Vart f*n sitter säkringen?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
spokiii
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 juni 2014, 20:53
Ort: borlänge

Vart f*n sitter säkringen?

Inlägg av spokiii »

Håller på att bli tokig känns de som och jag har sökt lite här på gamla trådar och läst om, om den inte sitter vid batteriet sitter don under vänstra kåpan eller någon sånt men jag hittar den inte, ända saken jag har hittat är en svart sak på + kabel som går att skruva upp och i den finns en sak som liknar en säkring fast dock inget glas utan en cylinderformad plastbit med en liten järntråd(?) som går över... annars hittar jag inget

moppe= Derbi Senda extreme sm 2004 :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Låter ju typiskt som en säkring. Normalt sitter det flatstift men kan sitta något gammalt hemmameck
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Rainn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 794
Blev medlem: 11 februari 2014, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Rainn »

Det ska sitta vid batteriet ungefär eller i närheten bara att kolla :)
“I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I’m free.”
Användarens profilbild
spokiii
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 juni 2014, 20:53
Ort: borlänge

Inlägg av spokiii »

har kollat manuallen och de står att de är en fuse, alltså säkring, så jag tänkte dra ner till 7-eleven o köpa en riktigt säkring i glas o allt :)
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

Lånar tråden och frågar om det finns någon säkring på moppar utan batteri? Och vart sitter den isf.
Enligt internet är din mamma den fetaste människan på jorden. Trots det har alla legat med henne?!
Användarens profilbild
spokiii
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 22 juni 2014, 20:53
Ort: borlänge

Inlägg av spokiii »

utan batteri, va menar du då? har den igen el alls? säg vilket märke o modell blire enklare :)edit: jo de var där säkringen satt o de var nå hemmagjort skit som satt i! :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Säkringen på en moped brukar oftast sitta ca 20 cm ifrån batteriet på pluskabeln.
Xaxiz skrev:Lånar tråden och frågar om det finns någon säkring på moppar utan batteri? Och vart sitter den isf.
Nej, brukar inte finnas.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Skriv svar