De flesta kostar lika mkt, multivare och speed control är nog de vanligaste och funkar utmärkt
Om man får med en variatorring vet jag inte, men "orginal" ringen passar endå!
Men varför köpa "trim" variator om du ska ha kvar variatorringen? Det ger inget!
Sen så behöver man inte byta något annat för att byta variator.
//Holma
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
CIME skrev:vilken variator får man mest för pengarna ?
Och får man med v-ring till
Hebo Variator Next Generation, minarelli
skriv gärna vad ni har och hur den går och om man fick byta nogåt mer
måste bara säga att min polares gick skit med Hebo next generation variatorn.
han har en speedfight 2 ac, mk effektrör och andra vikter, han bytte direkt..
Ingen som helst skillnad typ bara olika tillverkare, men kör på malossis
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Jag hittade don här variatorerna på sstshop.se om man trycker på beta sen Ark (AC) Sen Variator och sida 1, DR Racing Parts Evolution och på sida två Top Performances TPR 490 kr ja undrar vilka vikter man får med strl och vikt ?
För att få ut något av en så kallad högvarvig variator, eller som i folkmun "Multivariator" behöver du något i din motor som ökar motoreffekten och Rp/m. Annars kan man fortsätta använda sin avstrypta orginal variator.
Då den är anpassad för din motoreffekt.
Jag skulle bytt variator när jag börjar närma mig sportklassen.
DVS schysst effektrör samt en ny cylinder.
Då ändrar du Rp/m och kan köpa en högvarvig variator, som kommer kunna komma upp lättare och snabbare i högre varv, och du får ut några extra kilometer.
Angående Multivar så är ringen du får med en distans till Gilera oftast
För att få ut något av en så kallad högvarvig variator, eller som i folkmun "Multivariator" behöver du något i din motor som ökar motoreffekten och Rp/m. Annars kan man fortsätta använda sin avstrypta orginal variator.
Då den är anpassad för din motoreffekt.
Jag skulle bytt variator när jag börjar närma mig sportklassen.
DVS schysst effektrör samt en ny cylinder.
Då ändrar du Rp/m och kan köpa en högvarvig variator, som kommer kunna komma upp lättare och snabbare i högre varv, och du får ut några extra kilometer.
Angående Multivar så är ringen du får med en distans till Gilera oftast
måste bara få fråga en sak, som dock inte har med miltivariator att göra..
haha, men var har du varit?
men vilken vikt ska man köpa till malossi multivar för dom man får med är runt 8 gram eller är dom bra eller ? har liggande minarelli Beta Ark/AC/X-type
CIME skrev:men vilken vikt ska man köpa till malossi multivar för dom man får med är runt 8 gram eller är dom bra eller ? har liggande minarelli Beta Ark/AC/X-type
kring 3,5-5,5 brukar vara bra. Så köp ett kit och testa.
//Holma