kompisens mt5:a cpar :S

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
runz
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 21 maj 2008, 20:54

kompisens mt5:a cpar :S

Inlägg av runz »

min kompis undrar varför han inte kan ha i full gas han kan typ bara ha halv gas.. och den drar typ 6liter bensin på 5timmar :S den har inget luftfilter på så den är inte inställd det kan vara problemet lr ? :P han bytte precis te 49cc 5.5hk tror jag det var om det inte var 70cc för den går ju skit dåligt halv gas kan han ju bara ha och den går 80km/h på 3:an i halv gas.. aja tips på vad man kan göra ? :P :D
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

en 5,5 som går i 80 på trean ? jag fattar inte riktigt.. varför kan han inte ha i full gas ?
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Inlägg: 902
Blev medlem: 21 augusti 2007, 14:36
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

80 km/h på trean?? :lol: Låter lite mycket för en fem on halva... Men sätt på ett filter för fan. Den lär ju skära ihop förr eller senare utan..
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
moppe galen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 645
Blev medlem: 9 januari 2008, 16:51

Re: kompisens mt5:a cpar :S

Inlägg av moppe galen »

runz skrev:min kompis undrar varför han inte kan ha i full gas han kan typ bara ha halv gas.. och den drar typ 6liter bensin på 5timmar :S den har inget luftfilter på så den är inte inställd det kan vara problemet lr ? :P han bytte precis te 49cc 5.5hk tror jag det var om det inte var 70cc för den går ju skit dåligt halv gas kan han ju bara ha och den går 80km/h på 3:an i halv gas.. aja tips på vad man kan göra ? :P :D
Fan heller att den går 80 på trean :o Men börjar den bluddra när man har full gas i så fall så kan det vara för litet munstycke :)
Låst