Fyllecell om man är under 18?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Fyllecell om man är under 18?

Inlägg av ZX »

Tjenare vet att detta är en ganske random tråd men kan vara bra att veta
ändå :D

Har märkt att om man är ute på stan och dricker och polisen ''stoppar'' en och vill se ID för att se om man är över 18.
Eller kan bara säga vad som hände med mig:)

Aja var på stan och hade trevligt med några kompisar när polisen kom och ville prata med mig... och han frågade om jag hade ID, då sa jag att jag var 18 men hade inte med mig legget och sånt(är inte över 18 ). Då sa han att om han inte fick se mitt ID så skulle han sätta mig i fyllecell så jag vart skitskraj och gav han legget.. :) så han ringde mina föräldrar och sånt sen vart det inget mer med det.

Så mina frågor är kan dom verkligen sätta en person i fyllecell om dom inte är säker på att man är 18?

Och som en följdfråga på det är, om dom skulle göra det måste man säga vad man heter om man ska få komma ut? :)
euroman
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 394
Blev medlem: 5 maj 2011, 11:26
Ort: Dals-ed

Inlägg av euroman »

fyllecell kan man nog åka in på beroende på vad man gör och hur man beter sig, Anser dom att man är för full och är en fara för sig själv så kan man nog få åka in där över natten. (detta är bara vad jag tror)
Zundapp ks50 70cc athena "agge steg2+ port" mikuni 20mm racerör, race stake, Nerplockad för mer portning samt renovering av ram och motor!
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

vad jag har för mig inte helt säker, men ja du kan hamla i fyllecell under 18 bara du är 15 eller äldre men dina föräldrar väljer väll sen själv om du får sitta kvar eller komma hem samma natt ;)

ja det skulle jag tro hur ska dom annars ringa dina föräldrar och säga att du sitter där?

men sen hur ofta hamlar man där... ingen av mina polare har gjort det så är nog ganska lugnt så länge du inte försöker slå ner polisen haha

dom brukar bara hälla ut drickan ringa dina föräldrar sen skicka vidare dig, och frågar dina föräldrar "kan ni köra hem honom?" kommer nog svaret "vi kan tyvärr inte göra det vi har inte resurser till det" så antagligen kommer mamma/pappa eller så går du vidare med polarna :)
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

15+ och dom kan ta in dig men oftast kör dom hem dig och pratar med dina föräldrar
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Som David sa, man är ju straffmyndig vid 15 år så jag tror inte att det är några problem att kasta in fulla 15-åringar i fyllecell, men jag tror att de sällan brukar orka dra med en till cellen utan dom kör hem en istället
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
matte1
Elmoped
Inlägg: 62
Blev medlem: 30 oktober 2011, 18:37
Ort: Finland,ingå

Inlägg av matte1 »

min kompis som är 16 blåste 2.2 promille men de ringde bara hemm och så måste han gå till sosialen detta är dock i finland
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

Polaren har åkt i fyllecell X-antal gånger och fått bli upphämtad av föräldrar, han var 14-15 när det hände.
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

De brukar ju int sätta dem i fyllecellen längre om man int är över 17 i finland, de brukar ringa hem å säga att '' din son ,bla bla bla '' Så skjutsar dem hem en, å man kan få böter eller prick,varning '' :/

Tyvärr har jag aldrig fått sitta i fyllecellen, men suttit i bakluckan på fetbilen deras :wink:
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

sj har jag aldrig blivit tagen av polisen med sprit, alltid sprungit som en idiot, eller varit trevlig och klarart mig ;)
men har massa polare som har åkt in på knark-fylla, fyllekörning, fylla,
men dem kan ta alla till fyllecellen när man är 15
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Z-K skrev:De brukar ju int sätta dem i fyllecellen längre om man int är över 17 i finland, de brukar ringa hem å säga att '' din son ,bla bla bla '' Så skjutsar dem hem en, å man kan få böter eller prick,varning '' :/

Tyvärr har jag aldrig fått sitta i fyllecellen, men suttit i bakluckan på fetbilen deras :wink:
Tyvärr? Är fyllecell nånting du ser fram emot eller?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

ValoPallo skrev:
Z-K skrev:De brukar ju int sätta dem i fyllecellen längre om man int är över 17 i finland, de brukar ringa hem å säga att '' din son ,bla bla bla '' Så skjutsar dem hem en, å man kan få böter eller prick,varning '' :/

Tyvärr har jag aldrig fått sitta i fyllecellen, men suttit i bakluckan på fetbilen deras :wink:
Tyvärr? Är fyllecell nånting du ser fram emot eller?
Han vill väl testa och spränga sig ut där eller något.
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

somlow skrev:
ValoPallo skrev:
Z-K skrev:De brukar ju int sätta dem i fyllecellen längre om man int är över 17 i finland, de brukar ringa hem å säga att '' din son ,bla bla bla '' Så skjutsar dem hem en, å man kan få böter eller prick,varning '' :/

Tyvärr har jag aldrig fått sitta i fyllecellen, men suttit i bakluckan på fetbilen deras :wink:
Tyvärr? Är fyllecell nånting du ser fram emot eller?
Han vill väl testa och spränga sig ut där eller något.
+1

Va jag har hört så ska det inte vara mysigt där...
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

Jo att man kan åka in om man är 15 känns ju ganska självklart nu :)

Men nån som vet vad som gör om man vägrar ge dom ID:t? :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Fredd_e skrev:Va jag har hört så ska det inte vara mysigt där...
Vad nu? Vem vill inte ligga och mysa i andras spyor i en liten kall cell på snuthuset?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage
Inlägg: 872
Blev medlem: 24 december 2010, 21:14
Ort: Malmö

Inlägg av Fredd_e »

ZX skrev:Jo att man kan åka in om man är 15 känns ju ganska självklart nu :)

Men nån som vet vad som gör om man vägrar ge dom ID:t? :)
fylle cell dirr(om du är full då) är du nykter så får du sitta i polis huset tills du kan bevisa vem du är.. (om du nu har gjort något..)

ValoPallo skrev:
Fredd_e skrev:Va jag har hört så ska det inte vara mysigt där...
Vad nu? Vem vill inte ligga och mysa i andras spyor i en liten kall cell på snuthuset?
hahaha låter som ett sexit hotell.
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

somlow skrev:
ValoPallo skrev:
Z-K skrev:De brukar ju int sätta dem i fyllecellen längre om man int är över 17 i finland, de brukar ringa hem å säga att '' din son ,bla bla bla '' Så skjutsar dem hem en, å man kan få böter eller prick,varning '' :/

Tyvärr har jag aldrig fått sitta i fyllecellen, men suttit i bakluckan på fetbilen deras :wink:
Tyvärr? Är fyllecell nånting du ser fram emot eller?
Han vill väl testa och spränga sig ut där eller något.
Haha, Eller int skulle jag vilja sitta där heller, behöver min Frihet när jag gillar Frihet :)
Om du står utanför me bil eller moppe å kan lägga iväg så fort jag kommer ut så är jag på :D
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Det har ju inte framgått om du var berusad vid tillfället?

Som andra redan påpekat, är du full, odräglig och/ eller en fara för dig själv eller andra så är det klart att dom kan stoppa in dig i spyhålan. Men de får inte "häkta" dig bara för att du inte visar legget. De sätter dig inte i cell bara för att du har sprit med dig heller, det har jag jävligt svårt att tro.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Fyllecell är väl nån sorts mellanting när du inte är tillräkligt nykter för att gå fri och inte gjort nått brott för att bli arresterad?
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar