Jag undrar vad för Crossmoppe man ska ha?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Ljungbl4d
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 6 juli 2012, 18:37

Jag undrar vad för Crossmoppe man ska ha?

Inlägg av Ljungbl4d »

Jag har kollat på Derbi, Rieju, Yamaha och beta.

Jag vet att Derbi, Rieju och yamaha är kvalitets moppar men jag vet inget om beta. :o

Jag kanske trimma moppen lite. (55-60).
Jag kommer köra den till skolan,meets,träningar och typ skoj. :D
Senast redigerad av Ljungbl4d den 6 juli 2012, 19:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Inlägg: 344
Blev medlem: 18 juni 2010, 14:20
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Re: Jag undrar vad för Crossmoppe man ska ha?

Inlägg av Boomer »

Ljungbl4d skrev:Jag har kollat på Derbi, Rieju, Yamaha och beta.

Jag vet att Derbi, Rieju och yamaha är kvalitets moppar men jag vet inget om beta. :o
Beta = Kärlek. Jävligt bra moped!
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

beta e också kvalité .finns massa trådar om detta :P har själv beta och är super nöjd :)
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Av dom kan du köpa den du tycker är snyggast typ :D kommer bli nöjd vilken du än väljer :D
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Ljungbl4d
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 6 juli 2012, 18:37

Inlägg av Ljungbl4d »

Jag kollar just nu på en beta track 08 eller någon Derbi som inte har gått får långt :D
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

ska du köra orginal så e Derbi bäst annars spelar det ingen roll
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
Seenz
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730
Blev medlem: 6 februari 2012, 18:32
Ort: Halmstad

Inlägg av Seenz »

vad ska du göra med moppen? Stunta, bara köra till skolan kompisar träning m.m? Eller köra i skogen och hoppa på gubb och så? Skriv lite vad du tänker göra/Hur du tänker köra med moppen.
Live like today was you're last day.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

är inte så stor skillnad, Rieju är väldigt stabila, beta är väldigt snygga, ta den som ser bäst ut och har bäst pris
Användarens profilbild
josef_dt
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 17 januari 2012, 18:53
Ort: Östersund

Inlägg av josef_dt »

Alla är ju snygga och bra, själv tycker jag beta rr är snyggast och dt är ganska tung men stabil och bra kvalite :)
Vill du ha
<---
?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

skönast för långturer är riejun av de jag testat! betan är välldigt hård sadel på och derbis sadel e inte mycket bättre, vibrerar välldigt mycket för passageraren gör den med! :) Men mitt val hade nog landat på antingen en beta då de e så sjukt lätta o smidiga eller en Derbi DrD då de bara är lite lyxigare än alla andra :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

Är de EU eller 30-moppe som gäller?

30 = Beta RR med Ktm motorn, lite roligare och unikare. Sen om du nu vill börja stunta, vilket alla moppeungar vill, så är det en väldigt lätt moped att börja på, då de är väldigt smidiga och lätta.

Pendlar moppe: Derbi/gilera, alltså D50b0 blocket.

Långtur så är nog Rieju bättre, iaf Drac'en. Gillar inte RRX/MRX då deras sadlar är väldigt håda, och konstig körkänsla.

Yamaha är så sega org.


Men åk och provkör några stycken så har du ju testat de olika, innan du köper! Du kommer inte ångra dig på något köp! Alla är fina märken!:)
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Derbi Senda Xtreme :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Ztraand skrev:Är de EU eller 30-moppe som gäller?

30 = Beta RR med Ktm motorn, lite roligare och unikare. Sen om du nu vill börja stunta, vilket alla moppeungar vill, så är det en väldigt lätt moped att börja på, då de är väldigt smidiga och lätta.

Pendlar moppe: Derbi/gilera, alltså D50b0 blocket.

Långtur så är nog Rieju bättre, iaf Drac'en. Gillar inte RRX/MRX då deras sadlar är väldigt håda, och konstig körkänsla.

Yamaha är så sega org.


Men åk och provkör några stycken så har du ju testat de olika, innan du köper! Du kommer inte ångra dig på något köp! Alla är fina märken!:)
Kulle häldre köre Derbi/gilera med ebs50 blocket om jag ska va ärlig! finns mer delar o dom e billigare :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

k-skåpet skrev:skönast för långturer är riejun av de jag testat! betan är välldigt hård sadel på och derbis sadel e inte mycket bättre, vibrerar välldigt mycket för passageraren gör den med! :) Men mitt val hade nog landat på antingen en beta då de e så sjukt lätta o smidiga eller en Derbi DrD då de bara är lite lyxigare än alla andra :)
rätt med beta.ganska hårda så efter ett par mil så har du ont i röven sen :) men gör som jag gjorde.byta allt i sadeln och gjorde den mjukare
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

Derbi är fina och du får lätt upp i 55-60 km/h, kapa ett rör istortsett, inte så mjuk sadel och lite vibrationer för den som sitter bakom ;) men dom har jävligt bra axx org!
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
ahermansson8
Elmoped
Inlägg: 86
Blev medlem: 18 mars 2012, 17:46
Kontakt:

Inlägg av ahermansson8 »

Derbi_MackaN skrev:Derbi är fina och du får lätt upp i 55-60 km/h, kapa ett rör istortsett, inte så mjuk sadel och lite vibrationer för den som sitter bakom ;) men dom har jävligt bra axx org!
har man en tjej bakom så är de nog bara uppskattat med vibrationer ;) :roll:

Ingen av dessa moppar är skit, snarare tvärt om, vet bara att dt kan vara lite krångliga om du ska trimma med effektrör och styla, jag tycker Derbi är goare att köra, gör så att du testkör oxch känner, utseendet är en smak sak men om man stylar går de att få alla dom tre fina, de är bara att dreva om nån av dom så dom gör 60
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Haft en dt och aldrig vart nöjdare med en moppe vist beta är skoj och derbii är rolig trimmad men dt håller fan för allt misshandla den totalt^^ men fall du inte ska trimma utan bara köra urpluggat så satsa på beta då dom är väldigt lätta och passar bra fall man inte ska trimma så mycket:)

En 04 var de, körde runt i skogen och hoppa och hade mig, var rätt trimmad och min kompis drog in ett träd allt höll ett fäste blev bara lite böjt, slått den ett par gånger med släggan nä. Man blivit lite sur på fögg
Senast redigerad av david96 den 13 juli 2012, 18:32, redigerad totalt 1 gånger.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

david96 skrev:Haft en dt och aldrig vart nöjdare med en moppe vist beta är skoj och derbii är rolig trimmad men dt håller fan för allt misshandla den totalt^^ men fall du inte ska trimma utan bara köra urpluggat så satsa på beta då dom är väldigt lätta och passar bra fall man inte ska trimma så mycket:)
Menar du alltså en gammal dt50mx eller en nyare? :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Ljungbl4d
Elmoped
Inlägg: 76
Blev medlem: 6 juli 2012, 18:37

Inlägg av Ljungbl4d »

Tack så mycket för svaren :D
Jag tror att det blir en Derbi. Men jag kommer att lada upp bilder på moppen när jag har köpt den. :D
Skriv svar