Hej!
Är riktigt sugen på att köpa en Derbi Senda Drd Pro och vill nu veta topphastigheten på den. Accelerationen osv. Om någon kan ge lite mer information om den!
Tänkte även ta bort pluggen i originalröret för vill inte att polisen ska se att jag kör trimmat. Vad kan topphastigheten bli med uppluggat originalrör? Nackdelar/fördelar tack
Mvh
70 - 75 med urpluggat som alla andra cross moppar, glöm bara inte att byta munstycke.
jag vet inte hur det är med DrD röret men på andra derbis så måste du ju kapa up röret och sådant och då är det bara bättre att köpa ett trimrör för om dom tar dig med urpluggat eller trim rör spelar ingen roll
köp leovince v6 bra acc och hyfsad toppfart och låter inte så mycket. min dt går ungefär 80 med men jag har ganska lätta drev så får ju upp den på bakhjulet rätt lätt
orginal så är dom sega som faan, men om du ska trimma är dom grymma !!!
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
Awwee skrev:orginal så är dom sega som faan, men om du ska trimma är dom grymma !!!
vf är dem grymma? samma trim på olika motorer går lika bra :S
sen ett mk låter fan inget...
och ett v6 presterar sämre än mk och har ett riktigt obehagligt ljud :S
har själv testat dem rören och många fler, och gillar mk helt klart fall man vill inte låta så mycket
jag kör Derbi drd pro med urpluggat org rör och min toppar 70 med ett rätt gött axx. jag har kört med ett tk rör på och då gör den 85km men låter som ett as:(
Awwee skrev:orginal så är dom sega som faan, men om du ska trimma är dom grymma !!!
vf är dem grymma? samma trim på olika motorer går lika bra :S
sen ett mk låter fan inget...
och ett v6 presterar sämre än mk och har ett riktigt obehagligt ljud :S
har själv testat dem rören och många fler, och gillar mk helt klart fall man vill inte låta så mycket
Eftersom det är 17,5 mm förgasare orginal kanske .......
"Fuck You I Ride A Derbi"
Tuta skrev:Men lägg av å klaga jävla hobbymoddar
bensinskalle skrev:
Eventuellt säkring som gått. Säkringen sitter på pluskabeln till batteriet. Kan du inte byta den är det läge att gå tillbaka till att spela wow och låta moppen vara ^^
de där låter som ett as, fall du vill smyga så köp ett mk thrower och lacka de svart
ger inte lika mycket effekt och är lågvarvligt men är ett bra rör fall du inte vill bli stannad
nej, mk thrower låter som ett as.
MK thrower låter ingenting alls om man jämför med andra trimrör som till exempel turbo kit, Gianelli och Leovince V6. å detta vet ja för jag hade thrower på min Derbi och den lät hälften av vad min polares med V6 gjorde!
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
Haha...
Köp ett gianelli 2t, du får axx och toppfart på köpet. Glöm inte dreva och byta munstycke. Alltid bra och blanda i tanken när man trimmar då oljepumpen ger orginal blandningen
Edit: min gjorde 88km/h med gianelli 2t, 13,52 drevning och ostrypt cdi.