Söker allmän information om Peugeot Speedfight 2

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juli 2010, 13:36

Söker allmän information om Peugeot Speedfight 2

Inlägg av Spray »

Hallå! Imorgon ska jag åka med syrran och kolla på en 08as Peugeot Speedfight 2 Ultimate Edition och scootermopeder är inte min starka sida. Skulle vilja veta om det är något speciellt man ska kolla på, lite info om motorn som sitter på dessa, ja all information är välkommen. Mopeden i säg har gått cirka 200 mil och ser inte ut att ha varit med om några större bravader.

MVH David :D
Bild
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 356
Blev medlem: 5 februari 2011, 15:34
Ort: Östergötland

Inlägg av Pontus_PGO »

en kompis har en precis likadan och den funkar bra osv. inga strul all.
men en annan kompis har också en speedfight 2 och dom kan öppna sadelboxarna med varandras nycklar :) men inte motorerna. bara så att du vet :)
PGO PMX NAKED :D
Användarens profilbild
jonssson13
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 15 maj 2011, 13:19

Inlägg av jonssson13 »

jag har en likadan och som han över säger, nästan alla nycklar går att öppna speedfight duffen med.
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

Kolla kick , elstart, bromsar , gaffel (inte sne eller nåt) lysen?
Inte så annorlunda mot att köpa en SM , bara kolla basics :)
Sen brukar jag alltid kolla oljan efter jag köpt en moped ifall oljelampan skulle strula :)
Sen dedär med deras fack stämmer, går att öppna med många nycklar så lägg inget allt för dyrt där i :/
Senast redigerad av tS den 12 juli 2012, 14:22, redigerad totalt 1 gånger.
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Kolla gaffeln på den, helt värdelösa e dom så efter ett par trottoarkanter börjar den ge sig i stort sett! Annars är Peugeot klockrena brudhojjar :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
jauta
Elmoped
Inlägg: 42
Blev medlem: 13 mars 2012, 20:18
Ort: Lidköping

Inlägg av jauta »

Pontus_PGO skrev:en kompis har en precis likadan och den funkar bra osv. inga strul all.
men en annan kompis har också en speedfight 2 och dom kan öppna sadelboxarna med varandras nycklar :) men inte motorerna. bara så att du vet :)
Haha ja öpnnar min kompis speedfightbox hela tiden med min aeroxnyckel :lol: Jättekul !
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Som dom säger så är speedfights lås till sadelboxen totalt värdelösa. Mitt original gick att öppna med en glasspinne t.om så jag bytte till ett bättre lås nu :)

Ett annat vanligt fel på Speedfight är automatchoken så den borde ni koppla ur om ni köper moppen
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juli 2010, 13:36

Inlägg av Spray »

Tackar allihopa! Elstarten hade jag tänk på sen förr, men framgaffeln hade jag inte tänkt på. Vad där det egentligen som gör den så vek? Är somsagt bara insatt i Sm/Cross. Hade inte tänkt på att det var automatchock på den, men tror den blir orörd tills vidare om den funkar som den ska. Sen blir det nog ett låsbyte med.

Åter igen, tack alla för informationen! Om någon annan sitter på någon annan information som är bra att veta så tveka inte på att klämma ur er den :)
Bild
Användarens profilbild
jonssson13
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 15 maj 2011, 13:19

Inlägg av jonssson13 »

som du kanske ser på min bild så är de bara dämpare på vänstra sidan på moppen (single-arm) och den är inte lika hållbar som andra men om man inte kör på trottoar kanter i hög fart hela tiden så håller dom.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Kolla fall de läcker olja elr något. Kolla så inte de är stora märken på gaffel, kolla så all el funkar och bromsar och de tar, kolla däcken,
Lyssna oxå efter missljud
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juli 2010, 13:36

Inlägg av Spray »

david96 skrev:Kolla fall de läcker olja elr något. Kolla så inte de är stora märken på gaffel, kolla så all el funkar och bromsar och de tar, kolla däcken,
Lyssna oxå efter missljud
Det där är ju obligatoriskt att man kollar nästan vid köp, men tack ändå :)
jonssson13 skrev:som du kanske ser på min bild så är de bara dämpare på vänstra sidan på moppen (single-arm) och den är inte lika hållbar som andra men om man inte kör på trottoar kanter i hög fart hela tiden så håller dom.
Mopeden kommer gå här ute på vischan mest, så tror inte det blir någon trottoarkant, större risk för gropar i vägen, men det blir ju samma effekt på dämparen.

-----------------------------

Kan även tillägga att det var ett tag sedan man var inne här och ni får ett stort plus för att ni svarar fort och så :D
Bild
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Spray skrev:
david96 skrev:Kolla fall de läcker olja elr något. Kolla så inte de är stora märken på gaffel, kolla så all el funkar och bromsar och de tar, kolla däcken,
Lyssna oxå efter missljud
Det där är ju obligatoriskt att man kollar nästan vid köp, men tack ändå :)
jonssson13 skrev:som du kanske ser på min bild så är de bara dämpare på vänstra sidan på moppen (single-arm) och den är inte lika hållbar som andra men om man inte kör på trottoar kanter i hög fart hela tiden så håller dom.
Mopeden kommer gå här ute på vischan mest, så tror inte det blir någon trottoarkant, större risk för gropar i vägen, men det blir ju samma effekt på dämparen.

-----------------------------

Kan även tillägga att det var ett tag sedan man var inne här och ni får ett stort plus för att ni svarar fort och så :D
Gropar är ett helvete med Speedfight. Jag äger en Speedfight och bor ute på landet så har egen erfarenhet av det men det går bra i låg fart och man kan ju alltid undvika groparna
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juli 2010, 13:36

Inlägg av Spray »

Aaa, men det där det man får ta, man får undvika dem så gott det går. Är lika med min Xtreme :x
Bild
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 310
Blev medlem: 10 maj 2011, 14:05

Inlägg av robinkarlssson »

har en sf2 som jag stuntar med o gaffeln har inte gett sig och har slagit ner riktigt hårt ett par gånger..

Så gaffeln är ingenting man behöver oroa sig för enligt mig, men om man vill vara på den säkra sidan så kan man byta till viva framgaffel
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
Användarens profilbild
Spray
Svårstartad skrothög
Inlägg: 301
Blev medlem: 2 juli 2010, 13:36

Inlägg av Spray »

Det blev affär då priset vart riktigt bra efter lite förhandling :) Angående låset så kunde jag öppna det med din Senda nyckel med, men annars var det en riktigt skön moped för att vara scooter :D
Bild
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Inlägg av moppenissen96 »

Själv haft en LTD ED 09a , fin moped. Speciellt för dem är att den har skivbroms bak vilket man vanligtvis inte har på den luftkylda modellen , samt carboon detaljer
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Skriv svar