27 eller 23'" skärm?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Linusen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 20 januari 2013, 19:06
Ort: Kvicksund

27 eller 23'" skärm?

Inlägg av Linusen »

tja jag ska köpa en ny skärm för det är billigt som fan på cdon just nu, men vet ej om jag ska köpa den som e 27" eller 23". dom kostar lika mycket.
kommer det bli jobbigt med en för stor skärm bara? ska typ bara spela...
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Re: 27 eller 23'" skärm?

Inlägg av DerbiKoffe »

Linusen skrev:tja jag ska köpa en ny skärm för det är billigt som fan på cdon just nu, men vet ej om jag ska köpa den som e 27" eller 23". dom kostar lika mycket.
kommer det bli jobbigt med en för stor skärm bara? ska typ bara spela...
köp 27an, jag har en 32a och den är inte för stor!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Linusen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 20 januari 2013, 19:06
Ort: Kvicksund

Re: 27 eller 23'" skärm?

Inlägg av Linusen »

DerbiKoffe skrev:
Linusen skrev:tja jag ska köpa en ny skärm för det är billigt som fan på cdon just nu, men vet ej om jag ska köpa den som e 27" eller 23". dom kostar lika mycket.
kommer det bli jobbigt med en för stor skärm bara? ska typ bara spela...
köp 27an, jag har en 32a och den är inte för stor!
Dayumn o.O
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Re: 27 eller 23'" skärm?

Inlägg av Pulze »

DerbiKoffe skrev:
Linusen skrev:tja jag ska köpa en ny skärm för det är billigt som fan på cdon just nu, men vet ej om jag ska köpa den som e 27" eller 23". dom kostar lika mycket.
kommer det bli jobbigt med en för stor skärm bara? ska typ bara spela...
köp 27an, jag har en 32a och den är inte för stor!
skillnad på tv och skärm, beroendde på 27ans upplösning skulle jag ta 23. Skit trist med 27a och bara full hd
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
izeman
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 2 juli 2011, 13:11

Re: 27 eller 23'" skärm?

Inlägg av izeman »

DerbiKoffe skrev:
Linusen skrev:tja jag ska köpa en ny skärm för det är billigt som fan på cdon just nu, men vet ej om jag ska köpa den som e 27" eller 23". dom kostar lika mycket.
kommer det bli jobbigt med en för stor skärm bara? ska typ bara spela...
köp 27an, jag har en 32a och den är inte för stor!
håller med dej har en 32a och vill ha större
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Re: 27 eller 23'" skärm?

Inlägg av DerbiKoffe »

Pulze skrev:
DerbiKoffe skrev:
Linusen skrev:tja jag ska köpa en ny skärm för det är billigt som fan på cdon just nu, men vet ej om jag ska köpa den som e 27" eller 23". dom kostar lika mycket.
kommer det bli jobbigt med en för stor skärm bara? ska typ bara spela...
köp 27an, jag har en 32a och den är inte för stor!
skillnad på tv och skärm, beroendde på 27ans upplösning skulle jag ta 23. Skit trist med 27a och bara full hd
min skärm (tv) har ju till exempel 2ms i responstid så det är inte så stor skillnad mot en vanlig skärm, och sedan kan jag inte ens få ut allt av skärmen eftersom min dator suger get pung!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Linusen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 20 januari 2013, 19:06
Ort: Kvicksund

Re: 27 eller 23'" skärm?

Inlägg av Linusen »

DerbiKoffe skrev:
Pulze skrev:
DerbiKoffe skrev: köp 27an, jag har en 32a och den är inte för stor!
skillnad på tv och skärm, beroendde på 27ans upplösning skulle jag ta 23. Skit trist med 27a och bara full hd
min skärm (tv) har ju till exempel 2ms i responstid så det är inte så stor skillnad mot en vanlig skärm, och sedan kan jag inte ens få ut allt av skärmen eftersom min dator suger get pung!
Ok... Hur nära sitter du?
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Re: 27 eller 23'" skärm?

Inlägg av Thoz3 »

Linusen skrev:
DerbiKoffe skrev:
Pulze skrev: skillnad på tv och skärm, beroendde på 27ans upplösning skulle jag ta 23. Skit trist med 27a och bara full hd
min skärm (tv) har ju till exempel 2ms i responstid så det är inte så stor skillnad mot en vanlig skärm, och sedan kan jag inte ens få ut allt av skärmen eftersom min dator suger get pung!
Ok... Hur nära sitter du?
har också en 32 tums och jag sitter ungefär en halvmeter bort max
och nej jag är inte blind....bara synskadad
Bild
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

kör man p12 spel som COD osv kan man väll sitta med en 50tums skärm osv men kör man lite seriösare gaming så är ju inte en 32a så optimal
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Jag hade tagit 23an
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25

Inlägg av DerbiKoffe »

Mura skrev:kör man p12 spel som COD osv kan man väll sitta med en 50tums skärm osv men kör man lite seriösare gaming så är ju inte en 32a så optimal
mycket möjligt, men som sagt så spelar jag inte så seriöst och jag tycker helt enkelt om att ha en stor skärm, och dessutom klarar min dator knappt bo1 :(
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Fatzy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 23 september 2012, 14:37

Inlägg av Fatzy »

Jag sitter på en 24" och jag skulle säga att jag tycker att den är lagom. Duger bra till spel och även film när jag sitter ca 5-7 meter bort. Så jag skulle ta 23"
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Inlägg av Pulze »

jag pratade inte om responstiden, bilden kommer aldrig bli lika klöar som en skärm och inte många 32or över full hd (man ser pixlarna ganska bra).
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
NiXon
Elmoped
Inlägg: 83
Blev medlem: 23 september 2012, 10:55

Inlägg av NiXon »

om du har hittat en 27" till samma pris som en 23" ska du i vilket fall som helst inte köpa 27"arn, då den troligen är skitdålig.. jag kör med en 24" och det är enligt mig den bästa storleken!

edit: du får även lägre fps med 27an om du kör med "native resolution" , förutsatt att den har den upplösning en 27" panel "kräver"
Senast redigerad av NiXon den 4 maj 2013, 21:40, redigerad totalt 1 gånger.
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

jag kör också på 32 de tycker inte ja e för stort.. så kör på 27 tum an:)
virre97
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 juni 2012, 00:02

Inlägg av virre97 »

Beror helt på hur långt ifrån du sitter. Jag har en 23" och sitter c:a 35 cm bort. Det är precis lagom. Kompisen har 24" och sitter lika långt bort, jag tycker det blir lite stort om man ska spela fps spel när man måste se fiender fort. 32" har jag även haft. Då satt jag 1,5 m ifrån, alldeles för stort för spel. Men det var väldigt skönt när man redigerade film. Om man har en för stor skärm och sitter för nära blir man också väldigt lätt trött i ögonen :shock:
Linusen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 367
Blev medlem: 20 januari 2013, 19:06
Ort: Kvicksund

Inlägg av Linusen »

virre97 skrev:Beror helt på hur långt ifrån du sitter. Jag har en 23" och sitter c:a 35 cm bort. Det är precis lagom. Kompisen har 24" och sitter lika långt bort, jag tycker det blir lite stort om man ska spela fps spel när man måste se fiender fort. 32" har jag även haft. Då satt jag 1,5 m ifrån, alldeles för stort för spel. Men det var väldigt skönt när man redigerade film. Om man har en för stor skärm och sitter för nära blir man också väldigt lätt trött i ögonen :shock:
att man blir trött i ögonen är det som jag tänker mest på. Man måste typ kolla runt ist för att fokusera i mitten... har en 16,9" laptop nu, så det kommer bli stor skillnad i vilket fall....
På sommarn - Derbi DRD Racing -07- SÅLD
På vintern - Lynx Enduro Millennium -00
virre97
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 juni 2012, 00:02

Inlägg av virre97 »

Linusen skrev:
virre97 skrev:Beror helt på hur långt ifrån du sitter. Jag har en 23" och sitter c:a 35 cm bort. Det är precis lagom. Kompisen har 24" och sitter lika långt bort, jag tycker det blir lite stort om man ska spela fps spel när man måste se fiender fort. 32" har jag även haft. Då satt jag 1,5 m ifrån, alldeles för stort för spel. Men det var väldigt skönt när man redigerade film. Om man har en för stor skärm och sitter för nära blir man också väldigt lätt trött i ögonen :shock:
att man blir trött i ögonen är det som jag tänker mest på. Man måste typ kolla runt ist för att fokusera i mitten... har en 16,9" laptop nu, så det kommer bli stor skillnad i vilket fall....
Om du byter upp dig från en liten sketen laptopskärm kommer du märka en enorm skillnad. Köp 23" om du sitter hyffsat nära :D
Skriv svar