Är det mycket eller är det bara lite grann??... Det blir väl ändå bättre axx plus fart fast jag har org.fögg än att bara ha ett yasuni z rör och ingen cylinder?
Kommer jag märka mkt skillnad iaf om jag kör med stage6 sport pro 70cc, org.förgasare och yasuni z rör. än att bara köra med org.cylinder och yasuni z rör???
brothers skrev:Kommer jag märka mkt skillnad iaf om jag kör med stage6 sport pro 70cc, org.förgasare och yasuni z rör. än att bara köra med org.cylinder och yasuni z rör???
brothers
ja det kommer du göra! om du stuntar iaf.. (ist för att balansera upp den kommer du kunna gasa upp den!)
kommer jag kunna gasa upp den om jag har stage6 sport pro 70cc och original förgasaren (12mm) och yasuni z rör på min aerox -08????
eller hur menar du??
brothers skrev:Kommer jag märka mkt skillnad iaf om jag kör med stage6 sport pro 70cc, org.förgasare och yasuni z rör. än att bara köra med org.cylinder och yasuni z rör???
brothers
ja det kommer du göra! om du stuntar iaf.. (ist för att balansera upp den kommer du kunna gasa upp den!)
kommer jag kunna gasa upp den om jag har stage6 sport pro 70cc och original förgasaren (12mm) och yasuni z rör på min aerox -08????
eller hur menar du??
Blire stor skillnad om jag har stage6 sport pro 70cc cylinder, 12mm org förgasare och ett yasuni z rör, än om jag bara skulle ha yasuni z rör och ingen cylinder??
P.S vad tror ni man måste ha för vikter/munstycke med denna setup??:
Yasuni z
Stage6 sport pro 70cc
gula kopplingsfjädrar
12mm original gurtner förgasare
original tändstift
original insug mm.
brothers skrev:Tack! Någon annan som kan svara på samma fråga jag ställde??? :O:D
Brothers ;D
Ja ! de klart de kommer bli skillnad , du tror väll inte din moped kommer gå likadant om du byter från org cylindern till 70´cc !?
Jomen.... Blir det mycket skillnad i axx och fart om jag sätter stage6 sport pro 70cc på min aerox -08 och fortfarande har kvar org förgasaren (12mm gurtner)???
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
hur som helst, så kommer den som så många andra sagt gå mkt bättre med 70cc. men cylindern kommer inte må bra av en 12mm förgasare. du bör ha minst 17,5mm till den cylindern. gärna 19mm.
kallepalle skrev:hur som helst, så kommer den som så många andra sagt gå mkt bättre med 70cc. men cylindern kommer inte må bra av en 12mm förgasare. du bör ha minst 17,5mm till den cylindern. gärna 19mm.
jo, nog mår den bra, bara man bestyckar den rätt men man kanske tappar lite effekt
kallepalle skrev:hur som helst, så kommer den som så många andra sagt gå mkt bättre med 70cc. men cylindern kommer inte må bra av en 12mm förgasare. du bör ha minst 17,5mm till den cylindern. gärna 19mm.
jo, nog mår den bra, bara man bestyckar den rätt men man kanske tappar lite effekt
brothers
Ja, det är ganska självklart att man tappar effekt, dock är det klart att de kommer bli en stor effekt skillnad även om man inte byter förgasare
brothers
Ja, det är ganska självklart att man tappar effekt, dock är det klart att de kommer bli en stor effekt skillnad även om man inte byter förgasare