Derbi Senda 05 som 30 moppe?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

moppenerd
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 8 juli 2012, 20:08
Ort: Hallstavik

Derbi Senda 05 som 30 moppe?

Inlägg av moppenerd »

tjena! finns verkligen Derbi Senda 05 som 30 moppe? kanske ska köpa men vill veta lite mer säkert av er som vet lite kanske? :D
PalzaR
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 2 juli 2012, 23:01

Re: Derbi Senda 05 som 30 moppe?

Inlägg av PalzaR »

moppenerd skrev:tjena! finns verkligen Derbi Senda 05 som 30 moppe? kanske ska köpa men vill veta lite mer säkert av er som vet lite kanske? :D
30-mopeder slutades tillverkas -03
Bild
moppenerd
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 8 juli 2012, 20:08
Ort: Hallstavik

Inlägg av moppenerd »

så bör inte köpa med andra ord? får bara köra 30 moppe
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 469
Blev medlem: 29 maj 2011, 22:24
Ort: UMEÅ

Inlägg av ET.sm »

Jag vet inte hur han har fått den till 30moped ifall han har besiktat om den och den har gått igenom, men finns papper på den så, alltså typintyg, så ramnummer m.m stämmer. om inte be om ramnummer för att kolla upp den eller något liknade! kolla så allt stämmer!

Som tidtagare sa, 30 moppar började sluta göras 03 sen kom 25moppar
men kan vara möjligt..
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

30-moppar upphörde säljas 2003 som sagt (och tillverkningen kan ha slutat nått år innan det), så en moppe från 2005 kan inte vara en 30-moppe. Rent spontant tänker jag på en papperslös EU45-moppe, t.ex. stulen eller privatimporterad, som någon försöker sälja... :roll: Köp inte, om det är 30-moppe du ska ha. Förresten, köp inte oavsett vad du ska ha, den moppen har uppenbarligen en otydlig bakgrund som det är bäst att hålla sig borta från.
Senast redigerad av G-son den 27 juni 2013, 22:12, redigerad totalt 1 gånger.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

ET.sm skrev:Jag vet inte hur han har fått den till 30moped ifall han har besiktat om den och den har gått igenom, men finns papper på den så, alltså typintyg, så ramnummer m.m stämmer. om inte be om ramnummer för att kolla upp den eller något liknade! kolla så allt stämmer!

Som tidtagare sa, 30 moppar började sluta göras 03 sen kom 25moppar
men kan vara möjligt..
Han har inte lyckats regga om den.. Året då 30-mopeder slutade registreras var 2003. Hur han lyckats registrera en Derbi Senda från 2005 innan 2003 förblir i såna fall ett mysterium.


EDIT: Om det visar sig att den är stulen eller liknande och polisen tar kontakt med dig om det åker du eller dina föräldrar dit för häleri. Att säga att man köpte föremålet i mån av god tro fungerar ej längre.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
XxXD4dyXxX
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 28 augusti 2012, 22:42

Inlägg av XxXD4dyXxX »

p4ck skrev:
ET.sm skrev:Jag vet inte hur han har fått den till 30moped ifall han har besiktat om den och den har gått igenom, men finns papper på den så, alltså typintyg, så ramnummer m.m stämmer. om inte be om ramnummer för att kolla upp den eller något liknade! kolla så allt stämmer!

Som tidtagare sa, 30 moppar började sluta göras 03 sen kom 25moppar
men kan vara möjligt..
Han har inte lyckats regga om den.. Året då 30-mopeder slutade registreras var 2003. Hur han lyckats registrera en Derbi Senda från 2005 innan 2003 förblir i såna fall ett mysterium.


EDIT: Om det visar sig att den är stulen eller liknande och polisen tar kontakt med dig om det åker du eller dina föräldrar dit för häleri. Att säga att man köpte föremålet i mån av god tro fungerar ej längre.



jag har hört om en slider 08 30 moppe och det va en riktig 30moppe polisen hade hittat den och ingen ville ha tillbaka den så dom reggade om den och sålda den så det kan va en 30 moppe men då ska du få med papper från polisen
moppenerd
Svårstartad skrothög
Inlägg: 185
Blev medlem: 8 juli 2012, 20:08
Ort: Hallstavik

Inlägg av moppenerd »

Jag köper inte den då så är jag på säkra sidan istället, tack då sjukt mycket grabbar :)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

[spoiler]
XxXD4dyXxX skrev:
p4ck skrev:
ET.sm skrev:Jag vet inte hur han har fått den till 30moped ifall han har besiktat om den och den har gått igenom, men finns papper på den så, alltså typintyg, så ramnummer m.m stämmer. om inte be om ramnummer för att kolla upp den eller något liknade! kolla så allt stämmer!
Som tidtagare sa, 30 moppar började sluta göras 03 sen kom 25moppar
men kan vara möjligt..
Han har inte lyckats regga om den.. Året då 30-mopeder slutade registreras var 2003. Hur han lyckats registrera en Derbi Senda från 2005 innan 2003 förblir i såna fall ett mysterium.
EDIT: Om det visar sig att den är stulen eller liknande och polisen tar kontakt med dig om det åker du eller dina föräldrar dit för häleri. Att säga att man köpte föremålet i mån av god tro fungerar ej längre.
[/spoiler]
XxXD4dyXxX skrev: jag har hört om en slider 08 30 moppe och det va en riktig 30moppe polisen hade hittat den och ingen ville ha tillbaka den så dom reggade om den och sålda den så det kan va en 30 moppe men då ska du få med papper från polisen
Bild
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Om polisen beslagtar en moppe och äger inte hittas kan dom besiktiga om det till en 30-moppe. Alltså kan det mycket väl finnas.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

DiNozzan skrev:Om polisen beslagtar en moppe och äger inte hittas kan dom besiktiga om det till en 30-moppe. Alltså kan det mycket väl finnas.
Varför gör de så i såna fall? >.< Varför inte bara ha kvar det som en EU?
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

p4ck skrev:
DiNozzan skrev:Om polisen beslagtar en moppe och äger inte hittas kan dom besiktiga om det till en 30-moppe. Alltså kan det mycket väl finnas.
Varför gör de så i såna fall? >.< Varför inte bara ha kvar det som en EU?
Polisen håller på med så mö skit att halva den tiden dom spenderar på jobbet kunde dom varit hemma.

Bättre svar får du inte av mig, då får du gå till polisstation och fråga.
Användarens profilbild
Rydholms
Svårstartad skrothög
Inlägg: 304
Blev medlem: 3 december 2012, 21:08
Ort: Motala

Inlägg av Rydholms »

har en 30 moped som har en annan motor, 06:a

men den har inget papper och har ringt polisen och sagt ramnumret men de hittar ingenting, vart ska jag vända mig till då?
inte ens transportstyrelsen hittar den?! :S
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

en kompis har en klass 2 moppe (30 moppe ..samma sak va?) årsm. runt 2010
wait a minute...
Vituraz
Elmoped
Inlägg: 4
Blev medlem: 8 juni 2013, 21:38
Ort: Piteå

Inlägg av Vituraz »

tacopaj skrev:en kompis har en klass 2 moppe (30 moppe ..samma sak va?) årsm. runt 2010
wait a minute...
Det är en 25 moppe då och de tillverkas än tror jag eftersom det säljs nya sådana :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

DiNozzan skrev:Om polisen beslagtar en moppe och äger inte hittas kan dom besiktiga om det till en 30-moppe. Alltså kan det mycket väl finnas.
Om detta stämmer så skulle ju ts kunna ringa till annonsören o luska lite i detta, om han nu va intresserad av moppen.
tacopaj skrev:en kompis har en klass 2 moppe (30 moppe ..samma sak va?) årsm. runt 2010
wait a minute...
Klass 2 moped:
30-moppe fram till 2003.
25-moppe från o med 2004.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

CaToXXo skrev:
DiNozzan skrev:Om polisen beslagtar en moppe och äger inte hittas kan dom besiktiga om det till en 30-moppe. Alltså kan det mycket väl finnas.
Om detta stämmer så skulle ju ts kunna ringa till annonsören o luska lite i detta, om han nu va intresserad av moppen.
tacopaj skrev:en kompis har en klass 2 moppe (30 moppe ..samma sak va?) årsm. runt 2010
wait a minute...
Klass 2 moped:
30-moppe fram till 2003.
25-moppe från o med 2004.
haha jo jag blev lite fundersam eftersom den visade 70 på mätarn :p
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

Fortitude

Bild
Skriv svar