tjenare! ja har lite beslutsångest om vad ja ska ha för cylinder... hade tänkt 70-80ccm så undrar om ni har några rekomendationer? har en AM6 med technigas e-nox rör och ska skaffa 19mm förgasare. ja kör ganska mycke så den ska ha bra livslängd dom ja har kollat på är : airsal 70cc, mk handmade 70cc, top 74cc och polini guss 80cc ps : vill helst inte byta vev
Jag undrar om Airsal 50cc T6 ger någon märkbar skillnad från original cylindern på min Derbi Senda X-treme 07.
Och om det räcker med ett Metrakit Thrower eller behöver jag skaffa ett vassare rör?
Vill inte dra cdi strypningen vilket betyder att den maxar runt 10k rpm.
Plankton96 skrev:Jag undrar om Airsal 50cc T6 ger någon märkbar skillnad från original cylindern på min Derbi Senda X-treme 07.
Och om det räcker med ett Metrakit Thrower eller behöver jag skaffa ett vassare rör?
Vill inte dra cdi strypningen vilket betyder att den maxar runt 10k rpm.
Då räcker det nog med ett thrower för de e ganska lågvarvig( effekten går ända upp till 11k dock om jag inte missminner mig??
Om du inte vill köpa en helt ny cdi box som e ostrypt så tycker jag du kör på thrower
Funkar gör den väl, säkert en helt ok originalersättare.
Har din orgcylle skurit? Om inte så är det helt onödigt att skaffa den där, då du inte kommer få någon märkbar effektskillnad.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Funkar gör den väl, säkert en helt ok originalersättare.
Har din orgcylle skurit? Om inte så är det helt onödigt att skaffa den där, då du inte kommer få någon märkbar effektskillnad.
nä det ska jag kolla imorrn, den har fått lite kass komp. Tar nån sekund av typ bluddrande innan den varvar igång
tja undrar om kolven från airsal 70cc racing passar i airsal 70cc sport cyllindern?
är det någon som vet om det kanske passar då kolven verkar vara den stora skillnaden mellan aisal 70cc sport och racing.
tacksam försvar då jag snart måste byta kolven i min airsal 70cc sport.
alääx skrev:tja undrar om kolven från airsal 70cc racing passar i airsal 70cc sport cyllindern?
är det någon som vet om det kanske passar då kolven verkar vara den stora skillnaden mellan aisal 70cc sport och racing.
tacksam försvar då jag snart måste byta kolven i min airsal 70cc sport.
Skillnaden är 1 kolvring i sport och 2 kolvringar i racing så passar nog bra ska du se.
Tjena! Ska köpa Top Performance 74cc till min AM6. Ska även byta vev till Doppler Endurance, vilka ramlager ska jag köpa till den? Står att en axel är 20mm och den andra axeln är 17mm i diameter. Är det något mer jag borde byta när jag sätter på cylindern? Har 21mm förgasare, Technigas Enox, 13-52 drevning och malossi membran block med kolfiberreeds.
Tja! drags för ett nytt cylinder kit till sendan. vad ska jag köpa? det står mellan 70cc och 80cc och kravet är att den ska vara hyffsat högvarvig!
Länka gärna! setup står nedanför
tja. funderar på att köpa airsal 70cc racing till min ch racing med giannelli rör. tror ni vevn skulle klarat? eller skulle lagrena gå dirrekt? vill gärna att det håller ett par 500 mil räcker det med 16 mm förgasare eller ska man skaffa 19mm ?
Jag åker på en urpluggad dt50r 08 nu men funderar på 70/80 cc. Vill helst inte byta vev. Behöver man köpa ny förgasare? Men vad ska man ha för cylinder?
Jag åker på en urpluggad dt50r 08 nu men funderar på 70/80 cc. Vill helst inte byta vev. Behöver man köpa ny förgasare? Men vad ska man ha för cylinder?
Bump!
Visst får man bumpa efter två dagar i samlingstrådar?
Jag åker på en urpluggad dt50r 08 nu men funderar på 70/80 cc. Vill helst inte byta vev. Behöver man köpa ny förgasare? Men vad ska man ha för cylinder?
Bump!
Visst får man bumpa efter två dagar i samlingstrådar?
barikit/polini guss/mhr replica 80cc, alla dem är tama och ger bra vrid men urpluggat original, kör på en 19-21mm så blir det kanon! ja det är så
men vad ligger topp varvet på mhr ungefär? för mitt voca rör är ett jävla rör att vilja varva och det är tråkigt när man knappt hinner komma upp i effekt kurvan innan den är slut :/
Drome skrev:men vad ligger topp varvet på mhr ungefär? för mitt voca rör är ett jävla rör att vilja varva och det är tråkigt när man knappt hinner komma upp i effekt kurvan innan den är slut :/
någon som vet det?
om du vill ha varv så kör på Hebo eller pro race 3, dem grejerna är det varv i. tror mhr har mer vrid iallafall den. mhr team lär nog varva på
men porta skiten bara när du fått den!
lämna din airsal till jonthä annars, han har fått dem att piska på rätt bra
Drome skrev:men vad ligger topp varvet på mhr ungefär? för mitt voca rör är ett jävla rör att vilja varva och det är tråkigt när man knappt hinner komma upp i effekt kurvan innan den är slut :/
någon som vet det?
om du vill ha varv så kör på Hebo eller pro race 3, dem grejerna är det varv i. tror mhr har mer vrid iallafall den mhr team lär nog varva på
men porta skiten bara när du fått den!
lämna din airsal till jonthä annars, han har fått dem att piska på rätt bra
ja men det är det att jag aldrig orkar porta cylindern för jag vill göra det helst själv men jag har inte kunskap och inte tid att lära mig heller, men sp3 är inte den varv villig? :O den borde ju va det för det är ju typ nästan samma cylinder som pro race 3