Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Ja, spärra så du har bara lågväxel besiktning sen klartMackanboi skrev:Tjenare har blivit lite sugen på att skaffa epa som man kan ha o köra lite på vintern och så då de är pissvädre
De jag undrar är om nissan king cabs är bra att göra epor av med tanke på att de redan är dubbla lådor är de svårt attspärra växlarna tack för svar
Köp en pålitlig traktor istället, dom behöver inte kosta 69 000 :O Det är ju lika dyrt som en bil, du kan få en pålitlig och fin volvo för 30 000 om du har pengar kan du ju lägga ut lite mer på snyggare o bättrePontus_PGO skrev:är det någon som har erfarenhet av en suzuki x90 http://www.blocket.se/halland/Suzuki_Vi ... ?ca=14&w=3
om de är bra eller inte
är faktiskt lite sugen på en
är de svårt att spärra högväxlarna eller?Derbi_MackaN skrev:Ja, spärra så du har bara lågväxel besiktning sen klartMackanboi skrev:Tjenare har blivit lite sugen på att skaffa epa som man kan ha o köra lite på vintern och så då de är pissvädre
De jag undrar är om nissan king cabs är bra att göra epor av med tanke på att de redan är dubbla lådor är de svårt attspärra växlarna tack för svar
Tänk på att om du kör med HELT laglig traktor som kommer du behöva ligga fullgas i 30 på tvåan och tro mig då varvar det rejält så massor av soppa går åt där, sedan så är snuten svin petig när det gäller traktorer.rasmusborg skrev:Okej, får hoppas att en epa finns kvar när jag får pengar snart då
Men annars tar jag en a-traktor och glider runt i en sån. Ska ju ändå mest ha den till att drifta runt och leka med på vintern + att ha som transportmedel och svart taxi till alla brudar
en gång okapad alltid okapad alltså så behöver den in kapas för att gå igenom ombess om den inte är papers fuskad som okapad då måste den kapas, om du ska köpa en a-traktor med ombess så måste du vara väldigt nogrann så att ala papper stämmer om du inte vill börja om från börjanP3kkl skrev:Tjenare!
Jag är väldigt sugen på att skaffa en 740 a-traktor nu. Skulle helst vilja ha en okapad men de är så dyra.
Och jag vet ju att man inte kan registrera nya okapde. Men om man köper en okapad som har ombess går det då att besiktia om den som a-traktor igen då? För då blir det ju mycket billigare att köpa en a-traktor som har ombess...
1 tror min duett kostar lite över tusingen i halv försäkring och hel år.rasmusborg skrev:Någon här som kan svara på mina frågor angående a-traktorer.
1. Hur mycket kostar det att försäkra en a-traktor. Hade tänkt att ha en 240 om det hjälper er på något sätt.
Ni som har en a-traktor kan ju gärna skriva vad ni behöver betala per år och vilket bolag ni har.
2. Hur mycket kostar det i bensin pengar på ett ungefär per månad. Vet att det beror på hur man kör men jag ska köra en laglig a-traktor med antingen dubbla lådor eller varvtalsregulator. Om man kör 1 timme varje dag ungefär hur mycket blir det per månad ifall man har en 240-940 som går på 95 bensin
Väldigt tacksam för svar!
har med hört att några har bessat med enkel låda t.ex han i jönköping som bygger, han bessar med enkel och varv reg. kanske olika besiktningarstreamjr skrev:va precis och köpte en okapad 240 med enkel låda, ägaren hävdar att den är bessad med enkellåda han har till och med kontroll bessat den i mora med enkellåda och varvregg 2010. kan man ringa nån stans och få reda på om den verkligen är besiktigad med enkel?
vore guld värt om någon visste något
och kom inte och säg att det ska vara dubbla för det var inte det jag frågade
nej han bessar med dubbla och byter innan han säljer domDerbi_MackaN skrev:har med hört att några har bessat med enkel låda t.ex han i jönköping som bygger, han bessar med enkel och varv reg. kanske olika besiktningarstreamjr skrev:va precis och köpte en okapad 240 med enkel låda, ägaren hävdar att den är bessad med enkellåda han har till och med kontroll bessat den i mora med enkellåda och varvregg 2010. kan man ringa nån stans och få reda på om den verkligen är besiktigad med enkel?
vore guld värt om någon visste något
och kom inte och säg att det ska vara dubbla för det var inte det jag frågade
1. En a-traktor ska ha minst två växlar, sen kvittar de hur många du har om du har 2,3 eller 25.Mackanboi skrev:Tjena har börjat fundera lite på att bygga en a-tralla igen men nu funderar jag på att bygga av en 745 eller liknande billig volvo iallafall och har lite funderingar som jag hoppas jag kan få svar på
1: Finns de någon begränsning hur många växlar man får ha på sin atraktor?
2:Är de svårt att få igenom en enkellåda men varvtalsregulator?
3: ni får gärna berätta några grejer som kan vara bra att tänka på om man ska bygga en a-traktor?
Tack på förhand
//Marcus
Tyvärr, nu kommer jag ändå med det "det ska va dubbla lådor".streamjr skrev:va precis och köpte en okapad 240 med enkel låda, ägaren hävdar att den är bessad med enkellåda han har till och med kontroll bessat den i mora med enkellåda och varvregg 2010. kan man ringa nån stans och få reda på om den verkligen är besiktigad med enkel?
vore guld värt om någon visste något
och kom inte och säg att det ska vara dubbla för det var inte det jag frågade
Om inte jag minns helt fel, så kan han bessa med nerdrevad enkellåda också, men då får man be om detta annars bessar han med dubbla lådor.streamjr skrev:nej han bessar med dubbla och byter innan han säljer domDerbi_MackaN skrev:har med hört att några har bessat med enkel låda t.ex han i jönköping som bygger, han bessar med enkel och varv reg. kanske olika besiktningarstreamjr skrev:va precis och köpte en okapad 240 med enkel låda, ägaren hävdar att den är bessad med enkellåda han har till och med kontroll bessat den i mora med enkellåda och varvregg 2010. kan man ringa nån stans och få reda på om den verkligen är besiktigad med enkel?
vore guld värt om någon visste något
och kom inte och säg att det ska vara dubbla för det var inte det jag frågade
hur pass mycke ser du ute genom den bakrutan? :Omoppepojk skrev:difaren skrev:Langa upp bilder då.moppepojk skrev:Jag har en Duett <33 Som Wheels magazine har byggt från början
Det är ju lite och göra på den men det är ju det som är hela grejen. Vet att vingen ser äcklig ut men den ser bättre ut irl )
ja, men man får inte se lamporna och inte använda de när man kör.Fuzich skrev:Får man ha neon på epa?
haha, vingen är ju borta numaxilarsson skrev:hur pass mycke ser du ute genom den bakrutan? :Omoppepojk skrev:difaren skrev: Langa upp bilder då.
Det är ju lite och göra på den men det är ju det som är hela grejen. Vet att vingen ser äcklig ut men den ser bättre ut irl )
Nilsson! skrev:Vet någon regler för fyrhjulsdrivna a-traktorer om man behöver dubbla lådor och liknande? Är tacksam för svar!:D
fel!RobinLjus skrev:Nilsson! skrev:Vet någon regler för fyrhjulsdrivna a-traktorer om man behöver dubbla lådor och liknande? Är tacksam för svar!:D
De flesta bilarna med 4x4 har en fördelningslåda som är till fyrhjulsdriften, Fördelningslådan räknas som en växellåda, så det enda man behöver göra med en 4x4 bil t.e.x King cab är
Korta hytten
förminska flaket
och spärra växellådan/lådorna, man får också regga den med 1 och backen, så slipper man att spärra fördelningslådan (Hög/låg växeln)
kolla så att choken inte spökar... kan även vara att den kokar som den dör.zamme skrev:HJÄLP MIG!
Det är så att jag har en a-traktor duett-60. Den har alltid gått bra tills några dar sen. problemet är att efter att jag kört en stund så dör den.. svarar inte på gasen och lägger av. är väldigt svår startad efteråt. Vad kan felet va?
Det är en b18
Provat:
Tänspole- ej felet
hoppas jag får hjälp med skrothögen!
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Choken är inte fel på då den inte är inkopplad xDstunt 4 life skrev:kolla så att choken inte spökar... kan även vara att den kokar som den dör.zamme skrev:HJÄLP MIG!
Det är så att jag har en a-traktor duett-60. Den har alltid gått bra tills några dar sen. problemet är att efter att jag kört en stund så dör den.. svarar inte på gasen och lägger av. är väldigt svår startad efteråt. Vad kan felet va?
Det är en b18
Provat:
Tänspole- ej felet
hoppas jag får hjälp med skrothögen!
men skulle mest tro på smuts i förgasaren då en kompis hadde det å vi gjorde rent den sen gick ho fint!
Har kollat på den också.. Men det jobbiga är väl att du måste fixa intyg på lådorna eller köpa dubbla direkt.. Annars ser den väldigt fin ut vill ha den självArkstar skrev:Hej!
Förmodligen på fredag skall jag kolla på en Epa (740)
Och undrar om denna är värd o köpa?
Samtidigt , vad är det jag ska vaksam över vid à traktor köp?
http://www.blocket.se/sodermanland/A_tr ... ?ca=12&w=1
Visste inte p, de skulle va värt de tråden eller den här tråden men jag satsar på denna..
Annars kan väl nån flytta?