Tjena jag har en Rieju RRX med ett Turbo kit trimrör på och jag lyckas inte få den att gå bra på 4-6 växel.
Den går helt OK på 1-3 men när jag kommer till fyrans växel så börjar den hacka och vill inte varva ut så vad kan det vara för fel?. Jag har ett 105 munstycke på så för litet är det inte. Och då ska vi inte prata om när jag skjutsar då orkar moppen inte ens komma över 50 km/h med ett riktigt dåligt axx.
Nånting mer jag undrar över är att på alla guider jag läser över hur man ska ställa in förgasaren så står det att luftskruven ska vara på 1,5 varv ut och att det brukar fungera bra, men jag har den på typ 8 varv ut och det verkar som att det inte räcker? För om jag sänker den orkar den inte varva ut på växel 1-3 heller :O
EDIT: Tror nån att det skulle kunna hjälpa med sportluft?
Senast redigerad av Swe2FX den 26 mars 2012, 14:44, redigerad totalt 1 gånger.
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Swe2FX skrev:Tjena jag har en Rieju RRX med ett Turbo kit trimrör på och jag lyckas inte få den att gå bra på 4-6 växel.
Den går helt OK på 1-3 men när jag kommer till fyrans växel så börjar den hacka och vill inte varva ut så vad kan det vara för fel?. Jag har ett 105 munstycke på så för litet är det inte. Och då ska vi inte prata om när jag skjutsar då orkar moppen inte ens komma över 50 km/h med ett riktigt dåligt axx.
Nånting mer jag undrar över är att på alla guider jag läser över hur man ska ställa in förgasaren så står det att luftskruven ska vara på 1,5 varv ut och att det brukar fungera bra, men jag har den på typ 8 varv ut och det verkar som att det inte räcker? För om jag sänker den orkar den inte varva ut på växel 1-3 heller :O
vad jag har hört så behöver man större munstycke ifall luftskruven måste skruvas ut mera än 1.5-2 varv. hur ser stiftet ut?
Swe2FX skrev:Tjena jag har en Rieju RRX med ett Turbo kit trimrör på och jag lyckas inte få den att gå bra på 4-6 växel.
Den går helt OK på 1-3 men när jag kommer till fyrans växel så börjar den hacka och vill inte varva ut så vad kan det vara för fel?. Jag har ett 105 munstycke på så för litet är det inte. Och då ska vi inte prata om när jag skjutsar då orkar moppen inte ens komma över 50 km/h med ett riktigt dåligt axx.
Nånting mer jag undrar över är att på alla guider jag läser över hur man ska ställa in förgasaren så står det att luftskruven ska vara på 1,5 varv ut och att det brukar fungera bra, men jag har den på typ 8 varv ut och det verkar som att det inte räcker? För om jag sänker den orkar den inte varva ut på växel 1-3 heller :O
vad jag har hört så behöver man större munstycke ifall luftskruven måste skruvas ut mera än 1.5-2 varv. hur ser stiftet ut?
Det är mörkbrunt så det är nästan för stort :/
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
AxxxeL skrev:På tok för stort munstycke i say. 2.5 varv ut är vad jag har hört maxgränsen på hur långt ut du ska behöva ha utan att byta huvudmunstycke.
Testa med ett 95 eller liknande
95 var på tok för litet orkade inte ens över 30 km/h med det urpluggade orginal röret
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
MAX 85 i storlek på munstycke med den setupen, MAX.
Sätt i ett mkt mindre munstycke och spraya startgas för att titta efter tjuvluft.
Med tanke på hur stort munstycke den har haft så skulle jag även sota ur röret.
söderström96 skrev:jag har oxå AM6 och jag har 110 tor jag och då är det bara urpluggad orginal rör så det är inte förstort!
Nej precis dom här motorerna behöver större munstycken, Jag vet flera med samma moped som har ännu större och lika stora munstycken.
Men Z-K sa nåt jag ska ta och sota ur röret imorn om jag hinner.
EDIT: Och tjuvluft var det första jag letade efter när jag fick reda på hur stort munstycket var men ingen tjuvluft
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Så jag har sotat ur röret men det är ingen skillnad. Observera att jag bara har det här problemet när jag har trimröret på. Så är det någon som har något tips??
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Asså om den börjar hacka så är det ju generellt för stort munstycke, om den å andra sidan bara vill dö, precis som om du slår av tändningen så är det för litet..
Btw, bror min har en drac med samma motor, dragen plugg, 80 munstycke.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Swe2FX skrev:Så jag har sotat ur röret men det är ingen skillnad. Observera att jag bara har det här problemet när jag har trimröret på. Så är det någon som har något tips??
Bara testa mindre munstycke.. Ibland är det grejer man inte tror ett skit på. Testa, skadar inte.
Swe2FX skrev:Aa jag får väl ta och göra det då, har ett 95 hemma som jag kan testa med
Gör så, sen när du satt i den. Försök ställ in så bra som möjligt, dvs luftskruv och tomgång. Försök få det så bra som möjligt, även trotteln! Då vet du om det bara blir sämre eller inte. Testa dra på choken också, blir det bättre / sämre då?
Sota ur rör, och rekommenderar dej om att dreva om, till t.ex 10 i framdrev.
Körde en rrx med avstrypt avgassystem och 10 i framdrev, aldrig haft så kul på mopppe innan, stack på varenda växel. flög nästan bakåt på 1-2-3ans växel!
Ztraand skrev:Sota ur rör, och rekommenderar dej om att dreva om, till t.ex 10 i framdrev.
Körde en rrx med avstrypt avgassystem och 10 i framdrev, aldrig haft så kul på mopppe innan, stack på varenda växel. flög nästan bakåt på 1-2-3ans växel!
Det betyder ju inte att riejun var vass utan att du har kört för slöa mopeder bara nä men jag tror du har för stort munstycke, polarn kör runt 85 i sin med sp-rör på