Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
stunt 4 life skrev:är det så man stryper oljemängden nu för tin?MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén
Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning
Är nog avgasports packningNutbreaker skrev:en rund svart packning som är väldigt liten, mindre än kolven men större än till tex pinnbultarna.
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Tack för alla svar! silikontätningslim lät ju intressant, hur ska jag smeta på det? över packninganra? och kommer inte det fastna i kylarvattnet?Motard-Man skrev:Har haft samma problem många gånger med Derbin.Den har läckt kylarvätska i cylindern och utanför många gånger.
Har använt samma topplockspackning flera gånger om. Hemligheten=silikontätningslim.
Står på tuben att det ej lämpar sig för topplock men det har funkat för mig
Pröva att smeta på lite av det nästa gång du lägger ihop cylindern och folj anvisningarna på förpackningen
Det beror helt på limfabrikatet och dess anvisningar på paketet.Nutbreaker skrev:Tack för alla svar! silikontätningslim lät ju intressant, hur ska jag smeta på det? över packninganra? och kommer inte det fastna i kylarvattnet?Motard-Man skrev:Har haft samma problem många gånger med Derbin.Den har läckt kylarvätska i cylindern och utanför många gånger.
Har använt samma topplockspackning flera gånger om. Hemligheten=silikontätningslim.
Står på tuben att det ej lämpar sig för topplock men det har funkat för mig
Pröva att smeta på lite av det nästa gång du lägger ihop cylindern och folj anvisningarna på förpackningen
tycker det är konstigt att den yttersta packningen är typ för stor så att det aldrig går att få den helt i spåren
EDIT: spelar det någon roll vilken cylinderfotspacking man har? fick en 0.5mm och en 0.2 mm? jag satte dit 0.5 mm men vet inte om det har någon betydelse
så du har inte packningar överhuvud taget?Motard-Man skrev:Det beror helt på limfabrikatet och dess anvisningar på paketet.Nutbreaker skrev:Tack för alla svar! silikontätningslim lät ju intressant, hur ska jag smeta på det? över packninganra? och kommer inte det fastna i kylarvattnet?Motard-Man skrev:Har haft samma problem många gånger med Derbin.Den har läckt kylarvätska i cylindern och utanför många gånger.
Har använt samma topplockspackning flera gånger om. Hemligheten=silikontätningslim.
Står på tuben att det ej lämpar sig för topplock men det har funkat för mig
Pröva att smeta på lite av det nästa gång du lägger ihop cylindern och folj anvisningarna på förpackningen
tycker det är konstigt att den yttersta packningen är typ för stor så att det aldrig går att få den helt i spåren
EDIT: spelar det någon roll vilken cylinderfotspacking man har? fick en 0.5mm och en 0.2 mm? jag satte dit 0.5 mm men vet inte om det har någon betydelse
Men det som jag använde så skulle man göra så här:
-Kolla så att topplocket inte är skevt, ifall=plana.
-Putsa rent alla anläggningsytor så att de är fria från smuts och fett.
-Dra en tunn sträng på alla ställen som behövs: mellan cylinder och motor, pinnbultshål, inre och yttre tätyta för cylindern, cylinderlocket(samma ställen som för cylindern).
-Låt limmet härda lite före du sätter delarna på plats(se limmets anvisningar)
-Placera cylindern så att den är "i botten" ovanpå motorn, lägg dit topp.packningen och sätt på topplocket.
-Spänn fast topplocket så pass hårt som det ska spännas enligt fabrikatören.
- Vänta en dag med att starta upp vidundret så att det hinner torka.