Tips på inkomster (16 år)

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
AddeTuning
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 15 december 2013, 12:05

Tips på inkomster (16 år)

Inlägg av AddeTuning »

Tjena fellas! Är 16 år och vill gärna skaffa en egen lägenhet, har kollat på ett antal och de flesta där jag bor är på ca 2500:-/mån med wifi, vatten, el och hyffsat stort utrymme, gymnasiet ligger i stan (liten stad) så kan alltså gå till skolan, affärer, allt man behöver i stortsätt för att det ska rulla i princip. Just nu har jag 1050:- i inkomst (studie bidraget). Mina föräldrar kan ge 1000:-/mån då det är min vanliga bensin kostnad när jag pendlar till och från skolan med hypern som de står för, står nu alltså ca 500:- ifrån själva lägenheten, sedan tillkommer ju mat på ca 1000-1500 (gissning). Alltså behöver jag minst ca 1500-2000 till i månaden. Nu är frågan vad som är lämpligt för mig att jobba som? är dock rätt så trött efter skolan så helger är nog högsta prioritet. Har just nu 35000:- på ungdomskontot och en hyper :D
Samt är det några fler kostnader som tillkommer? Någon som har erfarenhet?
Instagram: Sexy2Strokes
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Grejer du ska ha i lägenheten finns de?
Alltså du ska alltid räkna lite i överkant, tar du med polare hem så är det du som bjuder på maten och det kostar. Mobilabonnemang?

Bara att gå till dom lokala affärerna/företagen som har öppet på helgerna och höra sig för, i din situation så måste du ju ta vad som erbjuds.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
AddeTuning
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 15 december 2013, 12:05

Inlägg av AddeTuning »

Mycket bra svar! Aah det är klart goda marginaler är bra, har kontantkort med gratis sms samt surf (1000 per år) Japp, det blir nog att ta det som finns, ungefär hur mycket per timma är en hyffsad lön i min ålder tro? =) Alltså om man jobbar på helger ca 5/6/7 timmar om dan borde la det räcka?

edit: japp sängar, tv, kök och sånt finns!
Instagram: Sexy2Strokes
skier
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 juli 2013, 20:43

Inlägg av skier »

AddeTuning skrev:Mycket bra svar! Aah det är klart goda marginaler är bra, har kontantkort med gratis sms samt surf (1000 per år) Japp, det blir nog att ta det som finns, ungefär hur mycket per timma är en hyffsad lön i min ålder tro? =) Alltså om man jobbar på helger ca 5/6/7 timmar om dan borde la det räcka?

edit: japp sängar, tv, kök och sånt finns!
Sen ska du inte ta för givet att du alltid får jobb de tiderna. Du är inte den enda i din stad som vill jobba på helgerna.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

AddeTuning skrev:Mycket bra svar! Aah det är klart goda marginaler är bra, har kontantkort med gratis sms samt surf (1000 per år) Japp, det blir nog att ta det som finns, ungefär hur mycket per timma är en hyffsad lön i min ålder tro? =) Alltså om man jobbar på helger ca 5/6/7 timmar om dan borde la det räcka?

edit: japp sängar, tv, kök och sånt finns!
Räkna med cirkus 70kr/h
Användarens profilbild
AddeTuning
Elmoped
Inlägg: 101
Blev medlem: 15 december 2013, 12:05

Inlägg av AddeTuning »

skier skrev:
AddeTuning skrev:Mycket bra svar! Aah det är klart goda marginaler är bra, har kontantkort med gratis sms samt surf (1000 per år) Japp, det blir nog att ta det som finns, ungefär hur mycket per timma är en hyffsad lön i min ålder tro? =) Alltså om man jobbar på helger ca 5/6/7 timmar om dan borde la det räcka?

edit: japp sängar, tv, kök och sånt finns!
Sen ska du inte ta för givet att du alltid får jobb de tiderna. Du är inte den enda i din stad som vill jobba på helgerna.
Aah det är klart, men det är ju inte så att jag ska flytta imorgon så har ju tid att hitta rätt =)
Instagram: Sexy2Strokes
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Kolla på Donken, dom tar säkert emot en kväll/helgjobbare. Det är kanon att ha i sitt cv med! ;)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar