Acc problem med Kymco Super 9

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Acc problem med Kymco Super 9

Inlägg av runners »

Moppen jag har är en kymco super 9. Allt är avstrypt utom CDI-boxen men den går inte på något sätt dåligt, men det finns en sak som jag irriterar mig på.

När jag drar på fullt från stillastående så accar den perfekt från 0-70 km utan problem. Men om jag kör upp till 40 och håller denna hastighet ett tag, men sedan drar på för fullt så accar den ganska slött till ca 50 km innan accet kommer igen.

Hur botar man detta problemet?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 583
Blev medlem: 3 oktober 2011, 20:28
Ort: Östersund, Jämtland

Inlägg av Älg »

har du bytt munstycke?
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Den får inte för mkt eller för lite bensin för då skulle problemen visa sig på andra sätt. Men jag kanske skulle chansa på att byta vikterna till ännu lättare kanske. De jag har nu är 6,5 (om jag minns rätt) det var ett tag sedan jag byta dem. Jag tror att originalvikterna var 8 gram. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

runners skrev:Den får inte för mkt eller för lite bensin för då skulle problemen visa sig på andra sätt. Men jag kanske skulle chansa på att byta vikterna till ännu lättare kanske. De jag har nu är 6,5 (om jag minns rätt) det var ett tag sedan jag byta dem. Jag tror att originalvikterna var 8 gram. :wink:
OM dom är nötta får du en grop i dom typ, det kan göra att du får det där ojämna axxet. Öppna och kolla!
Helt Räser
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Har du tittat ifall det finns någon variatorbricka bakom variatorn som stryper? Isåfall kolla upp det och ta bort den om den finns. Är en bricka som sitter över hela variatorn (bakom), sitter med 3 skruvar och är bara att ta bort.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Roxxen96 skrev:Har du tittat ifall det finns någon variatorbricka bakom variatorn som stryper? Isåfall kolla upp det och ta bort den om den finns. Är en bricka som sitter över hela variatorn (bakom), sitter med 3 skruvar och är bara att ta bort.
Det fanns en hylsa som jag bytade mot en trim. Kan det finnas en bricka också ? Tänkte inte på att kolla det. Tackför tipset! :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Skriv svar