Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Haha, finfint! vart kan man köpa pegs och vad kostar dom?wannabefjortis skrev:Aerox är ganska tunga jämfört med slider och såna moppar men om man rycker lite så går det sen kan det underlätta om man har höjningssats på också. Men i alla fall så funkar det utmärkt med den setupen och jag kan rekommendera att skaffa stuntpegs så att inte några kåpor går sönder. Sen när du väl kommit upp Så ska du använda bakbromsen om du håller på att slå över och vinkla styret eller hela din överkropp om du känner att du håller på att "tippa". Det krävs mycket träning också eller om man har det där med balanspunkt i blodet(min farbror skulle prova köra på bakan, tre dagar senare så körde han genom alla 6 växlar på en 600 kubikare)
Vad för cylinder? Hur tror du de kommer gå med mi setup?alb1n skrev:kör stunt aerox, har testat lite olika setups och urpluggat orginal rör är extremt lätt att få upp den med, zx är också dugligt.
Kör just nu med stage6 sport pro mkII, 19mm, urpluggat org, malossi koppling och då behöver jag inte ju inte använda någon speciell balans. Bara att gasa, och fortsätta gasa
Vad för cylinder? Hur tror du de kommer gå med mi setup?alb1n skrev:kör stunt aerox, har testat lite olika setups och urpluggat orginal rör är extremt lätt att få upp den med, zx är också dugligt.
Kör just nu med stage6 sport pro mkII, 19mm, urpluggat org, malossi koppling och då behöver jag inte ju inte använda någon speciell balans. Bara att gasa, och fortsätta gasa
Nu är de dock så att jag inte orkar slänga ut ~2k på en ny cylinder då jag redan har en fullt fungerandeTrueBorn skrev:Aerox är sjukt tunga, men med rätt teknik går det Om du ska stunta med aerox så borde du ha 70cc, Är mycket skönare ! Och använd bakbromsen så lite som helst, bara i nödfall Har stuntat i 2 år med 4 olika mopeder så vet vad jag snackar om
fel förgasare samt rör om jag säger som såHaZ skrev:Så sämst borde de inte vara då jag har sett flera stycken stunta med 50 sportpotog skrev:Sämst setup för stunt.
70cc av sport variant
16-17,5mm fögg
Ur pluggat org rör eller lågvarvligt effekt rör
Detta med fly koppling å Stage6 variator så..
du vet ju inte vad du pratar om. 70cc är inget måste för att stunta. 50cc räcker gott och väll till en aerox. Beror på hur kunnig man är. En stuntare som körde med 50cc är Jan-ee här på forumet, tror han är rätt så inaktiv nu för tiden men han körde med 50cc sport och zx rör sen lite andra inställningar. Går lika bra med original, bara du håller den inom balans punkten hela tiden så går det fint fintpotog skrev:Sämst setup för stunt.
70cc av sport variant
16-17,5mm fögg
Ur pluggat org rör eller lågvarvligt effekt rör
Detta med fly koppling å Stage6 variator så..
Original cylinder räcker faktiskt väldigt långt, om du vill så kan du ju porta originalet. Men Plugga ur original röret först och köp dig en ny/begagnad sport koppling med lite hårdare kopplingsfjädrar och vikter. Så skall du allt kunna lära dig grunden snabbtHaZ skrev:Vad för cylinder? Hur tror du de kommer gå med mi setup?alb1n skrev:kör stunt aerox, har testat lite olika setups och urpluggat orginal rör är extremt lätt att få upp den med, zx är också dugligt.
Kör just nu med stage6 sport pro mkII, 19mm, urpluggat org, malossi koppling och då behöver jag inte ju inte använda någon speciell balans. Bara att gasa, och fortsätta gasa
Vet exsakt va jag säger aå klart det inte är ett måste men om man ändå tänkt att lägga 1300kr på en 50cc cylinder så är det 100gånger bättre att ta en 70cc för en hundring merrasmusborg skrev:du vet ju inte vad du pratar om. 70cc är inget måste för att stunta. 50cc räcker gott och väll till en aerox. Beror på hur kunnig man är. En stuntare som körde med 50cc är Jan-ee här på forumet, tror han är rätt så inaktiv nu för tiden men han körde med 50cc sport och zx rör sen lite andra inställningar. Går lika bra med original, bara du håller den inom balans punkten hela tiden så går det fint fintpotog skrev:Sämst setup för stunt.
70cc av sport variant
16-17,5mm fögg
Ur pluggat org rör eller lågvarvligt effekt rör
Detta med fly koppling å Stage6 variator så..
Tyvärr vet potog vad han talar om. Den setupen med det röret och förgasaren är inte rekomenderat för stunt med 50cc.potog skrev:Vet exsakt va jag säger aå klart det inte är ett måste men om man ändå tänkt att lägga 1300kr på en 50cc cylinder så är det 100gånger bättre att ta en 70cc för en hundring merrasmusborg skrev:du vet ju inte vad du pratar om. 70cc är inget måste för att stunta. 50cc räcker gott och väll till en aerox. Beror på hur kunnig man är. En stuntare som körde med 50cc är Jan-ee här på forumet, tror han är rätt så inaktiv nu för tiden men han körde med 50cc sport och zx rör sen lite andra inställningar. Går lika bra med original, bara du håller den inom balans punkten hela tiden så går det fint fintpotog skrev:Sämst setup för stunt.
70cc av sport variant
16-17,5mm fögg
Ur pluggat org rör eller lågvarvligt effekt rör
Detta med fly koppling å Stage6 variator så..
Menade att den fungerar till stunt. Om man vet vad man håller på med så kan man få hans setup att gå riktigt bra. Sa ju inte att det var den bästa men menade att de går att köra bra med 50cc och rör.Victorh skrev:Tyvärr vet potog vad han talar om. Den setupen med det röret och förgasaren är inte rekomenderat för stunt med 50cc.potog skrev:Vet exsakt va jag säger aå klart det inte är ett måste men om man ändå tänkt att lägga 1300kr på en 50cc cylinder så är det 100gånger bättre att ta en 70cc för en hundring merrasmusborg skrev: du vet ju inte vad du pratar om. 70cc är inget måste för att stunta. 50cc räcker gott och väll till en aerox. Beror på hur kunnig man är. En stuntare som körde med 50cc är Jan-ee här på forumet, tror han är rätt så inaktiv nu för tiden men han körde med 50cc sport och zx rör sen lite andra inställningar. Går lika bra med original, bara du håller den inom balans punkten hela tiden så går det fint fint
Sedan väger inte aerox ett piss så ostrypt fungerar hur bra som helst. Har kör med några själv och heldre ostrypt org rör med 50cc istället för trimmrör om du inte köper ett riktigt lågvarvigt rör.
Tolva är dendär metall delen som kommer där bak på moppen som många stuntare har.
Har portat den cylindern å den är ganska så slö org asså. Å kan säga att med den cylindern och det röret aå hade du haft fin ketchup effekt å vi vet alla hur det är å försöka stegra med det..... Å har man kraftig ketchup så tvekar ja att å stunta nått vidare bra asså eller ens lyckas över huvud tagetrasmusborg skrev:Menade att den fungerar till stunt. Om man vet vad man håller på med så kan man få hans setup att gå riktigt bra. Sa ju inte att det var den bästa men menade att de går att köra bra med 50cc och rör.Victorh skrev:Tyvärr vet potog vad han talar om. Den setupen med det röret och förgasaren är inte rekomenderat för stunt med 50cc.potog skrev: Vet exsakt va jag säger aå klart det inte är ett måste men om man ändå tänkt att lägga 1300kr på en 50cc cylinder så är det 100gånger bättre att ta en 70cc för en hundring mer
Sedan väger inte aerox ett piss så ostrypt fungerar hur bra som helst. Har kör med några själv och heldre ostrypt org rör med 50cc istället för trimmrör om du inte köper ett riktigt lågvarvigt rör.
Tolva är dendär metall delen som kommer där bak på moppen som många stuntare har.