Under slutet av 2010 blev TSR kontaktade av Lennarth på BoostBusters.
BoostBusters är kända för att kunna sätta turbo på det mesta, så det är klart vi blev intresserade när han ville ge tvåtakten nytt liv och göra ett försök på en AM6-motor.
Vi har bestämt oss för att köra på en 50cc-cylinder från Malossi, och målet som är satt är att få den att ge runt 40Hk istället för som original ca 16Hk.
Lennarth har byggt en motormodell i programmet GT-Power på en AM6-motor med Malossis 50cc-cylinder och avgasrör. Under arbetet kommer han skriva lite om sina iakttagelser och en del fundamenta rörande spolning, portning, avstämda avgasrör och turbo.
Vi hoppas på goda resultat, samt mycket underhållande läsning framöver...

Ett av BoostBusters tidigare projekt "Mjölner" 370kg tokig trehjuling...
