Sjuk Drd Pro Trimning. (HJÄLP)

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Sjuk Drd Pro Trimning. (HJÄLP)

Inlägg av KungOlie »

Tja-Tja! Fyller snart 15 år, så då blir det moped-köp -Drd Pro. Hade såklart tänkt att trimma den, och jag utgår från denna set-up:

- Mhr team 80cc Cylinderkit
- Stage6 Förgasare 28mm
- Malossi VL6 membran
- MK Thrower Rör
- Metrakit Lamellsats & fjäder
- 14/53 Drevning
- Lämna In På Portning
- Airsal X-trem vev 45mm
- Barikit Spacers 2.0mm

Och jag behöver er hjälp att hitta bästa effekt rör, (helst ej underliggande, om det går att undvika?) Vevparti, insug och munstycken. Och tycker ni att något bör bytas ut, ändras, lägga till, känn er fria att kommentera då! :) :D

Edit: Alla som undrar om jag kan kö: Ja nå så innehelvete. Och om jag kan skruva: Njaa. men en kompis och jag ska fixa dit allt så lugn :D
Senast redigerad av KungOlie den 18 maj 2013, 13:51, redigerad totalt 6 gång.
Användarens profilbild
Rydholms
Svårstartad skrothög
Inlägg: 304
Blev medlem: 3 december 2012, 21:08
Ort: Motala

Inlägg av Rydholms »

Ett helt vanlig urpluggat Gianelli är sjukt.
Resten original och röret urpluggat. Axxar som fan och toppfarten blir 90-100km/h
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

börja me och lära dig köra änn o trimma moppen så mkt...

men om du ska köra en sådan setup så ska du byta vev och vara beredd att moppen kommer att rasa me jämna mellanrum.
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

mk pro race överliggande, passar till allt :)

vev, barikit med 20mm bult
munstycken 120-160
lågfart från de du har +20 sen köp 1-2 nålar, och porta cylindern annars är de ingen ide att trimma den mycket

Metrakit - Avgassystem Pro Race PRO 70 THROWER
Barikit - Vevparti (Competition) PIA
kör på några andra reeds v-force/conti


om jag var du och ska trimma så mycket så hade jag satsat på en airsal 88 då du ändå inte redan har vev så köper du den veven som macthar deen och köper ett 80-90cc rör ifrån maxiscoot så lär den gå :)

så kan du vara försöks kanin på yasuni r4
Senast redigerad av david96 den 8 maj 2013, 15:28, redigerad totalt 2 gång.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Malossi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 oktober 2012, 20:50

Inlägg av Malossi »

Asså har du kört moped innan?
Den setupen du har där är inget för nybörjare om man säger så.
Tar ett tag att bygga ihop och man bör vara kunnig också.
Användarens profilbild
derbiadde
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 15 april 2012, 12:24

Inlägg av derbiadde »

räcker lika bra med ett urpluggat giannelli 2t
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

saile96 skrev:börja me och lära dig köra änn o trimma moppen så mkt...

men om du ska köra en sådan setup så ska du byta vev och vara beredd att moppen kommer att rasa me jämna mellanrum.
Köra kan jag då göra gosse. Tävlat i Motocross sedan jag var 5. Och var top 5 på många tävlingar. tävlar dock inte längre ;)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

köp en 250 istället
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

Malossi skrev:Asså har du kört moped innan?
Den setupen du har där är inget för nybörjare om man säger så.
Tar ett tag att bygga ihop och man bör vara kunnig också.


Ja, jag kan köra! 8) Och tro mig jag är väldigt erfaren förarare
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

trimma mätaren istället..
Användarens profilbild
Malossi
Svårstartad skrothög
Inlägg: 204
Blev medlem: 3 oktober 2012, 20:50

Inlägg av Malossi »

Bra där!
Men bara så du vet är det ett jävla jobb som tar tid att utföra och kostar en hel del också.
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

KungOlie skrev:
saile96 skrev:börja me och lära dig köra änn o trimma moppen så mkt...

men om du ska köra en sådan setup så ska du byta vev och vara beredd att moppen kommer att rasa me jämna mellanrum.
Köra kan jag då göra gosse. Tävlat i Motocross sedan jag var 5. Och var top 5 på många tävlingar. tävlar dock inte längre ;)


aja men jag skulle inte köpt malossi mhr teem 80. visst går den så hellvete men grejerna brukar inte hålla ihop så länge + så går de åt en jävla massa soppa :?

köp typ barkit om du skall ha den som bruksmoppe
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

Malossi skrev:Bra där!
Men bara så du vet är det ett jävla jobb som tar tid att utföra och kostar en hel del också.
Jo, det har jag listat ut. Men tkr det är intressant att skruva
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Ta och se över din rubrik. Står i reglerna hur det ska se ut.

Till MHR team är ju valet ganska självklart, mhr supermoto. Annars funkar det säkert bra med PR krök. Kanske finns ett vettigt yasuni hm också, längesen jag kikade på sånt.

Vev, köp vilken som helst. Har du deg, köp en mhr vev, annars funkar doppler, Hebo etc bra också.

Drevningen kan du lätt åka 14 taggat fram, särskilt med team som är mer vridstark än varvvillig.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

saile96 skrev:
KungOlie skrev:
saile96 skrev:börja me och lära dig köra änn o trimma moppen så mkt...

men om du ska köra en sådan setup så ska du byta vev och vara beredd att moppen kommer att rasa me jämna mellanrum.
Köra kan jag då göra gosse. Tävlat i Motocross sedan jag var 5. Och var top 5 på många tävlingar. tävlar dock inte längre ;)


aja men jag skulle inte köpt malossi mhr teem 80. visst går den så hellvete men grejerna brukar inte hålla ihop så länge + så går de åt en jävla massa soppa :?

köp typ barkit om du skall ha den som bruksmoppe
Hur är det met metrakits prorace 80cc? är det något som håller då?
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

bensinskalle skrev:Ta och se över din rubrik. Står i reglerna hur det ska se ut.

Till MHR team är ju valet ganska självklart, mhr supermoto. Annars funkar det säkert bra med PR krök. Kanske finns ett vettigt yasuni hm också, längesen jag kikade på sånt.

Vev, köp vilken som helst. Har du deg, köp en mhr vev, annars funkar doppler, Hebo etc bra också.

Drevningen kan du lätt åka 14 taggat fram, särskilt med team som är mer vridstark än varvvillig.
Men hur mycket acc tappar jag då? är inte så intresserad av toppfart. har jag valt fel cylinder då? :)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

KungOlie skrev:
bensinskalle skrev:Ta och se över din rubrik. Står i reglerna hur det ska se ut.

Till MHR team är ju valet ganska självklart, mhr supermoto. Annars funkar det säkert bra med PR krök. Kanske finns ett vettigt yasuni hm också, längesen jag kikade på sånt.

Vev, köp vilken som helst. Har du deg, köp en mhr vev, annars funkar doppler, Hebo etc bra också.

Drevningen kan du lätt åka 14 taggat fram, särskilt med team som är mer vridstark än varvvillig.
Men hur mycket acc tappar jag då? är inte så intresserad av toppfart. har jag valt fel cylinder då? :)
köp polini guss isf
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

david96 skrev:mk pro race överliggande, passar till allt :)

vev, barikit med 20mm bult
munstycken 120-160
lågfart från de du har +20 sen köp 1-2 nålar, och porta cylindern annars är de ingen ide att trimma den mycket

Metrakit - Avgassystem Pro Race PRO 70 THROWER
Barikit - Vevparti (Competition) PIA
kör på några andra reeds v-force/conti


om jag var du och ska trimma så mycket så hade jag satsat på en airsal 88 då du ändå inte redan har vev så köper du den veven som macthar deen och köper ett 80-90cc rör ifrån maxiscoot så lär den gå :)

så kan du vara försöks kanin på yasuni r4
Länk till Yasuni r4 röret? Airsal 88 lät intressant :) hur beter sig Den cylindern, är den låg eller högvarvig? :)
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Verkar som en 14 åring med lite för rika föräldrar har kollat på Tyska hyper videos på youtube... Börja med ett trimrör hörru, Struntar i hur mycket cross du kört på banan. Du har inte erfarenhet nog för att blåsa runt i 100 knyck och gasres med en moppe på 30 vägar eller ens bromsa/köra på vanliga vägar med SM däck!
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

Rangad skrev:Verkar som en 14 åring med lite för rika föräldrar har kollat på Tyska hyper videos på youtube... Börja med ett trimrör hörru, Struntar i hur mycket cross du kört på banan. Du har inte erfarenhet nog för att blåsa runt i 100 knyck och gasres med en moppe på 30 vägar eller ens bromsa/köra på vanliga vägar med SM däck!


kunna inga sakt de bättre själv :roll:
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

Rangad skrev:Verkar som en 14 åring med lite för rika föräldrar har kollat på Tyska hyper videos på youtube... Börja med ett trimrör hörru, Struntar i hur mycket cross du kört på banan. Du har inte erfarenhet nog för att blåsa runt i 100 knyck och gasres med en moppe på 30 vägar eller ens bromsa/köra på vanliga vägar med SM däck!
Du har inte en aning. Men nånstans måste man ändå börja va isåfall? stop hating. Dessutom är det inte mina föräldrar som står för trimmet. det är jag som sommarjobbat! :!: Har även kört mkt på väg med cross/sm däck och kört runt på bakhjulet. Så kom inte o "tro" att jag inte har erfarenhet nog.
Dessutom är det gasres jag är ute efter
Senast redigerad av KungOlie den 8 maj 2013, 16:05, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)

läs på lite innan du gör detta, då du verkar inte kunna något
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

KungOlie skrev:
Rangad skrev:Verkar som en 14 åring med lite för rika föräldrar har kollat på Tyska hyper videos på youtube... Börja med ett trimrör hörru, Struntar i hur mycket cross du kört på banan. Du har inte erfarenhet nog för att blåsa runt i 100 knyck och gasres med en moppe på 30 vägar eller ens bromsa/köra på vanliga vägar med SM däck!
Du har inte en aning. Men nånstans måste man ändå börja va isåfall? stop hating. Dessutom är det inte mina föräldrar som står för trimmet. det är jag som sommarjobbat! :!: Har även kört mkt på väg med cross/sm däck och kört runt på bakhjulet. Så kom inte o "tro" att jag inte har erfarenhet nog.
sen kommer de en unge och pang så är du skuldsatt för livet... lyd våra råd och köp effektrör till och börja med. sen när du är van vid trafiken så kan du börja fundera på att trimma mera.

edit: fan va du måste vara erfaren för att kunna köra runt på bakhjulet...
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

saile96 skrev:
KungOlie skrev:
Rangad skrev:Verkar som en 14 åring med lite för rika föräldrar har kollat på Tyska hyper videos på youtube... Börja med ett trimrör hörru, Struntar i hur mycket cross du kört på banan. Du har inte erfarenhet nog för att blåsa runt i 100 knyck och gasres med en moppe på 30 vägar eller ens bromsa/köra på vanliga vägar med SM däck!
Du har inte en aning. Men nånstans måste man ändå börja va isåfall? stop hating. Dessutom är det inte mina föräldrar som står för trimmet. det är jag som sommarjobbat! :!: Har även kört mkt på väg med cross/sm däck och kört runt på bakhjulet. Så kom inte o "tro" att jag inte har erfarenhet nog.
sen kommer de en unge och pang så är du skuldsatt för livet... lyd våra råd och köp effektrör till och börja med. sen när du är van vid trafiken så kan du börja fundera på att trimma mera.

edit: fan va du måste vara erfaren för att kunna köra runt på bakhjulet...


Men, har jag sagt att jag ska åka runt 100 knyck som en idiot?
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)

läs på lite innan du gör detta, då du verkar inte kunna något
Hah, neh köra ihjäl mig kmr jag inte gö. :) jag kör lugnare än ni tror. är ingen sån där jävla epa-raggar idiot som tror dom är nått, elr annat kallad bessävisse
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

tja att just satt du och sa att du kan minsan köra runt på bakhjulet osv så tror alla utgår från det.
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
simon_97_
Elmoped
Inlägg: 78
Blev medlem: 23 januari 2013, 18:57

Inlägg av simon_97_ »

Låt grabben köra i den farten om han vill, och skit och säga massa saker som han inte sak göra, om han slå sig så är det hans problem.
han frågade vad han skulle köpa till den?
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

saile96 skrev:tja att just satt du och sa att du kan minsan köra runt på bakhjulet osv så tror alla utgår från det.
köra ja, och jag kmr köra på bakhjulet. men jag kommer inte köra runt som en idiot. och kan vi släppa allt det här nu. Skrev tråden för villeha lite info/hjälp om trim. så kan vi inte fortsätta med det?
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)

läs på lite innan du gör detta, då du verkar inte kunna något
rasist
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

gilerahjärnan skrev:
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)

läs på lite innan du gör detta, då du verkar inte kunna något
rasist
haha att vara dum tillhör inte till någon minoritet nu för tiden... vilken märks

man är bara rasist om man kränker en folkgrupp, att vara dum är ingen folkgrupp-.-
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Aså, jävlar va ni glider från ämnet pajkar! Men dock tänker jag säga som dom, börja med trimrör, du har inte erfarentheten som krävs varken för att köra fort eller ha massa gasres! Jag har kört supermotard på bana, och tävlat i det sen jag var en litan pajkafan, och kört alla sorters mopeder och motorcyklar i nästan 13 år. När du har den erfarentheten kan du skaffa dig rejält med trim på moppen, men innan dess ska du börja lugnt. Annars kommer det hända en olycka!![/b][/quote]
Bild
Användarens profilbild
tetesnubben
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 496
Blev medlem: 20 november 2012, 20:42
Ort: Värmdö

Inlägg av tetesnubben »

Om du mest är ute efter axx så behövs det inte någon direkt värsting setup ;) Så kan du spara pengar och trimma mer eftersom, tänk dessutom på att det är lite skillnad på att köra cross i 100+ än en moppe i 100+ :wink:
izeman
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 2 juli 2011, 13:11

Inlägg av izeman »

gilerahjärnan skrev:
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)

läs på lite innan du gör detta, då du verkar inte kunna något
rasist
vad har de med topicen och göra? jag är inte admin eller nått här men håll er till ämnet för fan!!! låt killen köra som han vill ni kan endå inte göra något åt de. han ville ju som sagt bara veta hur sakerna passar ihop inget annat
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

Asddfgf4 skrev:Aså, jävlar va ni glider från ämnet pajkar! Men dock tänker jag säga som dom, börja med trimrör, du har inte erfarentheten som krävs varken för att köra fort eller ha massa gasres! Jag har kört supermotard på bana, och tävlat i det sen jag var en litan pajkafan, och kört alla sorters mopeder och motorcyklar i nästan 13 år. När du har den erfarentheten kan du skaffa dig rejält med trim på moppen, men innan dess ska du börja lugnt. Annars kommer det hända en olycka!![/b]
[/quote]

Du har rätt i med att det börjar glida ifrån ämnet rätt rejält! :) Tro mig eller ej, jag har erfarenhet nog att köra på väg med sm. Jag är inte en "liten jävla pojk som tror han kan", utan jag kan köra på riktigt, och jag tänker inte åka runt på en slö 50cc :)
KungOlie
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 8 maj 2013, 14:55
Ort: Linghed

Inlägg av KungOlie »

tetesnubben skrev:Om du mest är ute efter axx så behövs det inte någon direkt värsting setup ;) Så kan du spara pengar och trimma mer eftersom, tänk dessutom på att det är lite skillnad på att köra cross i 100+ än en moppe i 100+ :wink:
Jo, det är sant! det är skillnad på cross och moppe. Men dom flesta verkar så tröga här. ingen verkar fatta att jag kan kö både och :)
Skriv svar