat insug, och kapa egr ventilen men gör nada...KinaPuffsen skrev:fast varren är strypt... alltså allt i hela variatorn.... där med vikterna... för många andra moppar kör med 6g vikter org... men våra "kina moppar" har 8org,, och då kan han byta vikter om han vill att det ska gå jämnare och har lite bättre drag och gå fortare... därför tyckte jag att det är bra eftersom min toppade högre hastighet me v-vikter och hade bättre dra... eller vad man ska säga.MabaJakob skrev:Gossee lilla jag skrev nyss allt de där... och de finns en som har blå ögla också, han skulle inte köpa någe så vikterna behöver han inte bry sig omKinaPuffsen skrev:köp nya v-vikter 4,5 duger fint...sjävklart trypningen som sitter i förgasaren väldigt simpel strypning... och om den går bättre finns det ju oxå i luftburken
kan finnas en anslags bricka oxå... vet inte riktigt är inte säker cdi strypt kan den bara me.. och då klipper du den ROSA sladden om det finns någon
![]()
jag har 4,5grams vikter och avstrypt förgasare och avstrypt luftburk eftersom det gick sämst med sportluftfilter gick både slött och axxade sämst av nån anledning och jag har uppborrat munstycke 1mm+ vet inte riktigt men det är iaf större än 1mm. och med detta gör den cirka 75-80 ÄRLIGA.MabaJakob skrev:japp, de är sant jag förneka inte att vikterna inte gjorde susen, Men jag själv kör med avstrypt 4.5 grams vikter 2000 rpm/32 kg tryckfjäder... och sportlufta och 98 munstycke och slipat insug, och kapa egr ventilen men gör nada...KinaPuffsen skrev:fast varren är strypt... alltså allt i hela variatorn.... där med vikterna... för många andra moppar kör med 6g vikter org... men våra "kina moppar" har 8org,, och då kan han byta vikter om han vill att det ska gå jämnare och har lite bättre drag och gå fortare... därför tyckte jag att det är bra eftersom min toppade högre hastighet me v-vikter och hade bättre dra... eller vad man ska säga.MabaJakob skrev:Gossee lilla jag skrev nyss allt de där... och de finns en som har blå ögla också, han skulle inte köpa någe så vikterna behöver han inte bry sig om