anonyma hotbrev

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

anonyma hotbrev

Inlägg av saile96 »

min flickvänn har börjat få massa konstiga medelanden instickna i hons skåp och fasttejpade på hons fönster...

i första medelandet stod det att jag hadde varit otrogen mot hon mm.

i andra stod det ungefär samma sak fast lite brutalare och att jag inte kommer ha mycket till flickvänn kvar.

i tredje så stod det "akta dig..."


vad ska jag göra för att få reda på vem denhär psykopaten är?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Re: anonyma hotbrev

Inlägg av GurkMarmelad »

saile96 skrev:min flickvänn har börjat få massa konstiga medelanden instickna i hons skåp och fasttejpade på hons fönster...

i första medelandet stod det att jag hadde varit otrogen mot hon mm.

i andra stod det ungefär samma sak fast lite brutalare och att jag inte kommer ha mycket till flickvänn kvar.

i tredje så stod det "akta dig..."


vad ska jag göra för att få reda på vem denhär psykopaten är?
om detta hade hänt min flickvän så skulle jag helt enkelt satt upp kameror gömda i t ex. buskar.



men om du inte har pengar till kameror så kan du ju alltid be grannar att hålla ett öga.

och mitt tredje förslag är att du gör ett eget litet alarmsystem genom att sätta ut tråd som är kopplat till någon klocka (eller något som låter högt) så du kan springa efter den jäveln och skrämma honom så att han inte kommer tillbaka.

hoppas detta hjälper :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Re: anonyma hotbrev

Inlägg av saile96 »

GurkMarmelad skrev:
saile96 skrev:min flickvänn har börjat få massa konstiga medelanden instickna i hons skåp och fasttejpade på hons fönster...

i första medelandet stod det att jag hadde varit otrogen mot hon mm.

i andra stod det ungefär samma sak fast lite brutalare och att jag inte kommer ha mycket till flickvänn kvar.

i tredje så stod det "akta dig..."


vad ska jag göra för att få reda på vem denhär psykopaten är?
om detta hade hänt min flickvän så skulle jag helt enkelt satt upp kameror gömda i t ex. buskar.



men om du inte har pengar till kameror så kan du ju alltid be grannar att hålla ett öga.

och mitt tredje förslag är att du gör ett eget litet alarmsystem genom att sätta ut tråd som är kopplat till någon klocka (eller något som låter högt) så du kan springa efter den jäveln och skrämma honom så att han inte kommer tillbaka.

hoppas detta hjälper :)



imorgon så ska jag fara dit och lägga dit en av mina åtelkameror men han har högst antagligen svart mast för ansiktet så tror int jag får ut så mycket av det :/
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Var hos henne i princip hela tiden, sitt i buskarna med ett baseballträ och några öl och håll vakt, gör en polisanmälan och lämna breven så skulle dom kunna läsa av fingeravtrycken (Om det finns några.), ta ett snack med henne, hennes polare och folk hon känner och fundera på vem det skulle kunna va, om hon har bråkat med någon och liknande, och framför allt fundera på om du har bråkat med någon som skulle vilja skada dig och det som du håller kärt.
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

Men va fan.. TA DET INTE I EGNA HÄNDER! Som vissa föreslår.
Polis anmäl!
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

Jakzu skrev:Men va fan.. TA DET INTE I EGNA HÄNDER! Som vissa föreslår.
Polis anmäl!


tyvär har jag inte så jättefina minen me poliser så ja tror inte jag blandar in dom...
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

hur ofta är det? sitt å lura på han nånstans om det är typ varje kväll, sen slå skiten ur han
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

bonnaracing skrev:hur ofta är det? sitt å lura på han nånstans om det är typ varje kväll, sen slå skiten ur han


nu har det blivit 2 dagar i rad :? funderar på de jo men antagligen springer han till polisen så e de mitt i allt jag som får skiten
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

ähh, slå tillräckligt hårt så kommer han inte ihåg det ;)

slagträ borde fungera bra..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

Sätt upp en lapp på det fönstret h*n brukar sätta upp lappen med ett långt och jävligt intellektuellt skrivet brev där de står hur du kommer plåga ihjäl h*n och att du vet vem det är fast väljer att vända bort ansiktet denna gång, fast inte igen.

Annars så får du väl kolla runt så mycket som möjligt och försöka luska fram vem denne fittan är :twisted:

oft: rekommenderar att när du hittar h*n att du trycker in 20cm nålar i alla h*ns fingrar och sedan knyter ihop handen :twisted:
Senast redigerad av Pantad den 3 november 2013, 22:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Persson97 skrev:ähh, slå tillräckligt hårt så kommer han inte ihåg det ;)

slagträ borde fungera bra..
Får väl ta och hålla med på den här
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

eller så dumpar du tjejen så slipper båda problem :D

skoja ba, men polisanmäl är nog enda sättet.....
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

kommer inte hända ett skit om man anmäler , ta tag i det med egna Händer!

är väl hennes x förmodligen eller nå liknande
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 546
Blev medlem: 29 oktober 2012, 12:02

Inlägg av draken »

vad skulle kunna hända? inte direkt så hen misshandlar en tjej.. och om du osäker på om nån skulle komma o ta dej så gå me en kniv i fickan, de gjorde jag hela sommaren pga jag hade bråkat ganska kraftigt me en kille om han är en ganska farlig kille som har sjukt kriminella kompisar.. men de ska vi inte gå in på :)

Kniv for the win!
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
Jakzu
TGR:s BIIIIAAAATCH
Inlägg: 716
Blev medlem: 13 januari 2013, 22:12
Ort: ulricehamn

Inlägg av Jakzu »

gilerahjärnan skrev:eller så dumpar du tjejen så slipper båda problem :D

skoja ba, men polisanmäl är nog enda sättet.....
Första förnuftiga saken jag har sett dig skriva;)

Kontakta Polisen. Det är ju deras jobb att hjälpa dig. Oavsett vad ni har för relation sen tidigare..
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

draken skrev:vad skulle kunna hända? inte direkt så hen misshandlar en tjej.. och om du osäker på om nån skulle komma o ta dej så gå me en kniv i fickan, de gjorde jag hela sommaren pga jag hade bråkat ganska kraftigt me en kille om han är en ganska farlig kille som har sjukt kriminella kompisar.. men de ska vi inte gå in på :)

Kniv for the win!

oft: Kniv är bara ett bevis på att man är feg och inte kan slåss.
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

andvända kniv är så jävla fittigt fegt, skärp er förfan
StigrareN^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 336
Blev medlem: 13 oktober 2012, 18:26

Inlägg av StigrareN^ »

Liknande sak hände mig, fast personerna filma mig, knackade på min ruta smällde raketer osv.. Fick nock en dag och satt mig i en buske utanför fönstret och då dök idioterna upp (3 pers) hoppade på alla tre, drog av maskerna och såg vem de va. Typ det bästa som du kan göra fälla och kamera funkar inte så bra!
Lycka till!
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

Vad hände när du såg vilka dom va, vad gjorde du?
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

bonnaracing skrev:andvända kniv är så jävla fittigt fegt, skärp er förfan
även i självförsvar när du är i numerärt underläge och dina motståndare är ett gäng kriminella ghetto gangsters som älskar att sparka på folk som ligger ner? Gatan har ingen jävla lag, speciellt inte moraliska sådana
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

dit for seriösiteten... nej jag tänker int börja gå runt med kniv...

tror dessutom att de är en person som är yngre änn mig så för att få han och sluta sku bara va och avslöja han så skiter han ner sig och kutar hem till mamma... problemet är bara hur jag ska avslöja han...

orsaken att jag inte vill gå till polisen är att man får spendera 2 timmar av sitt liv på ingenting för dom gör endå ingenting åt det
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

tror knappast du har en channs med en liten fick kniv om det är 5st svettiga araber som gillar å stena folk.
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Pantad skrev:
bonnaracing skrev:andvända kniv är så jävla fittigt fegt, skärp er förfan
även i självförsvar när du är i numerärt underläge och dina motståndare är ett gäng kriminella ghetto gangsters som älskar att sparka på folk som ligger ner? Gatan har ingen jävla lag, speciellt inte moraliska sådana

Måste nästan säga ja på det.
StigrareN^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 336
Blev medlem: 13 oktober 2012, 18:26

Inlägg av StigrareN^ »

bonnaracing skrev:Vad hände när du såg vilka dom va, vad gjorde du?
Slog först skiten ur dom och sen hotade dom att ifall dom gör något igen så blir det ännu värre och folk blir inblandade :)
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

StigrareN^ skrev:
bonnaracing skrev:Vad hände när du såg vilka dom va, vad gjorde du?
Slog först skiten ur dom och sen hotade dom att ifall dom gör något igen så blir det ännu värre och folk blir inblandade :)
Hade du samurajsvärd å svinga med åxå eller? :idea:
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

bonnaracing skrev:tror knappast du har en channs med en liten fick kniv om det är 5st svettiga araber som gillar å stena folk.
Men du har en fan så mycket större chans. du e ju mer pantad än mig ( <3 ) om du påstår det jag just sa är felaktigt.
Nixxen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 11 mars 2013, 20:56

Inlägg av Nixxen »

Sätt dig i en buske och vänta, eftersom det har hänt 2gånger i rad är det inte omöjligt att det händer en 3dje gång.
Ifall du nu har lite muskler så kan du ju ta ner dem och antingen prata eller spöa skiten ur personen. Ditt val. :)
Åh Lilla Boone!
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

om du går runt med kniv hela tiden är chansen stor att om du kommer i kläm med någon och du drar kniv, då står du där med kuken i brevlådan
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

bonnaracing skrev:om du går runt med kniv hela tiden är chansen stor att om du kommer i kläm med någon och du drar kniv, då står du där med kuken i brevlådan
Precis, man är totalkörd om man drar kniv, det är du som kommer åka dit om det blir en polissak av det hela. Dessutom så visar det bara att man vill ha bråk.
StigrareN^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 336
Blev medlem: 13 oktober 2012, 18:26

Inlägg av StigrareN^ »

bonnaracing skrev:
StigrareN^ skrev:
bonnaracing skrev:Vad hände när du såg vilka dom va, vad gjorde du?
Slog först skiten ur dom och sen hotade dom att ifall dom gör något igen så blir det ännu värre och folk blir inblandade :)
Hade du samurajsvärd å svinga med åxå eller? :idea:
Nej, har gått på MMA och boxning så..
StigrareN^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 336
Blev medlem: 13 oktober 2012, 18:26

Inlägg av StigrareN^ »

draken skrev:vad skulle kunna hända? inte direkt så hen misshandlar en tjej.. och om du osäker på om nån skulle komma o ta dej så gå me en kniv i fickan, de gjorde jag hela sommaren pga jag hade bråkat ganska kraftigt me en kille om han är en ganska farlig kille som har sjukt kriminella kompisar.. men de ska vi inte gå in på :)

Kniv for the win!
Kniv är ju inte det bästa... Använder du den så får du mycket skit av både dom och polisen, använd en taser eller betong istället ifall man nu vill ha något och skydda sig med
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

bonnaracing skrev:om du går runt med kniv hela tiden är chansen stor att om du kommer i kläm med någon och du drar kniv, då står du där med kuken i brevlådan
Aahah gött uttryck :D
Nejmen, kniven ska ju inte höja ditt ego eller självförtroende så att du muckar gräl, bara för att du har större chans att "vinna". då är du ju helt jävla dum i huvet om du tänker så. den e ju för att öka din chanser att INTE BLI NERSPÖAD, inte att för att spöa skiten ur någon. allt kan användas rätt eller bli missbrukat.
Du har säkerligen en annorlunda åsikt när det kommer till pepparspray. jag ser de på samma sätt.

(stödjer knivlagen btw)*
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Pantad skrev:
bonnaracing skrev:om du går runt med kniv hela tiden är chansen stor att om du kommer i kläm med någon och du drar kniv, då står du där med kuken i brevlådan
Aahah gött uttryck :D
Nejmen, kniven ska ju inte höja ditt ego eller självförtroende så att du muckar gräl, bara för att du har större chans att "vinna". då är du ju helt jävla dum i huvet om du tänker så. den e ju för att öka din chanser att INTE BLI NERSPÖAD, inte att för att spöa skiten ur någon. allt kan användas rätt eller bli missbrukat.
Du har säkerligen en annorlunda åsikt när det kommer till pepparspray. jag ser de på samma sätt.

(stödjer knivlagen btw)*

Alltså jag känner att det är mer provocerande om någon drar kniv, då är det större chans att jag spöar skiten ur honom än innan just för att personen tror att jag är rädd för honom. (Säkert många fler som tycker som jag.)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Finns många saker som är smidigare och bättre och försvara sig med än en kniv. Som fortfarande får plats i fickan, och är lagligt och bära runt på.

Mitt tips är, gå till polisen. Sluta och skyll på "att du inte har fina minnen med polisen". De ska hjälpa dig, de är deras jobb. Prata med dom, lämna breven. Sätt upp en åtelkamera utanför din bruds fönster. Även om personen har mask så är de möjligt att du känner igen kläder, stil, längd, vikt osv.
Bilderna kan du även lämna till polisen som ytterligare bevis. Ju mer du lämnar in desto seriösare kommer dom ta dig.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped
Inlägg: 128
Blev medlem: 21 april 2013, 16:55
Ort: Förorten till förorten till Göteborg

Inlägg av Pantad »

rärox skrev:
Pantad skrev:
bonnaracing skrev:om du går runt med kniv hela tiden är chansen stor att om du kommer i kläm med någon och du drar kniv, då står du där med kuken i brevlådan
Aahah gött uttryck :D
Nejmen, kniven ska ju inte höja ditt ego eller självförtroende så att du muckar gräl, bara för att du har större chans att "vinna". då är du ju helt jävla dum i huvet om du tänker så. den e ju för att öka din chanser att INTE BLI NERSPÖAD, inte att för att spöa skiten ur någon. allt kan användas rätt eller bli missbrukat.
Du har säkerligen en annorlunda åsikt när det kommer till pepparspray. jag ser de på samma sätt.

(stödjer knivlagen btw)*

Alltså jag känner att det är mer provocerande om någon drar kniv, då är det större chans att jag spöar skiten ur honom än innan just för att personen tror att jag är rädd för honom. (Säkert många fler som tycker som jag.)
Själv ger jag mig faktiskt inte på en person med kniv, det räcker med ett hugg och du är död. inte värt, går hellre därifrån med ett nerstampat ego och lever en till dag.
o om jag bär kniv (vilket jag aldrig gör) så skulle jag aldrig hugga någon, bara ha den som en "symbol", typ, för o kanske hindra en grov misshandel på mig.
Skriv svar