tips på ett bra billigt headset?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

tips på ett bra billigt headset?

Inlägg av tS »

Som sagt, letar efter ett nytt headset då mitt gamla gått sönder.
Har haft Clas Olssons tidigare: http://www.clasohlson.se/link/m3/Produc ... nr=38-3308
och tyckt de vart helt OK, dock råka jag paja det.
Frågan är om jag ska köpa ett likadant eller om det finns några andra bra som är i ungefär samma prisklass? micken ska vara bra och ljudet hyffsat :)

Tänkte även köpa ett par Koss lurar till iPoden och mobilen och hittade iPorta med mick, någon som vet om man kan använda detta till datorn (micken allstå) isf, är micken bra? vill inte ha något brus skit.
LÄNK http://cdon.se/hemelektronik/koss_iporta_pro-12061020

Tacksam för svar :)

/ tS
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 390
Blev medlem: 21 augusti 2011, 22:32

Inlägg av babel95 »

Asså jag tycker att du ska köra på Siberia v2, dom är dyra men grym kvalle och Ljud! :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

mina vita siberia för 200 kr? :) fungerar.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

babel95 skrev:Asså jag tycker att du ska köra på Siberia v2, dom är dyra men grym kvalle och Ljud! :D
inte för att vara elak men om du läser runt så märker du att dom har värdelös kvalitet! ;) har ett par själv som miccen bara la av på, dock jävligt sköna! ontopic igen så kan jag rekomendera creative fanal1ty, inte så extremt sköna men bra ljud för priset!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:
babel95 skrev:Asså jag tycker att du ska köra på Siberia v2, dom är dyra men grym kvalle och Ljud! :D
inte för att vara elak men om du läser runt så märker du att dom har värdelös kvalitet! ;) har ett par själv som miccen bara la av på, dock jävligt sköna! ontopic igen så kan jag rekomendera creative fanal1ty, inte så extremt sköna men bra ljud för priset!
nej, inte fatal1ty! hade ett par såna och dom var obekväma som satan.. men det beror väll på formen på huvet också ;)
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 390
Blev medlem: 21 augusti 2011, 22:32

Inlägg av babel95 »

BAAAOOOUUTIAN! skrev:
babel95 skrev:Asså jag tycker att du ska köra på Siberia v2, dom är dyra men grym kvalle och Ljud! :D
inte för att vara elak men om du läser runt så märker du att dom har värdelös kvalitet! ;) har ett par själv som miccen bara la av på, dock jävligt sköna! ontopic igen så kan jag rekomendera creative fanal1ty, inte så extremt sköna men bra ljud för priset!
aha ok konstigt :P har haft mina i 2 år snart har funkat klockrent.. mina polare med :P
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

http://www.webhallen.com/hardvara/13386 ... dset-svart

Jag har ingen personlig erfarenhet av dessa men eftersom det är Thermaltake/TT esports så borde det vara bra har köpt deras tangentbord för 400kr och det har funkat svinbra mycket bättre än mitt gamla Razer eller mitt gamla Logitech. Ska själv köpa dessa lurar så kan komma med ett personligt utlåtande sen
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

steelseries ;)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Jag har dessa : http://www.jula.se/headset-slr-200mv-923049 , haft dem några månader nu och de fungerar fin fint! Använder dem bara till att snacka skype och lyssna musik samtidigt jag snackar! Håller bra fortfarande! Inga fel har uppstått eller så, inte världens bästa ljud, men de är helt okej (:
Tycker de är bra för att kosta 99 kronor. Micken är bra, dock är ljudet lite sämre.
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

babel95 skrev:Asså jag tycker att du ska köra på Siberia v2, dom är dyra men grym kvalle och Ljud! :D
söker tyvärr ett par billigare :/ :)
PoWeRKinG skrev:mina vita siberia för 200 kr? :) fungerar.
ne det är lugnt, vill inte ha beg.. ;)
BAAAOOOUUTIAN! skrev: ontopic igen så kan jag rekomendera creative fanal1ty, inte så extremt sköna men bra ljud för priset!
hur sitter dom på huvudet? för hatar sånna som klämmer åt så man får huvudvärk efter ett tag. Och är micken bra? :)
EDIT: såg att vicke skrev att dom var obekväma :/
somlow skrev:steelseries ;)
finns gaanska många steelseries.. , modell?


Roxxen96 skrev:Jag har dessa : http://www.jula.se/headset-slr-200mv-923049 , haft dem några månader nu och de fungerar fin fint! Använder dem bara till att snacka skype och lyssna musik samtidigt jag snackar! Håller bra fortfarande! Inga fel har uppstått eller så, inte världens bästa ljud, men de är helt okej (:
Tycker de är bra för att kosta 99 kronor. Micken är bra, dock är ljudet lite sämre.
Dom kanske kan vara något , hur upplever du att dom sitter? sköna oså? och sitter de hårt runt huvet? :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

funderar på att köpa ett par Steelseries Siberia V2 Full-Size headset, läste att miccen sög på dem, stämmer det? Är dom bekväma?

Har haft både fatal1ty och Turtle Beach Earforce X11 och får huvudvärk efter en stunds användande av dem :?
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

vicke xX SMT skrev:funderar på att köpa ett par Steelseries Siberia V2 Full-Size headset, läste att miccen sög på dem, stämmer det? Är dom bekväma?

Har haft både fatal1ty och Turtle Beach Earforce X11 och får huvudvärk efter en stunds användande av dem :?
Okej, då blir de ingen av dem iaf.
Men ingen som vet något om Koss iPorta? :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

vicke xX SMT skrev:funderar på att köpa ett par Steelseries Siberia V2 Full-Size headset, läste att miccen sög på dem, stämmer det? Är dom bekväma?

Har haft både fatal1ty och Turtle Beach Earforce X11 och får huvudvärk efter en stunds användande av dem :?
miccen är skitbra när den väl fungerar:) dom är sjukt bekväma! testa inte nån polares v1 och tro att det är samma sak då de är djupare, mjukare och har ett annat material:)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

köp logitech g35, dem är dock dyrare men värda varnenda krona, håller otroligt länge, micken är galet bra och dem sitter bra på huvudet. finns inte en ända negativ sak förutom priset!
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

De sitter rätt skönt! Inte för hårt eller för löst (: Helt okej! Absolut värt de 99 kronorna :D
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Re: tips på ett bra billigt headset?

Inlägg av Riejuman »

tS skrev:Som sagt, letar efter ett nytt headset då mitt gamla gått sönder.
Har haft Clas Olssons tidigare: http://www.clasohlson.se/link/m3/Produc ... nr=38-3308
och tyckt de vart helt OK, dock råka jag paja det.
Frågan är om jag ska köpa ett likadant eller om det finns några andra bra som är i ungefär samma prisklass? micken ska vara bra och ljudet hyffsat :)

Tänkte även köpa ett par Koss lurar till iPoden och mobilen och hittade iPorta med mick, någon som vet om man kan använda detta till datorn (micken allstå) isf, är micken bra? vill inte ha något brus skit.
LÄNK http://cdon.se/hemelektronik/koss_iporta_pro-12061020

Tacksam för svar :)

/ tS
har såna och dem är grymmt bra :)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Re: tips på ett bra billigt headset?

Inlägg av tS »

Riejuman skrev:
tS skrev:Som sagt, letar efter ett nytt headset då mitt gamla gått sönder.
Har haft Clas Olssons tidigare: http://www.clasohlson.se/link/m3/Produc ... nr=38-3308
och tyckt de vart helt OK, dock råka jag paja det.
Frågan är om jag ska köpa ett likadant eller om det finns några andra bra som är i ungefär samma prisklass? micken ska vara bra och ljudet hyffsat :)

Tänkte även köpa ett par Koss lurar till iPoden och mobilen och hittade iPorta med mick, någon som vet om man kan använda detta till datorn (micken allstå) isf, är micken bra? vill inte ha något brus skit.
LÄNK http://cdon.se/hemelektronik/koss_iporta_pro-12061020

Tacksam för svar :)

/ tS
har såna och dem är grymmt bra :)
Hade du Koss iPorta? :D isf fungera dom som headset till datorn också? var micken hyffsat bra oså? :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

Logitech g35 e grymma :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

razer orca :roll:
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Inlägg av tS »

Nicke_95 skrev:Logitech g35 e grymma :D
de är dem säkert men kostar för mycket.. ;)
[spoiler]Bild[/spoiler]
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

Haft mitt steelseries siberia v1 i 2-3 år nu... ända problemet jag har haft är att ljudkontrollen glappar lite, annars är jag nöjd :) har ALDRIG haft ont i öronen pga. de är osköna, helt underbar passform. Dock kanske de är lite efter på ljudet nu, har väl utvecklats grymt mycket på sistonde, men de är klart och fint när man sitter o gejmar :)
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

tS skrev:
Nicke_95 skrev:Logitech g35 e grymma :D
de är dem säkert men kostar för mycket.. ;)
Ähh snåljåp ska man ha kvalité får man ta o betala :D
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590
Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza

Re: tips på ett bra billigt headset?

Inlägg av moppepojk »

tS skrev:
Riejuman skrev:
tS skrev:Som sagt, letar efter ett nytt headset då mitt gamla gått sönder.
Har haft Clas Olssons tidigare: http://www.clasohlson.se/link/m3/Produc ... nr=38-3308
och tyckt de vart helt OK, dock råka jag paja det.
Frågan är om jag ska köpa ett likadant eller om det finns några andra bra som är i ungefär samma prisklass? micken ska vara bra och ljudet hyffsat :)

Tänkte även köpa ett par Koss lurar till iPoden och mobilen och hittade iPorta med mick, någon som vet om man kan använda detta till datorn (micken allstå) isf, är micken bra? vill inte ha något brus skit.
LÄNK http://cdon.se/hemelektronik/koss_iporta_pro-12061020

Tacksam för svar :)

/ tS
har såna och dem är grymmt bra :)
Hade du Koss iPorta? :D isf fungera dom som headset till datorn också? var micken hyffsat bra oså? :)
Jag har haft ett par KOss iPorta och jag vsr grymmt nöjd med dom tills jag bytte bort dom.
Nu har jag ett par Skullcandy icon2 och jag tyker dom är lika bra som koss lurarna bara att det är mindre bas i skullcandy lurarna
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Re: tips på ett bra billigt headset?

Inlägg av tS »

moppepojk skrev:
tS skrev:
Riejuman skrev: har såna och dem är grymmt bra :)
Hade du Koss iPorta? :D isf fungera dom som headset till datorn också? var micken hyffsat bra oså? :)
Jag har haft ett par KOss iPorta och jag vsr grymmt nöjd med dom tills jag bytte bort dom.
Nu har jag ett par Skullcandy icon2 och jag tyker dom är lika bra som koss lurarna bara att det är mindre bas i skullcandy lurarna
Aha okej, men kunde du använda dom i datorn, på skype oså och var micken bra isf? :)
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 590
Blev medlem: 29 oktober 2010, 19:55
Ort: Eddie Meduza

Re: tips på ett bra billigt headset?

Inlägg av moppepojk »

tS skrev:
moppepojk skrev:
tS skrev: Hade du Koss iPorta? :D isf fungera dom som headset till datorn också? var micken hyffsat bra oså? :)
Jag har haft ett par KOss iPorta och jag vsr grymmt nöjd med dom tills jag bytte bort dom.
Nu har jag ett par Skullcandy icon2 och jag tyker dom är lika bra som koss lurarna bara att det är mindre bas i skullcandy lurarna
Aha okej, men kunde du använda dom i datorn, på skype oså och var micken bra isf? :)
Jo micken är bra och det går att annvända i datorn men man får ont i öronen om du sitter med dom på länge. tycker jag iallaafall :P
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 735
Blev medlem: 13 februari 2011, 13:31
Ort: Karlstad

Re: tips på ett bra billigt headset?

Inlägg av tS »

moppepojk skrev:
tS skrev:
moppepojk skrev: Jag har haft ett par KOss iPorta och jag vsr grymmt nöjd med dom tills jag bytte bort dom.
Nu har jag ett par Skullcandy icon2 och jag tyker dom är lika bra som koss lurarna bara att det är mindre bas i skullcandy lurarna
Aha okej, men kunde du använda dom i datorn, på skype oså och var micken bra isf? :)
Jo micken är bra och det går att annvända i datorn men man får ont i öronen om du sitter med dom på länge. tycker jag iallaafall :P
Okej vad bra, då kanske de blir ett par sånna så slipper jag köpa extra headset, aha okej :)
EDIT är det inte bara en sladd på dom? går de verkligen med datorn då? ;s
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

alltså billigt + bra går inte riktigt ihop när man pratar dator / gaming prylar.


köp ett ordetnligt headset tex ett siberia, jag lovar att du inte kommer ångra dig.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

körmed nyaste fatal1ty grymmt sköna men de gammla sög... min micc är perfektoch basen är grymm efter 2årär jag ännu nöjd med de så vad kan man göra? :)

skulle själv reomendera de men bäst är att pröva själv alltid före ;)

sen tror jag inte hörlurar med en sladd fungerar... kanske på mac...
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming ... 5221.5627/

min bror har såna, bra mick, bra ljud. Dock kan micken vara lite krånglig i början men annars är det inga problem. Dom är väl inte lika sköna som Siberia men för det priset så hittar du nog inga bättre.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

Zer0x skrev:http://www.netonnet.se/art/dator/gaming ... 5221.5627/

min bror har såna, bra mick, bra ljud. Dock kan micken vara lite krånglig i början men annars är det inga problem. Dom är väl inte lika sköna som Siberia men för det priset så hittar du nog inga bättre.
aa har dom ;)

tkr dom väger också lite sköna att ha på sig fast man har keps eller liknande och frammför allt billiga nu :O betalade för mina 800kr
Skriv svar