Om det inte satt något munstycke i förgasaren när jag köpte den( begagnad) vilken storlek ska jag börja med? Honda mt50, 70cc, 20mm förgasare, sportluftfilter, efektrör
Har en Derbi Senda Extreme DrD limited Edtitio. Hur stort är original munstycket? Ska också köpa ett MK Thrower rör och sätta på, hur stort munstycke borde jag ha då för att den ska gå som bäst?
Samuel_Metra skrev:Har en Derbi Senda Extreme DrD limited Edtitio. Hur stort är original munstycket? Ska också köpa ett MK Thrower rör och sätta på, hur stort munstycke borde jag ha då för att den ska gå som bäst?
Har en Derbi drd extreme likited ediditon, Funderar på ett Mk aThrower rör, antingen 13/52 eller 13/53 drevning? Och sen när jag ska byta munstycke, vad ligger original munstycket på en Derbi drd lmtd ed? Tror runt 72,75 så ska jag sätta på 85 då när jag har bytt till thrower röret?
Jag bytte nyss munstycke på min Derbi Senda X-treme -06 från original (63) till 80. Nu startar den inte. Jag vet att man ska prova sig fram och hitta rätt munstycke, men jag visste inte det när jag beställde mitt trim.
Jag ska iallafall sätta på en MK Thrower snart. Tror ni att den kommer gå då, eller borde ja bara köpa ett kit med munstycken?
Derbi Senda Xtreme R 08
Leovince v6
Original förgasare (14mm) 62 munstycke original
Ostrypt luftburk
Parmakit racing reeds
Ostrypt CDI och 11/53 drev(inte för att det spelar nån roll)
hade tänkt att börja testa med 88 munstycke och sen jobba mig neråt, problemet är att jag köpte 80-102 sats, så 80 är det minsta jag har, kommer jag behöva beställa en till sats med 70 munstycken eller är det lugnt?
albinerikssonn skrev:Derbi Senda Xtreme R 08
Leovince v6
Original förgasare (14mm) 62 munstycke original
Ostrypt luftburk
Parmakit racing reeds
Ostrypt CDI och 11/53 drev(inte för att det spelar nån roll)
hade tänkt att börja testa med 88 munstycke och sen jobba mig neråt, problemet är att jag köpte 80-102 sats, så 80 är det minsta jag har, kommer jag behöva beställa en till sats med 70 munstycken eller är det lugnt?
Börja med det största du har (102) och arbeta dig sedan nedåt så märker du om behöver köpa mindre munstycken eller om de du har räcker till.
Jag har stl 92 i munstycke på min Derbi med:
Mk thrower
14mm förgasare
strypt luftburk
resten är original förutom drevningen då.
albinerikssonn skrev:Derbi Senda Xtreme R 08
Leovince v6
Original förgasare (14mm) 62 munstycke original
Ostrypt luftburk
Parmakit racing reeds
Ostrypt CDI och 11/53 drev(inte för att det spelar nån roll)
hade tänkt att börja testa med 88 munstycke och sen jobba mig neråt, problemet är att jag köpte 80-102 sats, så 80 är det minsta jag har, kommer jag behöva beställa en till sats med 70 munstycken eller är det lugnt?
Börja med det största du har (102) och arbeta dig sedan nedåt så märker du om behöver köpa mindre munstycken eller om de du har räcker till.
Jag har stl 92 i munstycke på min Derbi med:
Mk thrower
14mm förgasare
strypt luftburk
resten är original förutom drevningen då.
okej då vet jag, tack som fan för svar trodde inte nån orkade med den här tråden längre
Tjenare. Ska skaffa lite saker och behöver större munstycke då.
så undrar vilken storlek som sitter på orginal?
Och visst är 6mm till för dellorto phva?
Också vilket sett som är bättre, gjärna länk.
Har en Rieju, när jag startar den och varvar den funkar den fint, men när jag ska köra iväg typ dör den (bölar). och när jag drar i chocken så orka den iväg men när jag släpper chocken så kan jag bara köra på jätte låga varv, är det för stort munstycke jag har då? Eller något annat fel?
Hej jag funderar på att köpa tecnigas avgas system till min Derbi Senda drd xtreme limited edition 2014 och sport luft filter vad ska jag ha för munstycke på om jag har 17,5 original förgasare tack för svar
Har en Rieju mrt med technigas enox rör och drevning, resten är original. Har 98 munstycke nu på min 14mm original förgasare och det är för litet men tänkte köpa en ny 17.5mm förgasare och ett nytt insug. Munstycket som sitter på 17.5 mm förgasaren är storlek 82 och jag tänkte köpa en munstyckessats. Tror ni jag behöver större eller mindre munstyckessats? Det finns 88 och uppåt. Sen 82 och neråt.
Har en Aprilia sx 50 2007 helt orginal men ska sätta på trimrör GIANELLI 2T vad tror ni jag ska ha för munstycke vet inte vad jag har nu förgasaren är 17,5mm orginal
Har en aprilia mx50 04
AM6 motor med athena 50cc cylinderkit, gianelli 2t avgassystem, drevningen är 12/51, har också sport luftfilter o membran.
Vilket munstycke ska jag ha i min original förgasare? 95? Det spelar väl också ingen roll vad jag köper för munstycke, asså märket eller så? Måste jag först dra ut mitt munstycke igen o mäta det för att köpa nytt? För glömde mäta när jag hade förgasaren isärplockad.
Tjena!
Har en DT50X med AM6. 16mm förgasare och tecnigas enox.
Kan inte få den att gå bra. Den blöddrar vid 5000-6000 varv om jag lägger i ett större munstycke men då går den perfekt på de högre varven.
Slänger jag i ett mindre munstycke får jag väck blöddret vid 5000-600 varv men då är det för litet vid de högre varven, och stiftet säger samma sak.
Har testat med att flytta clipset på nålen men det är inte tillräckligt för att få väck blöddret. Kör med storlek 98 just nu med clipset flyttat ett snäpp neråt men den får fortfarande för lite bränsle och blöddrar på 5000-6000 varv....
Lite krånglig text kanske men hoppas ni förstår ändå. Tack i förhand!
Har en Rieju Drac från 2003. Någon som skulle kunna ge mig ett ungefär på hur stort munstycke jag skulle kunna behöva till denna setup: orginal cylinder, orginal 12mm förgasare samt insug dock utan strypning i insuget. Har tidigare kört med storlek 76 på munstycket då jag bara tagit bort strypningen i insuget, igår kväll så tog jag bort pluggen i avgasröret. Vore schysst om någon skulle kunna ge mig ett ungefär storlek på munstycket som jag kan utgå ifrån!
Raggarn1337 skrev:Har en Rieju Drac från 2003. Någon som skulle kunna ge mig ett ungefär på hur stort munstycke jag skulle kunna behöva till denna setup: orginal cylinder, orginal 12mm förgasare samt insug dock utan strypning i insuget. Har tidigare kört med storlek 76 på munstycket då jag bara tagit bort strypningen i insuget, igår kväll så tog jag bort pluggen i avgasröret. Vore schysst om någon skulle kunna ge mig ett ungefär storlek på munstycket som jag kan utgå ifrån!
Ca. 10 storlekar större att börja med. Köp en munstyckes sats med 10 större eller mer så har du till framtiden
freshasf*ck skrev:Tjena!
Har en DT50X med AM6. 16mm förgasare och tecnigas enox.
Kan inte få den att gå bra. Den blöddrar vid 5000-6000 varv om jag lägger i ett större munstycke men då går den perfekt på de högre varven.
Slänger jag i ett mindre munstycke får jag väck blöddret vid 5000-600 varv men då är det för litet vid de högre varven, och stiftet säger samma sak.
Har testat med att flytta clipset på nålen men det är inte tillräckligt för att få väck blöddret. Kör med storlek 98 just nu med clipset flyttat ett snäpp neråt men den får fortfarande för lite bränsle och blöddrar på 5000-6000 varv....
Lite krånglig text kanske men hoppas ni förstår ändå. Tack i förhand!
myxoxe skrev:Vilken munstycke tycker ni til enox? Rieju drac AM6.
Har just mu 85 i munstycke. Och behöver man höja lågfart/nålen för bättre effekt också?
Det första kan ingen svara på, det är olika motor från motor, beror även på vart du bor då det har med luften att göra osv...
Öka med cirka 10-15 storlekar och arbeta dig nedåt tills den slutar att blöddra! Nej, du behöver inte röra lågfartsmunstycket, nålen lär du inte behöva höja.
Aa, men hade urpluggat innan och har ökat med kanske 4 storlekar efter de.
Sedan rinner lite olja ur ljuddämparen trots jag bara blandar 2-2,5% med castrol olja.
Är de inte tecken att den får för mycket?
Jag har lite frågor och det fanns ingen direkt tråd att vända sig till så jag tog denna. Jag har haft lite problem med min nyinköpta moped. En Derbi Senda 2006. Helt original (enligt förra ägaren). Den känns lite trög och gör typ 47 på mataren. Har inte kollat med gps. När man ligger i 6an och vrider på fullt så svarar den inte alls och den typ dör av lite. När man sedan lättar på gasen lite bär det iväg igen. Jag har spekulationer om ett för stort huvudmunstycke. Jag kollade nämligen tändstiftet nyligen och det var lite svart. Men räcker ett lite för stort munstycke för att den bara ska göra 47 km/h? Om nu munstycket skulle vara för stort ska jag byta ner till ett mindre eller ska jag kolla efter andra orsaker till att den får för lite luft?
Jag kan väll lite om mopeder men jag tror vissa här kan mycket mer än mig så jag vill järna höra era spekulationer också. Tack för alla svar.
Matte.737 skrev:Jag har lite frågor och det fanns ingen direkt tråd att vända sig till så jag tog denna. Jag har haft lite problem med min nyinköpta moped. En Derbi Senda 2006. Helt original (enligt förra ägaren). Den känns lite trög och gör typ 47 på mataren. Har inte kollat med gps. När man ligger i 6an och vrider på fullt så svarar den inte alls och den typ dör av lite. När man sedan lättar på gasen lite bär det iväg igen. Jag har spekulationer om ett för stort huvudmunstycke. Jag kollade nämligen tändstiftet nyligen och det var lite svart. Men räcker ett lite för stort munstycke för att den bara ska göra 47 km/h? Om nu munstycket skulle vara för stort ska jag byta ner till ett mindre eller ska jag kolla efter andra orsaker till att den får för lite luft?
Jag kan väll lite om mopeder men jag tror vissa här kan mycket mer än mig så jag vill järna höra era spekulationer också. Tack för alla svar.
Det där med att den drar iväg lite när du släpper lite på gasen är ett tecken på att munstycket är för litet, inte för stort.