bensinskalle skrev:vet du vart katalysatorn sitter???, och va ä EGR??Henry skrev:Strypningarna som finns på Derbi.
Plugg.
Katalysator.
EGR.
Blindtarm.
Sugrörskrök.
Drevningen.
CDI strypt @ 10k RPM.
Skorsten på luftburk.
Litet munstycke org.
aha ok...Henry skrev:bensinskalle skrev:vet du vart katalysatorn sitter???, och va ä EGR??Henry skrev:Strypningarna som finns på Derbi.
Plugg.
Katalysator.
EGR.
Blindtarm.
Sugrörskrök.
Drevningen.
CDI strypt @ 10k RPM.
Skorsten på luftburk.
Litet munstycke org.
Mitt i expansions kammaren, det ser ut som en skarv.
EGR är det lilla röret som går från kröken, det första.
bensinskalle skrev:aha ok...Henry skrev:bensinskalle skrev: vet du vart katalysatorn sitter???, och va ä EGR??
Mitt i expansions kammaren, det ser ut som en skarv.
EGR är det lilla röret som går från kröken, det första.
egr, de ja kalla för luftersättare xD, de funkar ju som en sån iaf
tackar för infon
bensinskalle skrev:de ä ju så ( enligt min teori ), att de från avgasröret går avgaser till luftburken ( genom luftfiltret!!! ), och genom burken till förgasare och motor igen. Detta för att ersätta den luft som egentligen krävs för att motorn ska gå ok (allså, man ersätter helt enkelt en del av luften med avgaser för att strypa :/ )
eftersom avgaserna går igenom filtret så lortar de ju dessutom ner där :S
ok, men med den lilla slangen så kan de ju knappast ha någon "renande/förbrännande" effekt som minskar utsläppen :/ ........Henry skrev:bensinskalle skrev:de ä ju så ( enligt min teori ), att de från avgasröret går avgaser till luftburken ( genom luftfiltret!!! ), och genom burken till förgasare och motor igen. Detta för att ersätta den luft som egentligen krävs för att motorn ska gå ok (allså, man ersätter helt enkelt en del av luften med avgaser för att strypa :/ )
eftersom avgaserna går igenom filtret så lortar de ju dessutom ner där :S
Nepp så är det inte.
Miljökrav.
Pröva att plugga den med en skruv eller något, du märker ingen skillnad.
Nej som sagt man märker ingen skillnad.bensinskalle skrev:ok, men med den lilla slangen så kan de ju knappast ha någon "renande/förbrännande" effekt som minskar utsläppen :/ ........Henry skrev:bensinskalle skrev:de ä ju så ( enligt min teori ), att de från avgasröret går avgaser till luftburken ( genom luftfiltret!!! ), och genom burken till förgasare och motor igen. Detta för att ersätta den luft som egentligen krävs för att motorn ska gå ok (allså, man ersätter helt enkelt en del av luften med avgaser för att strypa :/ )
eftersom avgaserna går igenom filtret så lortar de ju dessutom ner där :S
Nepp så är det inte.
Miljökrav.
Pröva att plugga den med en skruv eller något, du märker ingen skillnad.
och för att märka skillnad så måste man ju strypa av luftburken i de läget, för att den "luftmängd" som kommer via slangen ska ersättas
nee okHenry skrev:Nej som sagt man märker ingen skillnad.bensinskalle skrev:ok, men med den lilla slangen så kan de ju knappast ha någon "renande/förbrännande" effekt som minskar utsläppen :/ ........Henry skrev:
Nepp så är det inte.
Miljökrav.
Pröva att plugga den med en skruv eller något, du märker ingen skillnad.
och för att märka skillnad så måste man ju strypa av luftburken i de läget, för att den "luftmängd" som kommer via slangen ska ersättas