Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Vad JAG kan se på bilderna så tycker inte jag att den är i behov av att hona cylindern! Dock kanske slipa lite på topp lockethampz95 skrev:Okej men är det ett måste att hona om cylindern?, är en stage6 sport pro förövrigt. Värt 400 spänn som den ser ut? Mvh
Ja har du nicasilsläpp är det ju bara att kasta cylindern direkt.hampz95 skrev:Okej men är det ett måste att hona om cylindern?, är en stage6 sport pro förövrigt. Värt 400 spänn som den ser ut? Mvh
edit: tror bara det är nicasilen som släppt lite är som svarta prickar..
Nej.bensinskalle skrev:Ja har du nicasilsläpp är det ju bara att kasta cylindern direkt.hampz95 skrev:Okej men är det ett måste att hona om cylindern?, är en stage6 sport pro förövrigt. Värt 400 spänn som den ser ut? Mvh
edit: tror bara det är nicasilen som släppt lite är som svarta prickar..
Har du repor, hona.
Har du inga märken alls, tuta och kör!
Det beror på vart nicasilsläppet sitter. Är det under kolvringarna är det bara att köra vidare. I bästa fall kan nicasilsläpper sitta ovanför kolvringen också, och fortfarande vara brukbar, dock med effektförlust.bensinskalle skrev:Ja har du nicasilsläpp är det ju bara att kasta cylindern direkt.hampz95 skrev:Okej men är det ett måste att hona om cylindern?, är en stage6 sport pro förövrigt. Värt 400 spänn som den ser ut? Mvh
edit: tror bara det är nicasilen som släppt lite är som svarta prickar..
Har du repor, hona.
Har du inga märken alls, tuta och kör!
Ja de är klart.Rexxy skrev:Det beror på vart nicasilsläppet sitter. Är det under kolvringarna är det bara att köra vidare. I bästa fall kan nicasilsläpper sitta ovanför kolvringen också, och fortfarande vara brukbar, dock med effektförlust.bensinskalle skrev:Ja har du nicasilsläpp är det ju bara att kasta cylindern direkt.hampz95 skrev:Okej men är det ett måste att hona om cylindern?, är en stage6 sport pro förövrigt. Värt 400 spänn som den ser ut? Mvh
edit: tror bara det är nicasilen som släppt lite är som svarta prickar..
Har du repor, hona.
Har du inga märken alls, tuta och kör!
Nehe, vad vill du göra då om nicasilsläppet sätter stopp för att använda cylindern? Omnicasilering är ju, som diskuterats många gånger tidigare, betydligt dyrare än att köpa en ny cylinder.Nej.
Pfft du behöver inte slipa på något, bara att köra..
Om nu cylindern redan är sliten så är det dumt att nöta mera på den genom att hona den..bensinskalle skrev:Ja de är klart.Rexxy skrev:Det beror på vart nicasilsläppet sitter. Är det under kolvringarna är det bara att köra vidare. I bästa fall kan nicasilsläpper sitta ovanför kolvringen också, och fortfarande vara brukbar, dock med effektförlust.bensinskalle skrev: Ja har du nicasilsläpp är det ju bara att kasta cylindern direkt.
Har du repor, hona.
Har du inga märken alls, tuta och kör!
Nehe, vad vill du göra då om nicasilsläppet sätter stopp för att använda cylindern? Omnicasilering är ju, som diskuterats många gånger tidigare, betydligt dyrare än att köpa en ny cylinder.Nej.
Pfft du behöver inte slipa på något, bara att köra..
Varför inte slipa? Har man repor är det väl bättre att hona upp cylindern lite och sätta i nya ringar.
Jojo de har du förstås rätt i. Det förutsätter ju att man har material, men har man repor är det ju en fördel att jämna till ytan så det inte är kvar eventuella grader vid dem.siiimooon skrev:Om nu cylindern redan är sliten så är det dumt att nöta mera på den genom att hona den..bensinskalle skrev:Ja de är klart.Rexxy skrev: Det beror på vart nicasilsläppet sitter. Är det under kolvringarna är det bara att köra vidare. I bästa fall kan nicasilsläpper sitta ovanför kolvringen också, och fortfarande vara brukbar, dock med effektförlust.
Nehe, vad vill du göra då om nicasilsläppet sätter stopp för att använda cylindern? Omnicasilering är ju, som diskuterats många gånger tidigare, betydligt dyrare än att köpa en ny cylinder.Nej.
Pfft du behöver inte slipa på något, bara att köra..
Varför inte slipa? Har man repor är det väl bättre att hona upp cylindern lite och sätta i nya ringar.
Min gamla Barikit var tokslut efter 2-3 somrar med riktigt hårt körande och ett par nyp, så det fanns knappt något nicasil kvar i den mot slutet!bensinskalle skrev:Jojo de har du förstås rätt i. Det förutsätter ju att man har material, men har man repor är det ju en fördel att jämna till ytan så det inte är kvar eventuella grader vid dem.siiimooon skrev:Om nu cylindern redan är sliten så är det dumt att nöta mera på den genom att hona den..bensinskalle skrev: Ja de är klart.
Nehe, vad vill du göra då om nicasilsläppet sätter stopp för att använda cylindern? Omnicasilering är ju, som diskuterats många gånger tidigare, betydligt dyrare än att köpa en ny cylinder.
Varför inte slipa? Har man repor är det väl bättre att hona upp cylindern lite och sätta i nya ringar.
Men det är ju sällan man kommer i den sitsen att cylindern är så nersliten. Antingen är den tvärrasad och inget att rädda, eller så är det ett ras med skador värda att putsa upp en aning. Det är ju inte många mopedpojkar som byter cylinder p.g.a. naturligt slitage