Rieju rrx projekt! Update 14/1!!

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Rieju rrx projekt! Update 14/1!!

Inlägg av -Filip »

Tja! Tänkte att dela med mig mitt Rieju rrx projekt som jag precis har påbörjat.

-Det är en Rieju rrx Sport Edition 06!


Mål:

Att ha kul!

Få en snygg moppe!

Toppfart över 80 km/h :D




Lite saker som jag kommer skaffa nu snart!


Ktm framstänka.
Crossplatta.
Fatbarstyre och fästen.
Höjnings sats 2,5cm.

Det kommer helt säkert dyka upp saker när jag håller på med mopeden som jag kommer ändra! Kommer skriva till det då. :)


Trim:

Ska inte ha något specielt trim nu , Kommer bara ta bort pluggen i kröken och byta till ett större munstycke! :wink:

Här får ni lite bilder av mopeden så som den står nu:

Bild

Bild
Bild


Det kommer en update snart!

Kommentera gärna om ni har förslag om hur mopeden kan se ut! :)

Cya!







UPDATE 8/1

Tjena !

Har polerat moppen lite idag..
Slänger upp lite bilder av resultatet :)


Bild

Bild

Bild

Vet inte om det syns så bra på bild men.. Fast lite blankare blev det allt! ;)

Här får ni en Bonus bild av min gamle hoj!

Bild


Jag fick även en ide förut, den vita delen på lyktkåpan kan man kanske lacka svart? Hur tror ni det blir? :P
Här får ni en bild av lyktkåpan..

Bild

Märkerna som är på kåpan är limrester efter några fula dekaler som den förra ägarn hadde satt dit .. Har bara inte tatt bort limmet som var kvar efter jag tog bort de..

Kommer en ny update så fort det händer någonting :)

Cya!


UPDATE 14/1

Tjena! Äntligen en update, Har haft skolstart och så nu, så har inte orkat att grejja med moppen.....

FAST, idag fick jag ett kick och bestämmde mig för att gå till garaget! :D

Här får ni lite bilder!

Bild

Som ni kankse ser så har jag tagit bort b*glappen! :D Det var mer jobb än jag trodde faktiskt! Hehe :)

Resultatet:

Bild

Bild

Blir väl snart en beställning på LED lampa och ny framstänka också :D

Ni får komentera om ni har förslag eller något! ;)

Aja ska försöka upptatera lite bättre i fortsättningen !

Cya!
Senast redigerad av -Filip den 14 januari 2012, 17:58, redigerad totalt 6 gång.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Välkommen -Filip till oss på Twostrokerider! Hoppas du kommer trivas här bland oss! Riktigt duktigt att du lagt ditt första inlägg helt rätt, fortsätt visa den andan. Tyckte den va rätt snygg faktiskt, ska bli kul att följa! :)

lycka till!
Senast redigerad av Roxxen96 den 7 januari 2012, 19:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

En till Rieju nu på TSR! MEn jag tycer att du sa göra något mer med din moppe än att dra pluggen å höjja ;)
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

Roxxen96 skrev:Välkommen -Filip till oss på Twostrokerider! Hoppas du kommer trivas här bland oss! Riktigt duktigt att du lagt ditt första inlägg helt rätt, fortsätt visa den andan. Tyckte den va rätt snygg faktiskt, ska bli kul att följa! :)

lycka till!


Tack tack ! :) Ja, det ska bli kul att få visa fram projektet :D
Hehe aa ska försöka att göra det mesta rätt!

Kul att höra att du kommer följa! :)
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

HondaPojkeN skrev:En till Rieju nu på TSR! MEn jag tycer att du sa göra något mer med din moppe än att dra pluggen å höjja ;)
Hehe ja! :D

Aa , det kommer nog säkert hända lite mer saker! :)
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 225
Blev medlem: 13 juli 2011, 20:57

Inlägg av DerbiMoppe »

Nice Rieju!
Tycker du ska polera kick, koppling, bromshandtag så kommer det bli sket nice :)
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

DerbiMoppe skrev:Nice Rieju!
Tycker du ska polera kick, koppling, bromshandtag så kommer det bli sket nice :)
Tack!

Aa , ska göra det ! Tack för tipset ! :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Riktigt snyggt detta! :)

Funderar själv på en tex att fixa. Men först så tycker jag att du ska skaffa smfälgar! :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

RRX är snygga med crossfälgar med ;) Bort med bögan :D
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

PoWeRKinG skrev:Riktigt snyggt detta! :)

Funderar själv på en tex att fixa. Men först så tycker jag att du ska skaffa smfälgar! :)
Tack! :)

Aa , Det borde du! hehe ;)
Får se hur det blir.. :P
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

CaToXXo skrev:RRX är snygga med crossfälgar med ;) Bort med bögan :D
Aa tycker också att de är snygga i crossfälgar, Det ser säkert bra ut med sm fälgar med !

Aa, Ska ta bort den! :D
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

om du vill styla din rrx som alla andra, gör massa detaljer röda.

personligen så tycker jag om lite opolerat o skitigt när de är cross:P
jag tkr du ska ha en ktm platta (svart) bygga eget skylt fäste (om du ska ha kvar skylt när du trimmar) biltemas svarta fatbar med tillhörande fästen, fetare crossdäck (biltemas däck är lagom feta ;) ) samt liiiiten höjning pga att som den är nu utan förare ser ut som en snygg ride hieght :P

sen vet jag ju inte om du tkr om o åka i skog osv om du inte gör de så passar kanske de inte med andra däck osv :P

hastigheten klarar du av rätt lätt skulle jag tro, min polare hade rrx sm som gjorde 82km/h endast dragen plugg o inställd fögg, uppmätt hos polisen tyvärr :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

yamaha2pwn skrev:om du vill styla din rrx som alla andra, gör massa detaljer röda.

personligen så tycker jag om lite opolerat o skitigt när de är cross:P
jag tkr du ska ha en ktm platta (svart) bygga eget skylt fäste (om du ska ha kvar skylt när du trimmar) biltemas svarta fatbar med tillhörande fästen, fetare crossdäck (biltemas däck är lagom feta ;) ) samt liiiiten höjning pga att som den är nu utan förare ser ut som en snygg ride hieght :P

sen vet jag ju inte om du tkr om o åka i skog osv om du inte gör de så passar kanske de inte med andra däck osv :P

hastigheten klarar du av rätt lätt skulle jag tro, min polare hade rrx sm som gjorde 82km/h endast dragen plugg o inställd fögg, uppmätt hos polisen tyvärr :P


Kommer nog inte skaffa så mke rött .. Får se hur det blir. Ktm platta kommer det nog bli, och fatbarstyre o fästen ska jag skaffa när jag får lite mer pengar.. Crossdäck har jag inte tänkt på så mke fast nu när du säger det kunde det vart något :p Aa får hoppas att jag klarar av det ;)

hehe vad hände när han blev tagen? Blev han av med moppekortet , och att han inte fick ta körkortet föräns han var 20 eller ngt..? Håller inte koll på sånt .. ;)

Tur att jag bor i ett lite samhället som polisen bara besöker 1 gång i veckan ! hehe :)
amoreex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 12 oktober 2010, 15:22

Inlägg av amoreex »

Att få den att gå över 80 km/h lär ju inte vara några problem alls, en polare hade en Rieju drac -03, med andra ord ingen CDI strypning, slängde på ett TK rör, och den toppade 106 km/h enligt GPS :)

Men de ser bra ut, lycka till! :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

-Filip skrev:
yamaha2pwn skrev:om du vill styla din rrx som alla andra, gör massa detaljer röda.

personligen så tycker jag om lite opolerat o skitigt när de är cross:P
jag tkr du ska ha en ktm platta (svart) bygga eget skylt fäste (om du ska ha kvar skylt när du trimmar) biltemas svarta fatbar med tillhörande fästen, fetare crossdäck (biltemas däck är lagom feta ;) ) samt liiiiten höjning pga att som den är nu utan förare ser ut som en snygg ride hieght :P

sen vet jag ju inte om du tkr om o åka i skog osv om du inte gör de så passar kanske de inte med andra däck osv :P

hastigheten klarar du av rätt lätt skulle jag tro, min polare hade rrx sm som gjorde 82km/h endast dragen plugg o inställd fögg, uppmätt hos polisen tyvärr :P


Kommer nog inte skaffa så mke rött .. Får se hur det blir. Ktm platta kommer det nog bli, och fatbarstyre o fästen ska jag skaffa när jag får lite mer pengar.. Crossdäck har jag inte tänkt på så mke fast nu när du säger det kunde det vart något :p Aa får hoppas att jag klarar av det ;)

hehe vad hände när han blev tagen? Blev han av med moppekortet , och att han inte fick ta körkortet föräns han var 20 eller ngt..? Håller inte koll på sånt .. ;)

Tur att jag bor i ett lite samhället som polisen bara besöker 1 gång i veckan ! hehe :)
han fick 1500kr i böter, han fick behålla lämp o allt.
de va så att han spekade på en gräsmatta mitt i byn utan ljuddämpare (ja, han får skylla sig själv...) då kommer mc snuten upp på back krönet och kör ner mot honom, han kör upp på trottoaren o stänger av mopeden (hade varit skit enkelt att köra ifrån snuten där typ 50 olika vägar.) så polisen frågar han fall den va trimmad o han säger som de är (han har inge regskylt på ingen baklampa o inga blinkers) så polisen kör in den till stationen osv. nån vecka senare kommer en böteslapp på 1500kr för olovlig körning, lämpet blir orört . han kom förmodligen undan så billigt eftersom han inte försökte dra.
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

amoreex skrev:Att få den att gå över 80 km/h lär ju inte vara några problem alls, en polare hade en Rieju drac -03, med andra ord ingen CDI strypning, slängde på ett TK rör, och den toppade 106 km/h enligt GPS :)

Men de ser bra ut, lycka till! :)
Hehe , Får hoppas det!
Jäklar !

Tack :)
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

yamaha2pwn skrev:
-Filip skrev:
yamaha2pwn skrev:om du vill styla din rrx som alla andra, gör massa detaljer röda.

personligen så tycker jag om lite opolerat o skitigt när de är cross:P
jag tkr du ska ha en ktm platta (svart) bygga eget skylt fäste (om du ska ha kvar skylt när du trimmar) biltemas svarta fatbar med tillhörande fästen, fetare crossdäck (biltemas däck är lagom feta ;) ) samt liiiiten höjning pga att som den är nu utan förare ser ut som en snygg ride hieght :P

sen vet jag ju inte om du tkr om o åka i skog osv om du inte gör de så passar kanske de inte med andra däck osv :P

hastigheten klarar du av rätt lätt skulle jag tro, min polare hade rrx sm som gjorde 82km/h endast dragen plugg o inställd fögg, uppmätt hos polisen tyvärr :P


Kommer nog inte skaffa så mke rött .. Får se hur det blir. Ktm platta kommer det nog bli, och fatbarstyre o fästen ska jag skaffa när jag får lite mer pengar.. Crossdäck har jag inte tänkt på så mke fast nu när du säger det kunde det vart något :p Aa får hoppas att jag klarar av det ;)

hehe vad hände när han blev tagen? Blev han av med moppekortet , och att han inte fick ta körkortet föräns han var 20 eller ngt..? Håller inte koll på sånt .. ;)

Tur att jag bor i ett lite samhället som polisen bara besöker 1 gång i veckan ! hehe :)
han fick 1500kr i böter, han fick behålla lämp o allt.
de va så att han spekade på en gräsmatta mitt i byn utan ljuddämpare (ja, han får skylla sig själv...) då kommer mc snuten upp på back krönet och kör ner mot honom, han kör upp på trottoaren o stänger av mopeden (hade varit skit enkelt att köra ifrån snuten där typ 50 olika vägar.) så polisen frågar han fall den va trimmad o han säger som de är (han har inge regskylt på ingen baklampa o inga blinkers) så polisen kör in den till stationen osv. nån vecka senare kommer en böteslapp på 1500kr för olovlig körning, lämpet blir orört . han kom förmodligen undan så billigt eftersom han inte försökte dra.
Haha! Då hade han tur !
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

UPDATE :)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

de vita är en dekal, bara till att ta bort, tänk dock på att limmet kan ta med sig lacken om du har otur, tkr de är snyggt med lite som bryter de svarta ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

yamaha2pwn skrev:de vita är en dekal, bara till att ta bort, tänk dock på att limmet kan ta med sig lacken om du har otur, tkr de är snyggt med lite som bryter de svarta ;)


Okej ! Då vet jag :) Aa ,hände så för en polare...

Ja det är ju snyggt som det är nu , fast blev bara lite sugen på att testa något nytt :)
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 393
Blev medlem: 14 april 2010, 21:17

Inlägg av Jontee »

-Filip skrev:
yamaha2pwn skrev:de vita är en dekal, bara till att ta bort, tänk dock på att limmet kan ta med sig lacken om du har otur, tkr de är snyggt med lite som bryter de svarta ;)


Okej ! Då vet jag :) Aa ,hände så för en polare...

Ja det är ju snyggt som det är nu , fast blev bara lite sugen på att testa något nytt :)
Dock kan du värma lite lätt med värmepistol!
Då är de mindre risk att färgen åker med:)
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

Jontee skrev:
-Filip skrev:
yamaha2pwn skrev:de vita är en dekal, bara till att ta bort, tänk dock på att limmet kan ta med sig lacken om du har otur, tkr de är snyggt med lite som bryter de svarta ;)


Okej ! Då vet jag :) Aa ,hände så för en polare...

Ja det är ju snyggt som det är nu , fast blev bara lite sugen på att testa något nytt :)
Dock kan du värma lite lätt med värmepistol!
Då är de mindre risk att färgen åker med:)
Okej .. Tack , Ska testa det :)
Användarens profilbild
-Filip
Elmoped
Inlägg: 123
Blev medlem: 7 januari 2012, 16:13

Inlägg av -Filip »

Äntligen UPTATE!!
Skriv svar