Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
ska ju kapa den, kommer att göra den lite mindre än en 1½ hyttare och sen så man kan ha grejer under kapningen efter bessbencsik skrev:Kan säga direkt att du inte får igenom den genom besiktningen för hytten är för stor jag har besiktas två a traktorer och dom är riktigt petiga mä hytt storleken och hytten på.din e för stor du kan alltid sätta en hatt hylla sen svetsa ett galler mellan hyllan och taket kanske dom går mä på det
i och med att man måste kapa en 1 1/2 hyttare så är jag rätt säker på att man måste kapa en dubbelhytt.Henke skrev:Istället för att kapa den så är det inte bättre att du hör med besikningsmännen innan du börjar såga i den, om det inte går att göra så som bencsik sade, att du gör mellanvägg och svetsar igen bakdörrarana, för jag tycker iallafall att det är synd att kapa den om det nu inte behövs.
Nu har ju jag iofs ingen aning om några regler, så detta kanske är helt omöjligt, men du kan ju försöka.
har en kompis som ska bessa sin kingcab snart så får se om han måste kapa den, sen vill jag inte ändra nått efter bess (förutom växellådan) då polisen är sjukt på här...yamaha2pwn skrev:ring till bessen ändå, de skiljer så mkt mellan alla stationer och om du har snackat med de mkt blir de lättare o bessa för de vet hur du har gjort.
sen behöver du inte förminska flaket, eftersom det är 4x4. bara täck det med en plåtskiva på bessen o fixka så de inte kan öppna baklämmen (efter bess så kan du ta bort öppnings spärren till lämmen så har de ett helt flak o använda )
blir ett lagligt flak och eventuelt el öppning eller liknande till lemmen så man kan ha grejer underyamaha2pwn skrev:lika dant med snutarna här, drygt som fan.
men du behöver lix inte bygga ner flaket om du inte vill dock så kan du ju koppla ett huvlås till lämmen eller nått så går den inte o öppna fall snuten är där o rycker
eftersom din är 4x4 vilar 100% av vikten på drivhjulen och du behövs inget barlastflakOm A-traktorn har en tjänstevikt av högst 2 000 kg, och
mindre än 60 % av tjänstevikten vilar på drivhjulen, skall den
vara försedd med barlastflak som medger tillräcklig barlast.
Om A-traktorn har anordning för påhängsvagn, inräknas
tillåten belastning på vändskivan i bruttovikten och vid beräkning av den procentuella axelbelastningen. Av tjänstevikten skall dock minst 40% vila på drivhjulen.
fint!gasgas ec skrev:kommer följas!:)
kul att man får en del kommentarer och att många vill följa!Älg skrev:Tror det kan bli riktigt bra! Kommer följas såklart.