Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Inte för att vara sån... Men sedan när har man lyckas bränna vatten?Det gnisslar från cylindern och luktar bränt kylarvatten
Sätt på stekplattan hemma i köket så häller du vatten på! voila brännt vattenAprilia-Mx skrev:Inte för att vara sån... Men sedan när har man lyckas bränna vatten?Det gnisslar från cylindern och luktar bränt kylarvatten
Eller är det ett uttryck jag har missat?
Men jag håller med de andra... Topplockspackningen är prio ett att kolla! Annars är det bara att plocka av cylindern
Hahahahaha xD Anledningen till varför jag älskar detta forum <3Rangad skrev:Sätt på stekplattan hemma i köket så häller du vatten på! voila brännt vattenAprilia-Mx skrev:Inte för att vara sån... Men sedan när har man lyckas bränna vatten?Det gnisslar från cylindern och luktar bränt kylarvatten
Eller är det ett uttryck jag har missat?
Men jag håller med de andra... Topplockspackningen är prio ett att kolla! Annars är det bara att plocka av cylindern
Aprilia-Mx skrev:Hahahahaha xD Anledningen till varför jag älskar detta forum <3Rangad skrev:Sätt på stekplattan hemma i köket så häller du vatten på! voila brännt vattenAprilia-Mx skrev: Inte för att vara sån... Men sedan när har man lyckas bränna vatten?
Eller är det ett uttryck jag har missat?
Men jag håller med de andra... Topplockspackningen är prio ett att kolla! Annars är det bara att plocka av cylindern
Japp, om du känner reporna bör du byta (samt en flisa har lossnat). Kolla så inte veven har tagit skada!ThePowerDerbi skrev:Har tagit bort cylindern nu. Topplockspackningen verkade intakt. Men på cylindern så är det 2 rader med repor, om man känner med nageln så känner man reporna. Och sen så är en liten flisa borta nästan längs ner på cylindern. Är det en ny som gäller då eller?
Hur ser jag det? Måste jag klyva motorn och kolla det då?AndreWidestedt skrev:Japp, om du känner reporna bör du byta (samt en flisa har lossnat). Kolla så inte veven har tagit skada!ThePowerDerbi skrev:Har tagit bort cylindern nu. Topplockspackningen verkade intakt. Men på cylindern så är det 2 rader med repor, om man känner med nageln så känner man reporna. Och sen så är en liten flisa borta nästan längs ner på cylindern. Är det en ny som gäller då eller?
Tänkte att flisan måste ju farit någonstans, så ner i veven verkar ju mest troligt. Säkrast hade ju varit att klyva enligt mig. Dock en jälva massa jobb...ThePowerDerbi skrev:Hur ser jag det? Måste jag klyva motorn och kolla det då?AndreWidestedt skrev:Japp, om du känner reporna bör du byta (samt en flisa har lossnat). Kolla så inte veven har tagit skada!ThePowerDerbi skrev:Har tagit bort cylindern nu. Topplockspackningen verkade intakt. Men på cylindern så är det 2 rader med repor, om man känner med nageln så känner man reporna. Och sen så är en liten flisa borta nästan längs ner på cylindern. Är det en ny som gäller då eller?
Tar nog den säkra sidan och klyver! Men någon som kan tipsa om någon bra 50cc cylinder med lite mer kräm i?AndreWidestedt skrev:Tänkte att flisan måste ju farit någonstans, så ner i veven verkar ju mest troligt. Säkrast hade ju varit att klyva enligt mig. Dock en jälva massa jobb...ThePowerDerbi skrev:Hur ser jag det? Måste jag klyva motorn och kolla det då?AndreWidestedt skrev: Japp, om du känner reporna bör du byta (samt en flisa har lossnat). Kolla så inte veven har tagit skada!