Tjena har en mh furia som jag köpte här om dan. När jag drog pluggen så börjar den fyrtaktar. Och det sitter ett sport luftfilter på så den får aldeles för mycket luft så jag satte på en plast påse på nästan hela och så går den normalt, men när den kommer upp i varv så börjar den fyrtaktar. Vad är felet? Har testat med större munstycke men hjälper inte.
Tobinmountain skrev:Tjena har en mh furia som jag köpte här om dan. När jag drog pluggen så börjar den fyrtaktar. Och det sitter ett sport luftfilter på så den får aldeles för mycket luft så jag satte på en plast påse på nästan hela och så går den normalt, men när den kommer upp i varv så börjar den fyrtaktar. Vad är felet? Har testat med större munstycke men hjälper inte.
om den "fyrtaktar" så får den för mycket bensin, går ner i 5 steg tills det slutar senare finjusterar du den
Om det tillförs för mkt luft så kommer motorn inte att 4-takta utan att kvävas när du gasar på fullt. Om motorn blöddrar så är i regel anledningen att motorn får för mkt bensin. Fast enklast kan du se på tändstiftet hur detta ser ut. Är det svart och sotigt så får den för mkt bensin. Om det är vit-aktigt så får den för lite. Stiftet ska vara brunaktigt i färgen....då är förgasaren rätt inställd.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Löste det! Ljuddämparn var igensotad så borra igenom den så går den som ett skott! Men den har dålig topphastighet, drevningen är 10-68 va ska man ha för något för att den ska gå i ca 70-80 men ändå ha hyfsat acc?