Tja. Skulle fråga vad som skulle vara bäst drevning för min beta för stunt. Har 74 kubbe och annat gott. Drevningen just nu är 14-50 vilket inte känns så värst bra på bakhjulet. men vad skulle vara bäst att byta till om jag även skulle vilja behålla farten någorlunda?
Jag har 13 53 då är moppen rätt stark toppar runt 80 fast jag kan ju inte stunta!!!
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette
Bäst för stunt är en väldigt jämn effektkurva. Alltså mycket kraft hela tiden. Lågvarvigt rör ger en jämnare effektkurva. med 75cc funkar nog orginal drevning bra.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.
NizzePisse skrev:Bäst för stunt är en väldigt jämn effektkurva. Alltså mycket kraft hela tiden. Lågvarvigt rör ger en jämnare effektkurva. med 75cc funkar nog orginal drevning bra.
vet dock inte vad den är Måste ligga på väldigt höga varv annars orkar den inte hålla sig uppe.
Högvarvigt så behöver du ligga på höga varv hela för att effekten ska komma, låga växlar annars är den väldigt slö att axxa.
Lågvarvigt så kommer effekten på lägre varv vilket är bra till stuntning
Visst går det att stunta med högvarvigt oxå. Jag har 70cc och högvarvigt, 13-53 drevning och det är inga problem att få upp den på bakhjulet. Bara ligga vid effektkurvan innan man rycker upp den
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado