Skåningens-handelsbod skrev:Bra bruksoffroads allmänt, håller bra, och väldigt mycket hoj för pengarna, relativt lätt med delar, men inte direkt racers på vägarna.
framför allt lättjobbade och billiga att äga.
Bra köp.
Bra att kolla, som på alla offroads, allmänskicket, att inte gafflar och stötar har läckage, och att den går bra, mm, kort sagt, att den är skött.
Bra skick betyder mer än miltalet generellt.
Aa, jag är en såndär typ som egentligen inte borde få ha en hojj som går över 70, så att den är lite seg på vägarna är inget problem
Högsta hastighetsgränsen här är väl 90, sen kanske det blir några roadtrips till Sverige med polarna och släktbesök i Finland, så jag har inget behov av att köra över 120
Läste att de tål att tuktas en hel del, väldigt bra egenskap för mig

Hur är det med bränsleförbrukningen då? Först kollade jag på Aprilias och Betas 4-takts lättviktare för jag vill inte lägga halva lönen på soppa, men sen såg jag att de var väldigt dyra och ovanliga, så jag tror DT är ett bättre val
Punkarn skrev:Några frågor, Skall det bara vara Cross och Yamaha's?
Budget?
Har nog så gott som bestämt mig för en DT med cross-stuk, budget är väl upp till 1500 € kanske, får se om jag får jobb eller inte
ktm_danielsson skrev:Hur som helst var dom allt utom vackra, har ingen körerfarenhet av dom och känns som jag inte missat något. Köp en KTM 125 EXC eller en KTM 125 Duke!
Utseendet spelar ingen roll, det ska trots allt vara ett transportfordon, ingen showoff
KTM, njae, nog lite för dyrt för min smak, har inte behov av en så fin hojj, behöver bara nått som håller bra och är billig i drift