Tändningslås fungerar ej på dt50rsm -04

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

PalzaR
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 2 juli 2012, 23:01

Tändningslås fungerar ej på dt50rsm -04

Inlägg av PalzaR »

......
Senast redigerad av PalzaR den 9 april 2013, 08:35, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010
Inlägg: 1730
Blev medlem: 30 augusti 2008, 22:40
Ort: Luleå

Inlägg av HasSse666 »

Kommer kablarna från tändlåset?
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
PalzaR
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 2 juli 2012, 23:01

Inlägg av PalzaR »

Jag tror det för det går massa kablar genom ett "fodral" och då går kablarna från tändningslåset dit och då såg jag att den inte satt fast i ngt så förmodar att det är de som gör att tändningslåset inte fungerar
Eller kan det vara ngt annat?


Edit: felet är att det inte går att stänga av med tändningslåset så strömmen är på hela tiden
Bild
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

PalzaR skrev:
Edit: felet är att det inte går att stänga av med tändningslåset så strömmen är på hela tiden
Är det Moronic eller ducati tändsystemet?

ifall det är ducati tycker jag att du skall kolla cdi boxen, så STOP sladden är inkopplad, ifall den inte är det så är det som att ''tjuvkoppla''.. Cdin sitter ju ganska dumt till på dt-r så kan ju hända att du har kommit åt den
PalzaR
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 2 juli 2012, 23:01

Inlägg av PalzaR »

HondaPojkeN skrev:
PalzaR skrev:
Edit: felet är att det inte går att stänga av med tändningslåset så strömmen är på hela tiden
Är det Moronic eller ducati tändsystemet?

ifall det är ducati tycker jag att du skall kolla cdi boxen, så STOP sladden är inkopplad, ifall den inte är det så är det som att ''tjuvkoppla''.. Cdin sitter ju ganska dumt till på dt-r så kan ju hända att du har kommit åt den
vet du vilken färg den är?
Bild
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

PalzaR skrev:
HondaPojkeN skrev:
PalzaR skrev:
Edit: felet är att det inte går att stänga av med tändningslåset så strömmen är på hela tiden
Är det Moronic eller ducati tändsystemet?

ifall det är ducati tycker jag att du skall kolla cdi boxen, så STOP sladden är inkopplad, ifall den inte är det så är det som att ''tjuvkoppla''.. Cdin sitter ju ganska dumt till på dt-r så kan ju hända att du har kommit åt den
vet du vilken färg den är?
Svart
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

HondaPojkeN skrev:
PalzaR skrev:
Edit: felet är att det inte går att stänga av med tändningslåset så strömmen är på hela tiden
Är det Moronic eller ducati tändsystemet?

ifall det är ducati tycker jag att du skall kolla cdi boxen, så STOP sladden är inkopplad, ifall den inte är det så är det som att ''tjuvkoppla''.. Cdin sitter ju ganska dumt till på dt-r så kan ju hända att du har kommit åt den
Tror det sitter ducati tändsystem på 04 :)
PalzaR
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 2 juli 2012, 23:01

Inlägg av PalzaR »

.....
Senast redigerad av PalzaR den 9 april 2013, 08:36, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

PalzaR skrev:Hittade en svart kabel som inte var inkopplad i något och den gick in i den här
Bild är det rätt kabel då?
de där är inte cdi boxen, cdi boxen sitter på vänster sida ovanför framdrevet på insidan utav ramen! följ tändkabeln ifall du inte hittar den
PalzaR
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 2 juli 2012, 23:01

Inlägg av PalzaR »

HondaPojkeN skrev:
PalzaR skrev:Hittade en svart kabel som inte var inkopplad i något och den gick in i den här
Bild är det rätt kabel då?
de där är inte cdi boxen, cdi boxen sitter på vänster sida ovanför framdrevet på insidan utav ramen! följ tändkabeln ifall du inte hittar den
jag vet vad cdin är men det fanns en svart kabbel som gick ut från den där ^^ och inte satt i något annat så undrar om dem^^ och cdin sitter ihop kopplade
Bild
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Det du visar på bilden är blinkersreläet.
PalzaR
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 582
Blev medlem: 2 juli 2012, 23:01

Inlägg av PalzaR »

Kan det stämma att det ska vara en vit/svart kabbel som ska sitta högst upp på sidan på cdin?
Bild
Skriv svar